Help mijn pony heeft zo veel jeuk. de Hele dag door

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:17

Is de dierenarts al bij je pony geweest?
Is er al bloed afgenomen en onderzocht en huidkrabsels?

Kelly_Taco

Re: Help mijn pony heeft zo veel jeuk. de Hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:17

Ik lees hier wassen met Imaverol maar als zijn huid kapot is dan doet enorm zeer!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:18

Maar ja, laten jeuken en er niets aan doen zal ongetwijfeld nog meer zeer doen :\
Dus als de VA aanraad om met Imaverol te wassen, moet ze dat advies opvolgen. Als de jeuk dan minder wordt :\

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:20

Maar ik lees nergens dat de DA dat advies gegeven heeft maar kan er overheen lezen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:20

Nee klopt. Maar mocht hij wel dat advies geven ;)

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:21

Arm diertje!
Ik zou als k jou was de DA erbij halen en hem na laten kijken of hij geen exceem, luis of iets anders jeuk-veroorzakend iets onder de leden heeft..

Hier staat ook een pony die de heeeeele dag schuurt, die heeft hele erge zomerexceem en word daar tegen behandelt met wassen of het nou warm of koud is.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:22

Bedoel je mijn post over Imaverol ? Dit was ter voorbeeld van het wassen - ik heb 2 verwaarloosde ponies van de markt meegenomen en was ze zowat om de dag met betadine en om de zoveel dagen met Imaverol omdat ze dus schimmels hebben.
Was meer ter ilustratie dat je dus nog makkelijk kunt wassen.
Maar lijkt me niet het juiste middel in dit geval !

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:26

tjonge, 1 van mijn paarden werd vorige week gek van de jeuk,echt hetzelfde als bij TS niets anders als rollen ,jeuken schuren enz..maar die heeft echt geen luis hoor....ik heb hem gewoon weer opnieuw ingepakt,lekker dik in de derfen gezet,en het hele schuur probleem is over,pieker er niet over om daar een veearts voor te bellen...

punt is dat er gewoon nog steeds heel veel mugjes zijn,een paard met zomereczeem die nu nog gestoken wordt gaat als een gek schuren,duidelijk te lezen heeft dit paardje eczeem want TS heeft een eczeem deken in huis,zou alleen wel even wat jeuk remmends halen/bestellen en je paardje insmeren ermee en weer onder deken zetten..

dikke kans dat ie met een dag rustig is..

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:30

Helaas kan de DA ook weinig uitrichten tegen jeuk. Als het zomerexceem is kun je idd het beste wassen en een goede deken om doen, veel meer opties zijn er niet. Soms spuit de DA cortisonen in, maar de bijwerkingen daarvan zijn ook niet best. Ik heb er een paard aan verloren doordat die hoefbevangen werd na een cortisonen injectie.
Op luizen na zijn er niet veel kwalen waardoor een paard zoveel jeuk heeft maar dat kun je zelf wel zien of hij die wel of niet heeft.

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:41

en smeren met kokos olie .... verzacht en geneest :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:41

Kimmie, jij hebt ervaring. Jij kan zien of het met exzeem te maken heeft of niet. Dit meisje is duidelijk niet ervaren en laat het dier er zo bij lopen. In dit geval lijkt het me héél verstandig er een ervaren persoon bij te halen, ipv van een afstand gaan zitten concluderen dat haar pony exzeem heeft en het dat dus wel zal zijn. Ik geloof je direct als je er zelf heen rijd en ziet of het kriebelbeestjes zijn of niet, of een DA die dat concludeerd, absoluut. Maar deze dame is aan haar opmerkingen en halfslachtige pogingen (waterzakjes als je pony vergaat van de jeuk, tot bloedens toe krabt?!?) te zien NIET in staat zelf goed te bepalen wat het probleem is. Niet alle jeuk is van exzeem, het kan heel goed wat anders zijn.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 15:14

Ik heb hem nu op het land gezet zo dat hij niet meer gaat schuren in zijn stal.
Alleen in de avond moet hij wel in zijn stal staan ,omdat de andere paarden dan ook op stal staan
Als hij krabt heeft hij soms bloed , hij schuurt zijn korsten dan weer open als die net dicht zijn gegaan.
Ik denk ook dat hij zomereczeem heeft want hij heeft al vier jaar lang last van de jeuk.
Alleen dit jaar is het wel heel erg geworden met de jeuk die hij heeft.
De dierenarts kan hier ook weinig aan doen.
Luizen heeft hij niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:17

TS, waarom bel je de DA niet?

En waarom zorg je er niet voor dat de jeuk aangepakt wordt, ipv je paard nu niet eens meer de mogelijkheid te geven om te krabben? Heb je zelf wel eens erge jeuk gehad en dat je niet kon krabben? Ik vind je... nou ja, laat maar... laten we zeggen dat je blij moet zijn dat ik niet weet waar je woont. Want je had van mij een enórme trap onder je reet gehad om de DA te bellen. :(

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:18

Als de dierenarts er niets aan kan doen, dan kan je niet verwachten dat bokt er wel iets aan kan doen. Gauw een andere dierenarts laten komen. Dit kan echt niet. Jeuk is vaak nog erger dan pijn!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:18

Dus je paardje staat al 4 jaar met jeuk en je doet er niets mee?

