NiFallor schreef:Maar er is toch een OCD uitgekomen? En je gaat het advies van de DA opvolgen?
Als ik het goed begrijp wil je graag van nog andere mensen dan de DA adviezen tav de OCD en het slepen? Hoe oud is het paard? In welk gewricht zit de OCD? Was er in dat (of andere gewrichten) artrose te zien? Zijn er gewrichten overvuld? Is het been uitverdoofd?
Het belangrijkste lijkt mij om zeker te zijn dat er een directe link is tussen de OCD en het slepen. Als dat duidelijk is dan zou ik in eerste instantie het hele proces tot rust laten komen (de ontstekingsremmers en paard op rust), want ik neem aan dat ze nu pijn heeft aan het gewricht en dat het onrustig is? Verder zoveel mogelijk onbelaste beweging in vrijheid (paard staat 24/7 op de wei, dus dat is dan prima).
Als ze zou blijven slepen dan zou ik weer naar de DA gaan en overleggen over de opties. Maar een paard wat vanuit pijn met zijn been sleept zou ik ten eerste echt niet belasten en ten tweede (als er verder geen opties zijn om het te herstellen) enkel in leven laten als het dier op pijnstilling kan en verder happy is.
ja, ik bedoelde met ideeen, meer van mensen die er mischien ervaring mee hebben. het paard is 6jaar, en het zit n het spronggewricht, ze heeft het bekeken met foto`s. de DA heeft aangeraden om te starten met glucosamine en daarmee zal ze gewoon mee kunnen op buitenritten entrektochten.. maar geen western meer voor haar spinnen en sliden zijn verboden nu
PS, sorry voor de late reactie