Droes in de zaanstreek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:08

gelukkig.. dus die is er weer helemaal bovenop...

nee dat sowieso maar afwachten je kan nooit weten of ze het virus al hebben....


FF.... OFF Topic

ken jij michelle?? want volgens mij heb ik jou al een keer gezien bij koeman toen ik 1 keer met haar mee was Lachen

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 15:36

Ja ik ken 3 michelle's , michelle bertelkamp van freya ( en zij reed kane ook 1 keer in de week ) Michelle Dijst ( had er geen paard staan maar verzorgde nairobi en reed afentoe op kane ) zei gaat nu ook kane zijn vaste verzorgster worden Lachen en michelle ??? geen idee hoe ze verder heet zij komt altijd met Sabrina mee

Met welke Michelle was jij mee dan ??

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:45

Mijn stalgenoot heeft de DA gebeld en de DA zei dat alleen de Kalverhoek bevestigd is dat er droes heerst.

Verder is er nergens in de Zaanstreek bevestigd dat er ook daadwerkelijk droes heerst Scheve mond Ook niet in Oostzaan/de Heul waar Mickydo staat Verward

manic

Berichten: 6994
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:02

Een tinkertje wat normaliter bij ons op stal staat heeft een tijdje op een landje ergens in Assendelf gestaan. Deze mag nu ook niet terugkomen, omdat daar droes heerst. Dat schijnt echter ook bijna voorbij te zijn. Ik weet niet precies waar zij nu staat.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 10:59

AnneOmie schreef:
Mijn stalgenoot heeft de DA gebeld en de DA zei dat alleen de Kalverhoek bevestigd is dat er droes heerst.

Verder is er nergens in de Zaanstreek bevestigd dat er ook daadwerkelijk droes heerst Scheve mond Ook niet in Oostzaan/de Heul waar Mickydo staat Verward



Welke DA is er gebeld dan wij hebben niet Knibbe of Bouwman op het erf gehad maar de DA van dat meisje van die haflinger zelf ( heb geen idee hoe hij heet )

Ik ga echt niet zomaar onzin neerzetten op bokt en zeker niet hierover !!
Ik zet mijn paard ook niet voor de lol 2 weken op stal omdat hij het misschien ook heeft

En trouwens Droes heerst overal en misschien ook wel bij jullie
en op Kalverhoek is zowel droes als schimmel geconstateerd

Met kane gaat het trouwens verder oke , hij heeft nog steeds niets maar de 2 weken zijn nog lang niet om helaas

Bij de haflinger komen er steeds meer gaten in zijn nek en stroomt het eruit

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:30

Nou lekker is dat dan. Veel mensen van veldt gaan naar kalverhoek voor officiele wedstrijden. Hopen dat het niet op veldt is (klopt af). Weten jullie op welke stallen droes is geconstateerd?
Laatst bijgewerkt door wickedjazz op 14-10-03 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:31

Zou iemand btw even precies uit kunnen leggen wat droes is? Wat eraan gedaan kan worden enz.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:52


Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:11

Citaat:
en op Kalverhoek is zowel droes als schimmel geconstateerd


Oh.. hier weet ik nix van ? Ik sta ook op kalverhoek en heb nix over schimmel gehoord !

Enne , veldt heeft het nog niet.. hoewel veel mensen van veldt naar kalverhoek heen en weer gaan.... dus ben benieuwd of veldt ook last van droes gaat krijgen !

Samantha Lovers Splash

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 12:15

Dat er op kalverhoek droes en schimmel is geconstateerd heb ik eergister op mijn stal gehoord

Heb maar aan genomen dat dat waar is

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:17

Hmmm raar nog nix van gehoord :S Misschien komt het omdat mensen vrijdag op hun box hebben geschreven ; niet aan SCHIMMEl , dit omdat er toen nog niet was vastgesteld door een DA dat er droes heerste... ik ga het vanmiddag ff vragen !

Samantha Lovers Splash

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 12:18

Dan horen we het wel of dat waar is ik hoop het niet voor jullie

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:20

Ik hoop het ook niet ! Ik zal het laten weten vanavond !

Samantha Lovers Splash

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:24

mickydo"]
[quote="AnneOmie schreef:
Mijn stalgenoot heeft de DA gebeld en de DA zei dat alleen de Kalverhoek bevestigd is dat er droes heerst.

