en toen was mijn kanjer ziek !!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:49

poeh wat ziet dat er naar uit zeg. Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:50

Je kunt het beste de achterbenen even goed wassen met betadine of iets. Zo worden ze goed schoon en gedesinfecteerd. En als het kan idd met warm water maar met koud moet het ook wel lukken.

BeeMed

Re: en toen was mijn kanjer ziek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:52

gelukkig dat je zelf dicht bij woont. Ga je hem zelf 3 keer per dag behandelen of de stalhouder? Gaat hij ook extra bijgevoerd worden? want er mogen wel wat meer spekkies op

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:53

Jeetje dat zieter naar uit! PB Sophie154 eens, die heeft een 'hetje', bij haar Tinker is ook een amputatie gedaan.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:53

Ow jeetje... dat ziet er wel ernstig uit kan hij wel normaal plassen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:55

schandalig dit....sterkte ermee...het ziet er niet best uit,het paard niet,de penis niet,de stal niet.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:56

Nou gelukkig dat de dierenarts wel is gebeld voor ze contact met jou hadden!
De stal zou inderdaad wel wat schoner en met meer stro mogen.
Het lijkt mij een zeer pijnlijke situatie voor het beest, wat doet de stal aan medicijnen?
Weet je zeker dat hij die krijgt?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:57

Ik had mijn paard daar al lang weg gehaald, mager, wormen, diarree een smerige stal en een ontstoken penis :n

Succes, ik hoop dat het weer helemaal goed komt!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:00

Dat ziet er niet prettig uit.. :n En de stal is idd niet echt schoon ik zou sws de stal schoon houden want door een vieze stal kan het nog wel veel erger worden.. En ietsje meer stro als de eigenaar dat niet wil zou ik een keer goed overleggen. Iig sterkte en ik hoop dat alles weer goed komt.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:01

Ik zou ala minuut mijn paard daar weghalen.
Een paard wordt niet in een paar dagen zo mager, hij zit slecht in het haar en het is er vies, gewoon smerig.
De kans dat je paard in zo'n omgeving beter wordt betwijfel ik.

Mag hij van zijn stalgenoten wel eten?
Misschien heeft hij bij een gevecht om voedsel wel een trap tegen zijn penis gehad.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het er erbarmelijk uitzien je doet je paard te kort als je hem daar laat staan.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:02

oeps dat niet er niet best uit,maar ik vind dus ook dat hij helemaal in slechte conditie is..

sterkte!!

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:03

Oei! Heftig! Ik heb het ooit bij een verzorgpony meegemaakt (echter niet zo extreem), inzalven en masseren was toen inderdaad de oplossing. Ik zou wel proberen een andere stalling/weidegang voor hem te zoeken. Begrijp dat je hier niet zoveel aan kan doen en je afhankelijk bent van de staleigenaar. Maar het infectiegevaar is voor je paardje zo wel groot. Of overleg met deze eigenaar of je zelf de stal mag ontsmetten en daarna met stro bijhouden. Heel veel sterkte! (Edit, zie dat meer mensen hetzelfde advies hebben)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:04

Jeetje! Dat is een naar zicht!
Zal flink pijn doen vrees ik..
Ik zou inderdaad als ik jou was eens goed bespreken dat je stal voller en schoner moet!
Want dit is niet ideaal voor het genezen, als er steeds bacterien bij kunnen..
Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel goed komt!

Kaatje64

Nagano schreef:
Echwel schreef:
Benen wassen en schoonmaken van je diertje had je gelijk horen te doen en dikke laag stro, ik vind dit niet echt zorgen voor je dier

als je goed leest dan heb ik dat zelf niet kunen doen
en ik heb zo veel mogelijk zijn beenen schoon proberen te maken
maar we hebben daar alleen koud water op stal en ik kreeg het niet verder schoon
dus graag niet van deze andworden aub

Kun je geen jerrykan met warm water van huis meenemen om de benen en staart schoon te maken? Verder wens ik je veel sterkte toe met je paard. Hopelijk komt alles weer goed.

