ROTMOK!!! Wat helpt wél??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:52

nou echt niet, die bandage echt nooit laten zitten!!!!! Dat is echt niet goed hoor!!!!!!!!!

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:58

en waarom dan niet??
paarden krijgen toch ook wel eens stalbandages om!
als je niet inbandageerd dan komt er toch weer rotzooi bij/in

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:59

je bene cht gek als je je paard met bandages laat staan als het helemaal niet nodig is!!!! de pezen worden echt heel erg warm. Stalbandages zijn voor als je paard iets heeft waardoor het wel moet, dus.....echt nooit je paard met bandages laten staan om de bok te voorkomen, want dan ben je echt gek!!!!!!!!!!!!!!!!

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:03

geef is een rede waarom IK gek ben dan.
Dit heeft een goede dierenarts me laatst nog verteld.

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:08

ja hoor, dat kan ik echt niet geloven, je gaat tog niet zomaar de benen van je paard bandageren en dan een tijdjelaten zitten!!!
die pezen worden echt veel te warm en kunnen ook klappen!!!!!!
dus...wees verstandig en zet je paard alleen met stalbandages als het echt moet!!!!!

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:12

wat versta je onder een tijdje dan
jaren ofzo,

ik doe het dus WEL.als mijn paard mok zou krijgen.

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:14

hoe lang zou jij die bandages dan laten zitten?

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:15

een lang nachtje, misschien iets langer.

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:18

tja....een nachtje....je zei net een tijdje, nou daar denk ik dus 2 of 3 dagen mee

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:18

o nee, je zei een poosje,nou daar denk ik ook wel een paar dagen mee

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:21

ik weet niet wat jij denkt. gelukkig

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:27

hahaha, je daarom, toen mijn paard een grote wond had, omdat ze was gevallen, had ik er ook 3 nachten met stalbandages omgezet, omdat er anders allemaal bacterien in konden komen, maar nu is de wond al heel mooi genezen

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 12:11

zeewater dat helpt goed.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:10

gewone mokzalf bij de ruitersportzaak dat helpt het allerbeste. Zo'n twee keer per dsag smeren en je hebt er geen last meer van , mijn pony heeft het ook gehad van alles geprobeerd dure veearts middeltjes en zo toen naar divoza geweest mokzalf opgehaald (best wel duur) en het was zo weg nu smeer ik om de twee dagen in en het komt niet teru!!!

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:38

Wat ik laatst bij een soort stage bij een DA gehoord heb, was dat Otiderm-gel oorzalf voor honden goed werkt (er zit AB en cortico's in) en anders zijn iid droogzetters geschikt. Maar zij hadden goede ervaringen met Otiderm-gel. Dit gebruikten ze wel pas als de mok niet wegging na behandeling met gewone mokzalf. Dus misschien is het het proberen waard?

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:46

Jamey heeft ook mok. Ik geloof droge. Ik heb het eerst gewassen met betadinescrub, toen heel goed afgedroogt en de plekjes ingesmeerd met gewone paardenmokzalf.

En daarbij je paard niet meer in een natte buitenbak zetten. Doe je dit wel -> weer wassen met betadine scrub en goed afdrogen en mokzalf erop.

Het werkt goed, alleen mijn paard heeft nou best wel mok op zijn witte achterbeen dus dat moet ik weer even gaan wassen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 08:11

Sjuimpje schreef:
Het enige wat helpt is het van binnen uit aanpakken...

Ik heb het in het andere topic van Lot ook al gezegd,
mok is voornamelijk een weerstands probleem, net als bijv. schimmel.
Je moet dus proberen om de weerstand van je paard te verhogen en het dus van binnenuit aanpakken.
In het geval van mijn mok-klant (en dan bedoel ik dus niet af en toe een korstje, maar echt dikke, roodontstoken benen waar het pus uit komt lopen, heb ik het verband opgemerkt tussen het voeren van zeewier en knoflook en het uitbreken van mok.
Op zich niet zo gek aangezien knof bloedzuiverend is en zeewier enorm veel vitaminen en mineralen bevat. Tot 2 keer toe brak er ernstige mok uit zodra ik stopte met het voeren van deze supplementen. Tijdens de uitbraken heb ik hem ook nog D-Tox bijgevoerd.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:12

Dus toen je zeewier en knoflook voerde om zijn weerstand te verhogen brak er mok uit? Dan moet ik de mok als 'het abces' zien waarmee het lichaam zich reinigt?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:21

Nee, toen ik zeewier en knof voerde hielpen deze supplementen het paard bij het ontwikkelen van een algehele betere conditie waardoor mok geen kans kreeg.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:12

Mikey schreef:
Wat ik laatst bij een soort stage bij een DA gehoord heb, was dat Otiderm-gel oorzalf voor honden goed werkt (er zit AB en cortico's in) en anders zijn iid droogzetters geschikt. Maar zij hadden goede ervaringen met Otiderm-gel. Dit gebruikten ze wel pas als de mok niet wegging na behandeling met gewone mokzalf. Dus misschien is het het proberen waard?

Otiderm gebruik ik altijd en is het enige middel wat echt goed werkt. Niet gaan pulken gewoon een keer wassen met betadine shampoo, goed door maken en een dun laagje otiderm (bij de dierenarts verkrijgbaar).
Dit een paar dagen doen en het is weg. Daarna iedere keer als je paard het land uit komt, de sokken schoonmaken en droogmaken dan houdt je het tegen, desnoods een laagje uierzalf erop. succes.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 14:51

Mijn tinker heeft ook last van mok en rasp gehad,wat werkte ;dagenlijks wassen met betadineshampoo,insmeren met mokzalf. Ik moet ook wel even melden dat ik de luxe van de zee in de omgeving heb. Zeewater verricht wonderen bij dit soort problemen. Als je de kans krijgt stappen in zeewater.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:21

Voor de mensen die geen zee hebben: zout water..... dus zout (je kan ook potten zeezout bij de drogist kopen) op lossen in water en even met het been in een emmer water laten staan.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:04

Sjuimpje schreef:
Nee, toen ik zeewier en knof voerde hielpen deze supplementen het paard bij het ontwikkelen van een algehele betere conditie waardoor mok geen kans kreeg.

ah oké ik las het alsof het precies de omgekeerde werking had. Lachen

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:58

En die equi-chaps van de Paardendrogist? Oke ik geef toe, er hangt een aardig prijskaartje aan maar als je paard veel last heeft van mok, vind ik het toch wel de moeite waard!!

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:56

Hoi,
Je kan eerst wassen met betadineshampoo en dan acederm erop , dat werkte bij mijn paard heel goed, ook ben ik zeewier gaan geven, gewoon voor een beetje extra weerstand.