minimaal 6maanden rust..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinty1987

Re: minimaal 6maanden rust..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:59

Veel succes met revalideren

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:24

Nou nou, zo aanvallend hoeft nou ook weer niet hoor..als een paard kort loopt, doen daar sowiezo al weinig mensen wat aan (helaas) en dat er een masseur wordt gehaald is ontzettend netjes. Ikzelf heb al 22 jaar ervaring in de paarden, dus je leert dingen herkennen en dan weet je ook wat iemand zegt niet persé hoeft te kloppen. De TS is is een stuk jonger en vertrouwd blind op haar masseur. Erg vervelend, want wat als je het wel meteen wist? Niemand zal dat weten, een gat is een gat, maar het herstel had wel al eerder plaats kunnen vinden.
Gelukkig heeft ze een hoefsmid die verder kijkt dan de hoef zelf en ging er zelf ook al een belletje rinkelen bij de TS.
Als ze nou dr paard zou mishandelen, maar TS heeft gedaan wat in haar macht lag en aldoende leert men.

Carismaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 18:21

Boven alle verwachtingen uit!!

Vandaag naar de dierenarts geweest.
Op de volte liep ze nog steeds onregelmatig. Maar beter dan de vorige keer zei de DA.

Binnen hebben we een echo laten maken. Wij, vader,moeder& zusje, zagen helemaal geen zwart gat meer in haar pees op de echo. :? Terwijl we op de vorige echo duidelijk een gat zagen! Maar toch niet te hard juichen.
De DA zette de beelden stil en wees een plek aan waar lichtelijk een zwarte plek zat! En hij zei dat dat de gat in de pees was... Het was echt 100x minder dan de vorige keer..

Het is onvoorstelbaar goed geneest, zei de dierenarts!! Dat had ik absoluut niet verwacht, integendeel zelfs!
Nou moet ik nog 4weken blijven stappen aan de hand, 20 minuten elke dag.
Daarna; rond 3 februari, mag ik er een zadel op leggen en die 20minuten onder zadel stappen! 2weken lang.
Na die 2weken mag ik stukjes draven onder zadel.
En als die 2weken zijn afgelopen, moeten we weer terug naar de DA om te kijken of het geholpen heeft;
Zo ja, mag ik het rijden langzaam weer oppakken!!
Dit had ik echt noooooit verwacht, ook dankzij de bokt reacties en het been dat nog wel wat dik was.

Dus misschien, als alles goed gaat, zit ik in mei weer op Carisma & kan ik weer een wedstrijd rijden!!! :D :D

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:27

Goed nieuws, ts, maar pas op. Je bent er nog lang niet. Prijs de dag niet voor het avond is!!!!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:29

Goed nieuws! :D

Maar inderdaad, wees niet te blij! Toen ik mocht gaan draven met mijn merrie was ik ook helemaal blij! Helaas ging het vlak daarna fout en is het inmiddels bijna een jaar geleden dat we gedraafd hebben. Ik hoop voor je dat dat niet bij jouw paardje gebeurd, maar wees er bedacht op dat het kan gebeuren!

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:05

Succes heej!
Heel goed van je!
Doe echt rustig aan hoor!
Voor je het weet is het verpest!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:13

Super zeg! Ik duim voor jullie!

Carismaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 20:31

Nu, klein half jaartje verder, gaat alles weer goed! Mag de trainingen weer rustig oppakken. Haar beentje moet ik wel in de gaten houden of die niet dikker word enzovoort. 3 weken achter elkaar elke zondag rond de 20 kilometer gereden, erg rustig aan gedaan, en volgende dag had ze geen dikke benen, dus nu elke keer de afstand verlengen en soms een galopje tussen door. Ik hoop 26 mei in Zelhem te starten, de klasse II!!