Hoe vaak slobber?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Hoe vaak slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:37

Ik geef het ook regelmatig maar door het vele suiker moet ik opletten dat mijn paardjes geen jeuk krijgen...

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:01

Ik voer ook 1 of 2 keer slobber na het rijden als ik vind dat hij hard gewerkt heeft hihi. Gewoon als lekkernij en naast zijn normale voer.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:47

Ik geef het iedere dag van Hippostar, heb me laten informeren dat het geen kwaad kan en daarbij die van mij kan het makkelijk hebben, hij heeft geen aanleg om dik te worden.

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:56

Ik moet het zelfs in de winter elke dag geven!! .. en ze geniet ervan na het rijden lekker te beginnen aan haar warme slobber.

Veradressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:57

Hier krijgen ze het 2x per week. 's avonds als ze concours hebben gehad en de donderdagavond omdat we dan een zware les hebben...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:16

De mijne krijgen elke dag slobber voor het slapengaan (rond 22h is dat).
In eerste instantie kreeg alleen mijn oudje het omdat het voor haar makkelijker te eten is (ze heeft nog wel al haar tanden maar slobber gaat er gewoon beter in). Na de koliekoperatie ben ik ook Willow dagelijks wat beginnen voeren, en aangezien Margriet er dan zielig op staat te kijken krijgt die ook maar een handje. Ze krijgen het hier dus als aanvulling op hun gewone brok en ruwvoer. Volgens de chirurg die Willow geopereerd heeft kan het zeker geen kwaad om het dagelijks te geven, integendeel.

zephan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:51

hallo,
ik lees hier nu vanalles over slobber.de een zegt dat het niet helpt om aan te dikken de andere van wel.
wij zouden dat nu ook geven als extra voor onze paarden wat aan te dikken.
of weet er iemand anders wat je kan doen om paarden wat te kunnen aandikken.beiden zijn ze goed ontwormd,hebben werklust,blinken in hun vel.ze krijgen hobbyvoeding omdat ze niet zo heel vaak moeten werken.staan halve dagen op de weide met gras op en krijgen als ze op stal staan nog meer dan genoeg hooi.ook krijgen ze geregeld wortels.meer voeder geven,hebben we al geprobeerd,maar dan weten ze met hun zelf geen blijven.

groetjes

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:26

Mijn paard krijgt ook meerdere keren per week slobber.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:42

Hier geef ik het steeds na het rijden en de ene week rij ik 4 keer en de andere week 5 keer.
ze krijgt een ½ kilo slobber, ruim een ¼ tot een ½ kilo maismeel, ½ kilo pulp en daar doe ik heet water bij en na het rijden is alles lekker zacht en pappig en kan ze het opeten.
Hier is het puur om niet af te vallen en eigenlijk om wat aan te komen ondanks de actieve arbeid.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:59