Rugprobleem...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:50

Idd zn rug hangt verder door. :j
Je kunt ook aan de houding van de staart zien of er iets niet goed is in de rug,vaak word deze dan scheef gedragen.(hou het maares in de gaten)
Tis wel een leukerd om te zien zeg!!! <3

Jolindaa

Re: Rugprobleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 23:53

Hij heeft zijn leven lang al zijn staart naar rechts gedragen, ook voordat hij verkocht was.
Ik heb er toen al eens een osteopaat en dierenarts bij gehad om ernaar te laten kijken, maar wederom hetzelfde riedeltje: juiste manier van trainen en dan heeft hij nergens last van.
Dit heb ik gedaan en zo heb ik een paard gekregen wat nergens last van had en waar ik uren mee buiten kon rijden, MAAR hij heeft ALTIJD zijn staart naar rechts gedragen.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 23:53

En bedankt! Ben ook wel trots op hem, ondanks dat hij er nu een beetje lelijk uitziet <3

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:42

wat een leuk beestje!
dat scheef dragen van de staart zie ik trouwens veel bij arabiertjes. ik ga niet beweren dat geen enkel van die arabiertjes niks heeft waardoor ze die staart zo dragen, want het is idd vaak een teken van iets in de rug (of nek, of schouders, of etc...) maar ik zie het wel vaak bij ze en het hoeft niet iets te betekenen. wel slim dat je dat hebt later controleren! ;)

de toplijn, borstpieren en bespiering langs het zadeldragend oppervlak ( om het maar kort te zeggen) zijn idd het meest geslonken.
ik doe hieronder even een link ( ik zal proberen te onthouden het plaatje ook mee te nemen naar een eventuele afspraak :) ) van de oppervlakkige spieren van het paard
vanaf de fotos kan je grof zien dat de longissimus aan beide zijden van de ruggengraat verminderd is. op foto 7 vind ik dit het duidelijkst.
ook lijkt de trapezius achter het schouderblad iets verminderd.

details e.d. kan ik je pas vertellen als ik bij het paard sta en het onder m'n handen heb, maar deze dingen vallen wel op ja.
op zich vind ik het nog meevallen. ik snap dat deze verandering flink schrikken is, maar ik bedoel dat ik er vertrouwen in heb dat dit best nog goed kan komen. zeker met de begeleiding en de hulp die jij hem geeft. :(:)

http://www.equinology.com/data/Poster%2 ... ateral.jpg

ik wacht nog op je pbtje voor de datum ;) maar laat je niet opjagen :)
je hebt nogal wat pech de laatste tijd hoor ik :(:)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 00:49

Haha ja het zit allemaal niet mee, maar ik heb vandaag het gips van mijn hand af gesloopt want ik kon er niet meer tegen. Typen gaat nu al een stuk makkelijker :D
Ja die spieren..... Zoals ik hem verkocht en zoals ik hem nu terugkrijg is gewoon zwaar balen.. Elke keer als ik hem zie wil ik hem gewoon doodknuffelen want hij is zo zielig, hahaha. Hij komt er wel weer bovenop, maar ik krijg steeds meer een naar gevoel over het mens waaraan ik hem heb verkocht en van wie ik hem dus weer heb terug gekocht.

Ik smste haar over wat er allemaal geconstateerd is en wat hieraan te doen valt, want ik dacht: dat wil ze vast wel weten. En dus ook wat ik eraan ging laten doen en hoelang er overheen gaat enzo. Kort samengevat over hoe ze hem heeft verpest. Het enige wat ik terugkreeg was: Heel goed dat je hem zo laat nakijken en heel goed dat het zo goed gaat. Fijne jaarwisseling...

Vraag me toch sterk af wat zij met hem heeft uitgespookt in die zes maanden tijd.... Conditie 0, uithoudingsvermogen 0, vacht was zeer slecht, manen eraf, spieren volledig weg....
Aangezien hij met dit alles wegging en ik hem zonder dit alles terugkrijg, is het onmogelijk mijn schuld.. Want zo doet ze het nu overkomen vind ik. Erg jammer vind ik dat.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 00:55

En dan nog te bedenken dat ik gewoon terug heb betaald wat zij aan mij heeft betaald ook....
Ik had het toch wel gedaan hoor, want ik ga hem niet laten stikken, maar eerlijk is eerlijk...
Als de emotionele waarde niet mee had gespeeld, had hij dit lang niet waard geweest :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 23:54

De masseuze is geweest :) Zoals hierboven te zien is, zag zijn rug er voor de massage zo uit. Enigszins doorgezakt en weggedrukt. Ik moet zeggen dat het voor het oog heel prettig is, zo'n massage. Peerd helemaal ontspannen en achteraf mag het resultaat er (nu al) wezen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mijn stalgenoot aka masseuze is er nooit een fysio bij hem geweest, wat dat mens wel beweerde.
Dan was dit gezien en dit probleem al veel eerder aangepakt.
Het probleem ligt volgens mijn masseuze in verkeerd trainen en in eerste instantie niet aan een verkeerd zadel. Wel mogelijk, maar niet wat zij denkt.
Hij is overbespierd in zijn hals en onderbespierd in zijn rug en achterhand.

Ik word toch steeds kwader naarmate ik alles hoor....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:27

Meid niet boos over maken maar denken dat het paard weer lekker terug bij jou is!
Die vorige eigenaar was gewoon jou paardje niet waardig.Je bent nu goed op weg,de rest komt vanzelf weer goed.
Geen negatieve energie aan verprutsen maar positief met je paard weer aan de slag gaan daar heb je veel meer aan!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 23:14

Jaa dat is ook zo. Toch blijft het balen.
Zaterdag komt mijn stalgenootje aka masseuze voor een tweede behandeling, maar ik ben er echt al erg over te spreken! Super vooruitgang wat betreft zijn houding, manier van lopen en opgewektheid :D