Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tinkermina schreef:Dribbelkont schreef:inderdaad interessante vraag
mijn tinker heeft in ieder geval weinig eiwitten nodig,zeer laag zetmeel gehalte,suikervrij.
is een recreatie tinker![]()
doe ik dat niet geheid jeuk!! stampen in sokken,schuren in staart en manen
Wat voer jij hem dan?
Dribbelkont schreef:inderdaad interessante vraag
mijn tinker heeft in ieder geval weinig eiwitten nodig,zeer laag zetmeel gehalte,suikervrij.
is een recreatie tinker![]()
doe ik dat niet geheid jeuk!! stampen in sokken,schuren in staart en manen
Beac schreef:Min twee tinkers (moeder en zoon)voer ik in de winter vier x per dag biologisch hooi (minder eiwitten), en als ze op stal gaan liggen daar wortels en twee appels op. Plus een liksteen natuurlijk.Verder voer ik sinds kort ook een halve maatbeker Nature's Best van havens. Dit bevat geen melasse noch haver en is speciaal voor karige paarden. ze vinden het heerlijk. Ik krijg vaak complimenten dat ze er zo goed uit zien, glimmende vachten. maar heb toch een probleem. De ruin is van nature al vrij stijf (hij is pas 8) en gaat vooral in najaar en winter veel liggen in de stal. Als hij weer opstaat kan hij een minuut lang niet bewegen , zo stijf! Daarna gaat het wel beter en komt hij los. Het is geen hoefbevangenheid. Soms Lijkt of het te maken heeft met de wei (klaver?) maar daar staat niets in momenteel, het is 1 modderpoel.Iemand ervaring met zoiets? Ik denk echt dat het met voer te maken heeft namelijk. De osteopaath vond niets bijzonders. Ze worden twee tot drie keer per week recreatief gereden en ook onder het zadel is hij in draf in het begin erg onregelmatig/stijf. Na een minuut komt hij los en gaat het beter.
roosa schreef:Ja doei en hun met mijn goeie idee aan de haal zeker![]()
Gaat er meteen patent op aan vragen![]()
Nee blijf erbij geen 1 knolletje is het zelfde,allemaal andere behoeften.
Voeren is en blijft maatwerk en aftasten waar die het goed op doet.
Loopt ie er lekker op,is gezond en tierig en niet te vet,lekker zo houden.