Verder is er nergens in de Zaanstreek bevestigd dat er ook daadwerkelijk droes heerst Scheve mond Ook niet in Oostzaan/de Heul waar Mickydo staat Verward



Welke DA is er gebeld dan wij hebben niet Knibbe of Bouwman op het erf gehad maar de DA van dat meisje van die haflinger zelf ( heb geen idee hoe hij heet )

Ik ga echt niet zomaar onzin neerzetten op bokt en zeker niet hierover !!
Ik zet mijn paard ook niet voor de lol 2 weken op stal omdat hij het misschien ook heeft

En trouwens Droes heerst overal en misschien ook wel bij jullie
en op Kalverhoek is zowel droes als schimmel geconstateerd

Met kane gaat het trouwens verder oke , hij heeft nog steeds niets maar de 2 weken zijn nog lang niet om helaas

Bij de haflinger komen er steeds meer gaten in zijn nek en stroomt het eruit
[/quote]

Bouwman heeft dit gezegd. Bouwman en Knibbe zijn normaal de DA's die bij jou op stal komen.. dat weet ik omdat ik er ook heb gestaan.

Rustig Knipoog Ik zeg ook niet dat jij onzin verteld want ik weet dat het waar is want mijn vriendin staat bij jou op stal, jouw stal is de stal waar ik 1,5 jaar geleden heb gestaan. Ik zeg alleen wat tegen mij is verteld. Bij ons op stal is GEEN droes.. je kan naar Bouwman bellen om dit na te vragen als je mij niet geloofd.

Van de Kalverhoek weet ik alleen dat het bevestigd is dat daar droes heerst maar van schimmel is niets verteld door Bouwman dus laten we niet te snel conclusies trekken.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:25

AnneOmie schreef:
Van de Kalverhoek weet ik alleen dat het bevestigd is dat daar droes heerst maar van schimmel is niets verteld door Bouwman dus laten we niet te snel conclusies trekken.


Heb ook nix gehoord over schimmel.. lees maar ff terug naar boven in dit topic.. ga het vanmiddag na vragen ! Jullie horen het nog wel !

Samantha Lovers Splash

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 12:33

AnneOmie"]
[quote="mickydo"][quote="AnneOmie schreef:
Mijn stalgenoot heeft de DA gebeld en de DA zei dat alleen de Kalverhoek bevestigd is dat er droes heerst.

Verder is er nergens in de Zaanstreek bevestigd dat er ook daadwerkelijk droes heerst Scheve mond Ook niet in Oostzaan/de Heul waar Mickydo staat Verward



Welke DA is er gebeld dan wij hebben niet Knibbe of Bouwman op het erf gehad maar de DA van dat meisje van die haflinger zelf ( heb geen idee hoe hij heet )

Ik ga echt niet zomaar onzin neerzetten op bokt en zeker niet hierover !!
Ik zet mijn paard ook niet voor de lol 2 weken op stal omdat hij het misschien ook heeft

En trouwens Droes heerst overal en misschien ook wel bij jullie
en op Kalverhoek is zowel droes als schimmel geconstateerd

Met kane gaat het trouwens verder oke , hij heeft nog steeds niets maar de 2 weken zijn nog lang niet om helaas

Bij de haflinger komen er steeds meer gaten in zijn nek en stroomt het eruit
[/quote]

Bouwman heeft dit gezegd. Bouwman en Knibbe zijn normaal de DA's die bij jou op stal komen.. dat weet ik omdat ik er ook heb gestaan.

Rustig Knipoog Ik zeg ook niet dat jij onzin verteld want ik weet dat het waar is want mijn vriendin staat bij jou op stal, jouw stal is de stal waar ik 1,5 jaar geleden heb gestaan. Ik zeg alleen wat tegen mij is verteld. Bij ons op stal is GEEN droes.. je kan naar Bouwman bellen om dit na te vragen als je mij niet geloofd.

Van de Kalverhoek weet ik alleen dat het bevestigd is dat daar droes heerst maar van schimmel is niets verteld door Bouwman dus laten we niet te snel conclusies trekken.
[/quote]

Ja ik weet dat bouwman en knibbe bij ons komen die heb ik zelf ook al jaren maar die meid wou perse haar eigen DA ( prima moet ze vooral zelf weten ) En ik geloof je zeker wel dat er bij jullie geen droes is wie kan dat beter beoordelen dan iemand die zelf op die stal staat

Over dat schimmel gedoe heb ik ook maar gehoord op stal en het is niet de bedoeling om daar meteen een conclusie uit te trekken

Zoals iedereen hier: Ik vertel wat ik hoor , en meer niet

Ik hoop verder dat iedereen die met het droes probleem zit er snel weer boven op komen !!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 16:26

Gelukkig gaat het met Kane nu nog steeds goed *LOL*

Alleen de haflinger is op dit moment nog steeds ziek en alle andere paarden hebben tot nu toe niets

Maar we zijn de 2 weken nog niet door maar ik ben allang blij dat Kane en de andere paardjes nog nergens last van hebben !!!

