Betreft Luchtzuiger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:12

Sugarmiss schreef:
Peter: heb je al eens aan een voederbal gedacht (zo'n ding waar je bix/muesli in doet). Dan zijn ze te druk bezig met het voer uit de bal te krijgen om zich druk te maken over het al dan niet luchtzuigen, want de meeste paarden laten hun bix niet staan, zeker niet omdat het dan ook vanaf de grond gegeten moet worden.

Ik heb er nog eentje liggen, mag je wel lenen want hij wordt nu niet gebruikt. Ik woon om de hoek.....

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 22:53

GoedVetMan schreef:

Hier schuilt nou net het probleem, zodra zij haar voer krijg of hooi, presteert ze het om tussen het eten door juist lucht te zuigen.

[/b]

Dat doet mijn paard dus ook, luchtzuigen met zijn mond vol, voor tijdens en na het eten en als het hooi hem niet bevalt bekijkt ie dat niet eens en blijft hij door zuigen...... Echt ik weet hoe klooterig het is als ze luchtzuigen, veel sterkte!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 15:55

Sugarmiss
Peter: heb je al eens aan een voederbal gedacht (zo'n ding waar je bix/muesli in doet). Dan zijn ze te druk bezig met het voer uit de bal te krijgen om zich druk te maken over het al dan niet luchtzuigen, want de meeste paarden laten hun bix niet staan, zeker niet omdat het dan ook vanaf de grond gegeten moet worden.

vera
Ik heb er nog eentje liggen, mag je wel lenen want hij wordt nu niet gebruikt. Ik woon om de hoek.....

Wij hebben op een gegeven moment zo,n soort van hangende liksteen in haar stal gehangen, het probleem bleef hier ook weer bij, dat zij na een lik of drie weer ging lucht zuigen tussen door, ze combineert het echt met het eten. Het lucht zuigen wordt bij haar minder als het weer tegen de volgende voegbeurt aanloopt.
Zo,n speel bal kunnen we natuurlijk ook een keer uitproberen, maar ik hou mij hart alweer vast. Welke bus stopt er bij jou Vera?

napoleon
Dat doet mijn paard dus ook, luchtzuigen met zijn mond vol, voor tijdens en na het eten en als het hooi hem niet bevalt bekijkt ie dat niet eens en blijft hij door zuigen...... Echt ik weet hoe klooterig het is als ze luchtzuigen, veel sterkte!

Wat ons ook op gevallen is, dat het mesten wat ze doet als ze een tijdje heeft kunnen lucht zuigen, lijkt op dat van koeien. En als wij haar weer een tijdje er vanaf hebben weten te houden, zij weer net zo mest als onze andere paarden. Het is ons enige paard met een stal ondeugd, dus veel ervaring hebben wij met dit soort dingen niet. Zelfs als zij bv los gegooid wordt in de bak, moet je haar op een gegeven moment achterna blijven lopen, het lijkt wel of zij het lucht zuigen lekkerder vind dan het vrij bewegen. Gek wordt ik ervan!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:11

Bij een paard dat luchtzuigt komen er op een gegeven moment endorfines vrij in de hersenen, en dat geeft een prettig gevoel (heb me laten vertellen dat je hetzelfde effect krijgt als je drugs probeerd, heb het zelf nog nooit geprobeerd en ga dat niet doen ook)
Dus een paard dat er eenmaal aan verslaafd is, zal er ook niet mee stoppen. Ze krijgen er gewoon een kick van.
Dus je zult ermee leren leven. En als ze het met band niet doet zou ik gewoon de band omhouden (ze kunnen er ook mee eten), en de stal zo prepareren dat ze haar tanden nergens meer op kan zetten.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:53

Wij hebben ons bedrijf op Molletjesveer zitten en als ik tussen de middag de hond uitlaat loop ik regelmatig bij jullie voor langs. Zal ik hem van de week gewoon even langs komen brengen? Zijn jullie altijd thuis?? Haha!

claudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:00

Mijn paard heft ook de mirracle band om alle delen zijn ingepakt met schapenbondjes. Ze zuigt dan niet meer, probeert het wel maar de lucht kan niet doorkomen. Wat ze nu dus wel heeft bekregen zijn witte haartjes op de plekken waar de banden zitten. Ze heeft nu een "witte band".

Ook bij Neuf hebben we alles geprobeerd maar helaas!