Leukocytoclastische vascultitis

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

siepjes

Re: Leukocytoclastische vascultitis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 23:51

Als ik dat zo lees dan is antibiotica ook noodzakelijk. Dat heeft ze nog niet gehad- was niet nodig. Ook vond hij bloedprikken niet nodig. Mijn eigen dierenarts heeft alles in overleg gedaan met een prof in Utrecht.
Misschien moet ik inderdaad eens overleggen met een andere dierenarts. Ik woon trouwens in Limburg.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:18

Ik zou dat zeker doen.

Ikzelf ben van België, Bilzen...
Dijn is van Wellen kortbij Hasselt in belgisch Limburg...

Dus ik weet niet of die afstand tussen jullie groot is...

Zij heeft toen Oregon het had ook een juit een bijscholing gehad rond vasculitis en herkende het toen ook dadelijk.
In de praktijk kom je dit blijkbaar niet zo heel veel tegen.

En zij doet ook zeker een bloedonderzoek.

Oregon zijn leverwaardes waren toen niet zo heel goed.

En als het probleem van binnen dan niet aangepakt wordt, dan kan het vanbuiten ook niet genezen...

Zeker bij zulke zware medicijnen heeft de lever (indien hij zwakker is) ondersteuning nodig.

Dus als je niet te ver woont bel haar gewoon, doe het vandaag nog...
Ik kan je haar echt aanraden.
Legt ook alles heel goed uit...echt een heel bekwame en fijne dierenarts !!!!

Hou ons op de hoogte !!!!

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 15:57

Jaa..ik heb haar gebeld. Ze was bereid om naar hier te komen. Volgende week vrijdag komt ze. Ik hoop heel heel erg dat ze er iets aan kan doen.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:52

Fijn om te horen....
Hoop echt dat ze je paardje kan helpen...
Maar als er eentje het kan is zij het wel...

Hou ons op de hoogte na vrijdag ...

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:21

Fijn een topic te vinden over dit ziektebeeld! Mijn paard is erg ziek geweest door verkeerde diagnose en behandeling van de da. Na opgenomen te zijn in utrecht is door de dermateloog dit ziektebeeld vastgesteld. Na prednison behandeling is hij er gelukkig bovenop gekomen! Alleen met afbouwen van de prednison, wat we nu 2x geprobeerd hebben, komt het weer terug. Utrecht adviseert nu om het maandenlang en misschien wel levenslang 1 capsule te blijven geven. Mijn paard is bijna 17, staat in een hit actief stalling met weide gang. Nu zie ik dit advies niet zo zitten, omdat hij al bijna 5 maanden prednison heeft en het echt troep is! Is het bij jullie paarden wel weggebleven of geven jullie nog wat ter ondersteuning?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:27

ik schrik echt van dit topic, wij hebben vorig jaar een 4 jarige merrie in laten slapen door dat ze oa een soort vistels in haar benen kreeg door licht. begon ook als mok.

in utrecht hadden ze geen idee hoe het kon, en wat het was. ze doelde op een auto imuun ziekte..

zou het dan toch behandelbaar zijn geweest?

Tan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:37

Volgens mij kan een onderhoudsdosering prednison of andere cortico's niet zoveel kwaad. het zijn meer de stootkuren die op termijn schade kunnen geven.
Zo heeft mijn kat (ander beest, weet ik) levenslang dexamethason omdat hij een auto-imuun probleem heeft. Heel wat kuren gehad hiervoor maar de DA was bang dat het een suikerbeestje zou worden bij het geven van regelmatige stootkuren. Nu lage dosering voor onderhoud en geen klachten meer.

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 15:05

Hoi- mijn paard gaat momenteel heel goed- zeker 2,5 jaar gesukkeld met vasculitis. Ik heb een paddock met zand gemaakt waar ze s' nachts in staat - dus niet alleen maar in de modder. Vaak is er onderliggend nog iets aan de hand- want de vasculitis is een bijreactie - foute immuunrespons op iets anders. Mijn paard had ook white line. Volegsn dierenartsen zou dit niet samenhangen. Maar de white line is weg en de mok ook. Met alleen prednison kwam het bij mij ook terug. Ik heb toen via een Belgische DA een rec gekregen en dat hielp echt. Ik heb dit toen via mijn eigen apotheek weten te regelen. Dus als je me een PB stuurt dan kan ik je het recept geven. Want alleen de prednison hielp bij mij ook niet voldoende. En het is behalve niet goed voor je paard- ook nog eens heel erg duur.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:09

die van ons raakte ook in schock van hitte. dus in de zomer kon ze dat niet handelen. later waren pas die problemen met de benen!

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:34

Wat vervelend femo! En tan1, ook al kan een onderhoudsdosis niet zoveel kwaad, lijkt het me toch niet goed omdat het imuunsysteem onderdrukt wordt. Siepjes, je hebt een pb!