OK dan!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:32

Ik zal heel hard voor jullie duimen!! Ik hoop dat het bij de haf blijft en de rest niet besmet is! Hoop dat de haf nu ook snel beter wordt!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:38

manic schreef:
Een tinkertje wat normaliter bij ons op stal staat heeft een tijdje op een landje ergens in Assendelf gestaan. Deze mag nu ook niet terugkomen, omdat daar droes heerst. Dat schijnt echter ook bijna voorbij te zijn. Ik weet niet precies waar zij nu staat.


Hee, dat gaat vast over Phantom van Carolien!
Die staat bij esme_27 in Assendelft. De zieke paarden daar zijn weer allemaal herstellende, maar toch kan ze pas 6 weken na de laatste 'genezing' zeg maar van het erf af.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:52

ER is geen schimmel op kalverhoek !

Samantha Lovers Splash

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 19:11

Gelukkig is er geen schimmel op kalverhoek ( dat is dan weer iets positiefs Lachen ) En ja Kiara wat ik er van begrepen heb is dat na de laaste genezing 6 weken duurt voordat je het erf weer af mag

Nickolay

Berichten: 2056
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:12

Ja Nick staat ook op het land in Assendelft bij esme_27. Hij is niet ziek geweest, hij heeft het vorig jaar al gehad, maar ik wacht toch voor de zekerheid 6 weken met hem vervoeren.

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 11:09

mickydo schreef:
Ja ik ken 3 michelle's , michelle bertelkamp van freya ( en zij reed kane ook 1 keer in de week ) Michelle Dijst ( had er geen paard staan maar verzorgde nairobi en reed afentoe op kane ) zei gaat nu ook kane zijn vaste verzorgster worden Lachen en michelle ??? geen idee hoe ze verder heet zij komt altijd met Sabrina mee

Met welke Michelle was jij mee dan ??


ja klopt ja.. ik zag toevallig ook je naam in je profiel staan.. dus ik heb jou al een keer gezien.. ik was toen ff snel met michelle dijst mee
ik heb je ook wel vaker gezien als wij naar volleybal gingen dat jij net de polder in ging hehe...

maar gelukkig heeft kane nu nog niks en is t tot nu toe bij de hf gebleven.. hopen dat die er ook snel weer helemaal bovenop is
en bij ons is nog geen droes gelukkig

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 12:23

danifur"]
[quote="mickydo schreef:
quote]

ja klopt ja.. ik zag toevallig ook je naam in je profiel staan.. dus ik heb jou al een keer gezien.. ik was toen ff snel met michelle dijst mee
ik heb je ook wel vaker gezien als wij naar volleybal gingen dat jij net de polder in ging hehe...

maar gelukkig heeft kane nu nog niks en is t tot nu toe bij de hf gebleven.. hopen dat die er ook snel weer helemaal bovenop is
en bij ons is nog geen droes gelukkig


ja dat kan wel kloppen ja

haha grappig hoor Haha!

Mich gaat nu Kane verzorgen voor 3 dagen in de week, en ik geloof dat ze erg veel zin in heeft haha

wel jammer voor der dat ze voorlopig niet van het erf af mag met hem maar ja het is niet anders

als het zo goed blijft gaan met kane dan mag ik iig weer rijden in de bak volgende week

Michelle gaat zondag mee naar kane toe en we moeten nog ff duidelijke afspraken maken dat ze dan ook niet meer naar koeman en / of andere paarden toe kan ( i.v.m droes )

Maja komt allemaal goed

Kane is nog steeds gezond ( hij wordt zelfs een beetje dik haha alleen maar op stal staan en een uurtje zijn beentjes strekken )

groetjes

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:50

haha ja vind je het gek... mijn paard zou helemaal gek worden 2 weken op stal.. echt niet te filmen dan meer hoor haha
maar hij heeft net ook 3.5 maand stappen achter de rug en hij is bijzonder kalm gebleven, alleen op t einde had hij dr een beetje genoeg van Haha!


maar doe mich maar de groete van me....en wel leuk dat ze kane gaat verzorgen want ze had nu zeker geen verzorg paardjes meer nu nairobi weg is?