Als de Va niets doet kan je nog naar Erik Laarakker. Of iemand door hem opgeleid.
Maar dit kan echt niet langer hoor

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 15:23

Er is wel in die vier jaar tijd vaak genoeg een dierenarts komen kijken voor hem
Toen moest ik hem gaan wassen en kreeg hij een prik tegen de jeuk alleen hij blijft maar schuren
Hij krijgt daarom ook schraal hooi waar niet veel eiwitten in zitten, en een pavokoek .omdat hij wel zijn vitaminen en mineralen nodig heeft.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:24

TS voor als hij weer rustig is en de huid niet kapot : Klitwortel van de kruitvat. Kost 2-3 euro en werkt heel goed tegen schuren. Maar is dus preventief kan niet als ze wondjes heben want dat prikt heel erg..

@ Evelli : Wie zegt dat ze niks doet? Ik heb bij mijn vorige paard toen ook echt ALLES geprobeerd maar niks werkte.. En hij hield dus zijn jeuk. Uiteindelijk was klitwortel in combi met een goede vliegendeken de oplossing..

En een dierenarts kan er inderdaad weinig aan doen. Sterker nog er zijn zelfs paarden die afgemaakt worden omdat het niet te behandelen is.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 15:27

randie schreef:
TS voor als hij weer rustig is en de huid niet kapot : Klitwortel van de kruitvat. Kost 2-3 euro en werkt heel goed tegen schuren. Maar is dus preventief kan niet als ze wondjes heben want dat prikt heel erg..

@ Evelli : Wie zegt dat ze niks doet? Ik heb bij mijn vorige paard toen ook echt ALLES geprobeerd maar niks werkte.. En hij hield dus zijn jeuk. Uiteindelijk was klitwortel in combi met een goede vliegendeken de oplossing..

En een dierenarts kan er inderdaad weinig aan doen. Sterker nog er zijn zelfs paarden die afgemaakt worden omdat het niet te behandelen is.

Bedankt randie :D ik ga van de week even naar de kruidvat ,om de klitwortel te gaan kopen

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 15:30

GamblersCup schreef:
TS, waarom bel je de DA niet?

En waarom zorg je er niet voor dat de jeuk aangepakt wordt, ipv je paard nu niet eens meer de mogelijkheid te geven om te krabben? Heb je zelf wel eens erge jeuk gehad en dat je niet kon krabben? Ik vind je... nou ja, laat maar... laten we zeggen dat je blij moet zijn dat ik niet weet waar je woont. Want je had van mij een enórme trap onder je reet gehad om de DA te bellen. :(

Wil jij even om je taalgebruik gaan letten, De dierenarts kan hier ook weinig aan gaan doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:35

Dan vraag je bij een holistisch arts voor een second opinion :) pony heeft gewoon al 4 jaar jeuk.

Randie: dat denk ik omdat de TS nogal beperkt is in haar informatievoorziening in dit topic.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:46

Nee, dat wil ik niet. 4 jaar zo door laten lopen, ach, deze DA kan er niets aan doen. En gewoon geen antwoord geven op de steeds terugkerende vraag van verschillende mensen hier. :n

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 16:07

GamblersCup schreef:
Nee, dat wil ik niet. 4 jaar zo door laten lopen, ach, deze DA kan er niets aan doen. En gewoon geen antwoord geven op de steeds terugkerende vraag van verschillende mensen hier. :n

De dierenarts kan er volgens mij niks meer aan doen dan alleen die schimmel prik gaan geven aan hem , en iets tegen de jeuk wat ik in zijn manen en staart kan gaan smeren.
In die 4 jaar zijn er verschillende dierenartsen bij hem wezen kijken. dus ik heb er wel wat aan gedaan dat hij wat minder jeuk ging krijgen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:26

Maar het is nog niet opgelost.
Al eens een holistische arts erbij gehad?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:48

Bel een DA en als het echt ZE is dan als de wiedeweerga een FATSOENLIJKE eczeemdeken (ik raad je de Rambo Sweet itch hoody aan) aanschaffen en deze al vroeg in het seizoen (uiterlijk april) opleggen. Voorkomen is beter dan genezen. Sinds drie jaar doe ik dit bij mijn pony en ze heeft niet meer geschuurd. Hoef niet eens wat te smeren. En wat gezegd is weg met die pavokoeken. Dat is gewoon suikerrommel! Geef dan liever een vitamine/mineralensuplement.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:54

Wég met de PAVO koeken en een onderzoek laten doen naar een huidkrabsel door de DA.

Jeuk is echt verschrikkelijk, nog erger dan pijn!!!
Waar woon je? Wassen met Aloë Vera kan de oplossing zijn, daarnaast reinigen van binnen.
Op het moment ben ik met een projectje gestart; Haflinger met enorme jeuk, altijd maar krabben en open wonden... Nu krijgt hij Aloe Vera over zijn voer, sinds eind september en hij valt niet meer aan op elke paal die hij ziet om zich te krabben. Het helpt zichtbaar!
Kijk eens op mijn website: www.pucksenders.nl