Mijn paardje Indy, door het oog van de naald gekropen......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:15

lieve lieve lieve joyce.. ik kan niet meer zeggen dan RESPECT...
Blijf knokken... hoe dan ook.. ze is een vechter en gaat zich hierdoorheen vechten!
Zorg maar dat ze lekker blijft eten, want volgende week komt er een heeeeele grote zak wortels mee!!! :D

En hulde aan de dierenartsen!

witteRaaf

Re: Mijn paardje Indy, door het oog van de naald gekropen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:24

Wow zeg, wat een verhaal!
Je hebt goed, koelbloedig gehandeld, gelukkig maar!
Wat goed dat je ook de moed had om te laten opereren! Ik hoop dat alles snel weer in het oude valt!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:41

@Bojangles: Wat een vechter is jouw paardje zeg!
Hier ongeveer hetzelfde verhaal ongeveer 2 maanden geleden.
Mijn Meisje had een dubbele torsie van de darmen.... stonden ook op knappen maar ook ik kon geen nee eggen tegen een operatie.
Gelukkig staat ook zij inmiddels weer thuis en in de wei....
Haar veulen hebben we direct eraf moeten halen toen bleek dat ze naar de kliniek moest.
Deze was gelukkig oud genoeg om zichzelf te kunnen redden.
Ook ik ben heel blij dat ik JA tegen de operatie gezegd heb.
Sterkte de komende tijd!!!
Het is zeker de moeite waard! Jouw paardje is een vechter!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:35

Meeslepend verhaal, echt waar. Ze komt er wel door, zoals jezelf zegt is ze een heuse vechter!

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, op een operatie na dan.. Tinker week in de kliniek gelegen aan infuus, het was echt geen zicht.. Ze was op het randje van een operatie, uiteindelijk uit zich zelf herstelt. Ook koliek, we weten enkel niet hoe of wat :? Ik ben die dagen écht serieus bang geweest. Dag ervoor gekocht, dag erna doodziek!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:23

Wat een verhaal ... het zal voor jou ook goed zijn dat je het eens helemaal van je af hebt geschreven! :j

Hopelijk blijft het nu goed gaan met Indy, heel veel succes gewenst met haar verdere herstel!
En vooral ook heel veel van haar genieten en d'r verwennen (voor zover dat mag ;) )!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:26

Heel veel beterschap en ik hoop dat ze snel opknapt en weer helemaal de oude wordt..

Neantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:43

Wat een verhaal!
Wat leuk dat ze zo een indruk achter heeft gelaten met haar karakter :D
Heel veel sterkte voor Indy maar natuurlijk ook voor jou en Jaydee :)
Word een lastige klus, een paard 6 weken bezig houden op stal..
Tot snel :)

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:49

wouw ik heb jij verhaal met open mond gelezen.
jou indy heeft vast een engeltje op haar schouder.
Heel veel beterschap en hopelijk komt ze er weer
helemaal boven op

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:52

ik heb het op facebook ook al gevolgd, maar het is echt een super indrukwekkend verhaal. Heel veel respect voor jou dat je het nog een kans hebt gegeven, en voor Indy dat het zo'n vechtertje is. Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat ze probleemloos mag genezen!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:50

Zo sta je een paardje te aaien op HE en vervolgens lees je dit.
Ik kan zeggen dat haar vader een vechter is, en doorgaat tot het einde. Zo te zien heeft hij dat goed doorvererft!
Zit momenteel met chewano ook in het dierenartsen schuitje al is het niet zo erg als bij indy (er is wel al meerdere malen spraken geweest van inslapen).
Ik hoop dat ze goed hersteld en er weer mooie plaatjes van haar op hyves en bokt verschijnen!
sterkte

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 08:41

@Ubimone, fijn dat jouw paardje het ook gered heeft!
@Lailapri, Indy is geen Chewano ik denk dat je haar verward met Bo! :)

Nou dag 2 is aangebroken dat Indy thuis is. Hoefjes zijn wat warmer als normaal dus vanmiddag even met de kliniek bellen. Benen zijn ook helemaal opgezet sinds gister na de trailerrit.
Verder is ze heerlijk vrolijk!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:56

wat zal je in spanning hebben gezeten. veel succes voor de komende weken! Ben benieuwd waar de dikke benen vandaan komen

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:02

Wat een vechter zeg. :) Hopen dat ze goed herstelt!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:04

ja sorry je hebt gelijk.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:17

Jemig!! :oo ik ben enorm blij voor je dat ze het heeft overleefd! Hopelijk gaat het herstel spoedig en zonder problemen!

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:51

zit met tranen dit te lezen gelukig is ze er nog
heb vorg jaar zelfde megemaakt aleen was operen geen opcie meer voor mij was er te laat bij
binne 24 uur had ik mijn haflingertje verloren daar door

geef dr maar een dikke knuffel van mij

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:02

Jeetje Joyce, wat zal je geschrokken zijn...
Gelukkig heeft ze het overleefd! Nu duimen dat het alleen maar de goede kant op gaat met dat knappe paard van jou! Veel beterschap voor Indy en een dikke knuffel voor jou.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:41

Jeetje :(:) succes met herstel! hopelijk blijft ze braaf op stal en kan ze zich beetje vermaken?!
Wat goed van je dat je zelf koelbloedig en realistisch bleef, maar toch ook wel "mooi" dat je haar nog een kans hebt gegeven door toch te kiezen voor opereren!