kohtje

Persoonlijk zou ik er een baal stro in gooien en heel veel hooi. Waarom zou de staleigenaar dat niet willen? Desnoods betaal je wat bij. En ik zou niet tot morgen wachten daarmee. Evt neem je ook nog een jerrycan warm water mee om alles er omheen schoon te maken. Zou ook uitzoeken hoe die pony zo mager komt.(sorry ik val in herhaling met mijn voorgangers)

slim1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:09

2 x per dag koelen met koud water. gaat het bloed beter sirculeren en kan het de afval stoffen weg brengen. 2x per dag cubamix bij het voer geven, beter nog penceline spuiten.
Laatst bijgewerkt door slim1 op 11-12-11 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:11

Stuur Kimmie261 eens een berichtje.
Die heeft er ervaring mee geloof ik. (Of met iets soortgelijks.)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:12

Dat hij mager is geworden is niet heel vreemd. Dit doet ontzettend zeer en dan vermagerd een paard erg snel (soms binnen 2 dagen, gewoon van de pijn).
Ik heb dit 1 keer eerder gezien bij een jonge hengst van een vriend. Het betrof een 2 jarige hengst die waarschijnlijk tijdens het stoeien een trap oid tegen de koker aan had gekregen. De zwelling is uiteindelijk afgenomen, maar er waren wel zenuwen en spieren beschadigd en het dier kon zijn penis niet meer terugtrekken in de koker. Liep dus altijd met zijn penis half naar buiten. Plassen ging wel gewoon goed.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:14

Jeetje wat een naar gezicht zeg.
Kan helaas (of gelukkig) geen ervaring met je delen hierin. Wil je wel heel veel succes wensen. Hoop dat je hafje er helemaal bovenop komt.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:16

Heftig... veel beterschap!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:18

kohtje schreef:
Persoonlijk zou ik er een baal stro in gooien en heel veel hooi. Waarom zou de staleigenaar dat niet willen? Desnoods betaal je wat bij. En ik zou niet tot morgen wachten daarmee. Evt neem je ook nog een jerrycan warm water mee om alles er omheen schoon te maken. Zou ook uitzoeken hoe die pony zo mager komt.(sorry ik val in herhaling met mijn voorgangers)

zoals TS al zei zit hij vermoedelijk onder de wormen,aan de diarree op zijn benen te zien zou dat weleens juist kunnen zijn.
Dit hoeft allemaal niet,die penis zeg ik niets van,maar de rest :=
Ik zou mijn paard er meteen weghalen,ik zou geen oog meer dicht doen.

Nolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:19

Arggggh wat een stumperd en wat zal hij een pijn hebben!!
Wat voor medicijnen heeft de da gegeven en ik mag toch hopen dat er ook iets van een pijnstilller en antibiotica bij zit. Dit is een zwaar ontstoken penis en de omstandigheden waarin je paard nu moet leven is abosluut niet acceptabel!! Ook valt je paard niet in 1 week zo af dat hij zijn bespiering aan het verbranden is! Wanneer ben je voor het laatst geweest aangezien je vlakbij woont? Die benen had je echt moeten schrobben meis, ik weet dat je dit niet wilt horen maar in mest zitten zoveel bactirieen en het bijt uit...als je paard gaat liggen komt zijn penis daar tegen aan. Ik zou hem accuut naar een andere stal verplaatsen en zeker je mobiel niet meer uit zetten!!
Wat een stumperd ;(
Laatst bijgewerkt door Nolana op 11-12-11 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:20

Mossel schreef:
Ik had mijn paard daar al lang weg gehaald, mager, wormen, diarree een smerige stal en een ontstoken penis :n

Succes, ik hoop dat het weer helemaal goed komt!

Ik was er ook vaker gaan kijken en controleren.

Je zei dat je er vlakbij woont, Waarom zorg je dan niet zelf voor hem.

Ik vind dit schandalig.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:21

Nu ik de verdere reacties lees zal ik inderdaad mijn paard daar weghalen of even een goed gesprek aan gaan met de eigenaar van de stal, dit klinkt niet goed en vol met wormen lijkt mij ook niet best het paardje is dus nodig wormenkuur nodig is er trouwens al DA bij geweest of heb ik daar overheen gelezen?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 19:23

knuffeldier schreef:
gelukkig dat je zelf dicht bij woont. Ga je hem zelf 3 keer per dag behandelen of de stalhouder? Gaat hij ook extra bijgevoerd worden? want er mogen wel wat meer spekkies op

hij word behandelt en eten doet hij heel slecht helaas