6wk lijkt lang, maar hier ook meegemaakt en het leek wel of ze naar paar dagen snapte dat ze er toch niet uit mocht en we probeerden door hooi in hooinetten te doen enzo haar beetje de hele dag te vermaken ;)
Ze had ook wel geluk dat ze een welsh Atje was met een stal van 4mtr :=

en als je straks weer 5 min mag stappen, naja wat je stappen kunt noemen als ze voor t 1st uit de stal komt := (goed in houdgreep houden en maar steeds denken Niet Loslaten Niet Loslaten :o )
en zo opbouwen naar 10 en vervolgens 15 en ook aan longeerlijn en draven erbij...
en dan EINDELIJK de ontlading komt dat ze weer naar de wei mag (hou je hart vast :=)
Lijkt het ineens allemaal heel kort geweest :j ;)

Wel zit je idd die tijd toch nog wel steeds beetje in spanning :o omdat je niet wil dat de wond open gaat (is toch idd mega grote wond van voor tot achter onder haar buik en door alle spieren) en/ of iets infecteert of zo...

Mijn vroegere verzorgpony heeft dus ook een darmtorsie gehad ;) die kwam thuis al niet meer overeind en spuiten hielpen niet |( Wij waren ontredderd en wilden naar kliniek, eigenaren hadden er alles voor over!
DA dacht dat ze rit utrecht al niet meer zou redden, maar konden gelukkig in Heesch terecht (klein half uurtje rijden)
en met 50/50 kans en de mededelingen dat ze meteen met opereren zouden stoppen als t geen nut meer had... na zo'n 6u? opereren en 3mtr darm minder (stuk was al aan t afsterven/ zwart en dan dus wegsnijden tot gezond) kregen we uiteindelijk het verlossende telefoontje dat ze weer wakker was en op stal stond en het nu afwachten was of idd alles weer goed ging werken enzo...

Ze was ook nog paar maanden dragend, dachten 1st dat daar misschien iets mis mee was maar dat was dus niet...

Ook zij was een vechtertje die na 10 dgn weer mee naar huis mocht mét haar veulie van paar maanden nog in haar buik :)

en dat is dus helemaal goed gekomen _/-\o_ veulie is zo'n half jr later gezond en wel geboren en na aantal jaren nog bij de familie geleefd te hebben en voornamelijk mee gemend en af en toe gereden werd, is ze daarna verhuisd naar een jong meisje waar ze nu nog een heerlijk leventje heeft 8-)

Hopelijk hier dus nog zo'n successtory +:)+ Nog heel veel succes met het verdere verloop!!
Laatst bijgewerkt door grid op 08-11-11 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:47

wat een verhaal! Wonderbaarlijk wat een vechtlust. Ik hoop dat ze er snel weer helemaal bovenop is.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:08

Wat een verhaal Joyce, gelukkig is Indy een onwijze vechter. Ik hoop dat het herstel voorspoedig gaat en dat ze snel weer helemaal de oude is.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 14:12

@grid, jeetje ook heel wat meegemaakt dus. Fijn dat het weer is goedgekomen!!

Verder bedankt iedereen voor de lieve reacties.

Het gaat (naar omstandigheden natuurlijk) goed met Indy!! Ze is vandaag erg vrolijk lijkt het wel. Voorhoefjes waren weer normaal. Achterhoefjes nog iets warm. Heb ze net maar weer zachtjes ingemasseerd met Arnica-gel. Vannacht en vanochtend ook gedaan en ze lijkt het wel prettig te vinden.

Ga ik zo even een rustpauze inlassen en einde van de middag maar even wat 'doen' met Indy. Even borstelen, vlechtjes er weer uit en weer in etc. Ze vindt het toch wel fijn om lekker aandacht te krijgen en af en toe een hapje wortel tussendoor.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:29

Wat een nare ervaring. Hoe snel zoiets gaat. En lastige beslissingen die je onder enorme tijdsdruk moet nemen. Zoals je het verteld lijkt het de goede besluit te zijn geweest. Top ! Hopelijk knapt Indy snel weer helemaal op en kunnen jullie weer samen genieten!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:29

Ik had het natuurlijk al een beetje gevolgd, maar toch mooi om het hele verhaal te lezen. Sterk paardje, is die Indy. Fijn dat de voorhoeven weer normaal zijn. Ze heeft natuurlijk een zware tijd achter de rug en is nog kwetsbaar. Maar met jouw goede zorgen komt dat ook wel goed. Het scheelt dat je veel 'tools' hebt om haar in de stal bezig te houden. Dat zal ze nodig hebben.
Super dat je zoveel voor haar doet.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:36

Wooow, wat een verhaal, ik hoop dat alles helemaal goed komt en dat ze niet te veel pijn meer heeft.
Wat een vechter! En wat een helse dagen voor jou!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 14:39

Hier een filmpje van gister, toen was ze net thuis, een vrolijk momentje :+