ik laat nu zelfs een paardenfluisteraar komen zij kan dus met dieren communiceren een soort thelepathie kun je nagaan hoe wanhopig ik ben, maar ja baat het niet dan schaat het niet het heet www.boodschapvandedieren.nl lijkt mij wel wat dus probeer ik het ze komt deze week nog langs dus alle overwegingen bijelkaar moet de doorslag gaan geven over of de pony zelf nog wel wil leven
Jammer dat weer een kinderpony verkocht wordt met blijkbaar bekende gebreken, zoals je DA beaamt. Vorig jaar heb ik voor mijn dochter een pony gekocht, deze bleek na een kleine week al duidelijk gebitsproblemen te hebben die al jaaaaaaaaren er moesten zijn. Op het eind van de ziektereeks bleek ze cushing te hebben en is na 4mnd in bezit te hebben gehad ingeslapen.
Zo jammer, want mijn dochter, nu 6, heeft er een behoorlijke klap van gehad.
Hoop dat jullie de pony wat kunnen helpen en ze bij jullie kan blijven pijnloos.
ja mijn zoontje zegt vanmiddag nog, hij is ook 6 jaar { mama ik wil nooit meer een pony want beauty is de enige echte lieve pony en dan begint hij te huilen De hoefsmid is geweest om er een klein stukje af te halen hij zei ook dat het er triest uitzag en de rode kneuzingen erdoor komen en dat het steeds meer zou worden { dus ook het advies niet meer belasten} zielig dat mijn zoontje er niets meer mee kan ....maar ik heb al geaccepteerd dat het nu een knuffelpony is en verder niet..... ze mag ook niet op steentjes lopen { grind} dat zou de kneuzingen erger maken} ik schrijf hier alles eerlijk op om jullie meningen /berichtjes te horen waar ik veel waarde aan hecht ze heeft op dit moment geen pijn, maar hoor morgen van de veearts of ze nog erg benauwd is ik probeer realistisch te blijven maar is erg moeilijk ik wil ook niet doorslaan in medicatie het moet allemaal haalbaar blijven ze was trouwens wel hieper en heeft nog veel kracht ze trok mij bijna over de weg tijdens een wandeling vanmorgen ik dacht soow jij hebt nog steeds kracht , en de ene keer denk ik tja.... de medicijnen slaan wel aan en de andere keer staat ze weer met grote neusgaten te pompen moeilijk....moeilijk echt waar!morgen weet ik meer
Wat een sneu verhaal en zo verdrietig voor jou je kleine man en niet te vergeten de pony. Kan niet anders dan het eens zijn met je DA dat deze problemen er al langer zijn Ik wens jullie veel sterkte
vandaag is de veearts geweest de medicijnen slaan helaas niet aan , had ik al verteld dat ik antwoord op mijn vragen heb gehad van de { paardenfluisteraar? }heb er erg om moeten huilen heel veel dingen klopte en Beauty wil nog geen afscheid van ons nemen en is heel gelukkig bij mij ze heeft vreselijke dingen meegemaakt in haar leven en vreselijke dingen gezien mensen die fout met dieren omgaan is daar een van ! Ze kan daarvan herstellen bij ons en bij ons is het goed en is ze gelukkig Met de dierenarts heb ik afgesproken dat we het aankijken en of ze slechter zal worden want dan grijpen we in voor nu mag ze nog op de wei met haar vrienden{ mijn andere paardjes} en mag ze nog even bij ons blijven we zullen haar veel gaan vertroeltelen en liefde geven
ik heb ook ooit een paardefluisteraar voor mijn lieverd laten komen. En ook Ouverture gaf aan dat ze ervoor wilde vechten. En dat heeft ze toen ook gedaan,dus ik geloof er echt in als jou pony zegt dat ze kan herstellen nou ga ervoor.Maar hou indd wel de benauwdheid goed in de gaten. en vertroetel haar maar heerlijk dat ze verdient ze. Wat betreft de kneuzingen,het is pijnlijk als ze daarop moeten lopen. Maar je kunt er een speciaal beslag onder laten zetten met een lerenlap ertussen. Dat verlicht echt heel veel vor ze.
jackyline
Geplaatst: 06-11-11 00:15
Is zaagsel dan wel zo goed dat stuift nogal volgens mij heeft een vriendin van mij haar pony op vlas staan of zo omdat zaagsel en stro teveel stoft en veel in de buitenlucht dat is goed
Weet je de oorzaak van de hb? Als het voedselgerelateerd is zou ik de pony niet klakkeloos op de wei zetten. Nu is het een gevaarlijke tijd ('s nachts soms al onder de 8 graden tot lichte nachtvorst en overdag zon), er zitten veel suikers (fructaan) in het gras. Veel hb gevoelige paarden kunnen hier slecht tegen. En heeft je smid geen ijzers aangedragen? Mijn exhb shet kan idd ook slecht op steentjes lopen, aangezien door de chronische hb haar zool onder het hoefbeen dunner is dan voorheen. Als hier een steentje in komt dan doet dat pijn en loopt ze een tijd slecht. Een ijzer kan dan al erg helpen.
Overigens zou ik gewoon goed contact houden met je dierenarts. Zolang het diertje vechtlust heeft en pijnvrij is dan zou ik het nog laten lopen (al is dat moeilijk te zeggen vanachter de pc omdat ik je pony niet ken). Je dierenarts kan ook goed inschatten of het nog wel dierwaardig is.
ik heb me laten vertellen dat ijzers echt geen zin heeft dan zou ze nog slechter gaan lopen, omdat we haar ook niet echt meer kunnen laten bekappen je moet het dan zien als te kleine schoenen dragen en eerlijk gezegt dacht ik ook al waarom ijzers als mijn zoontje er toch niet meer op kan het is een overweging de medicijnen zijn al 94,- euro per 2 weken en dan de ijzers nog en dan het stalgeld nog en dat voor een knuffelpony komt op ongeveer rond de 350,- euro per maand buiten de ijzers om, ...en het zaagsel van 8,50 2 keer per week . en ik heb nog 2 paarden die wel gezond zijn dus het is erg zwaar allemaal ze loop overdag in de wei waar echt niets meer te eten is de boer zet om de dag het hekje een klein stukje terug zodat er wel wat gras voor ze is maar er zijn 16 paarden dus ze kan echt niet veel eten en sávonds gaat ze naar binnen de dierenarts weet ervan en zei dat het goed was , en zaagsel tja.... dat moet ik ook al kopen voor 8,50 per pak 2 keer per week ongeveer dat is altijd beter dan stoffig stro en ze heeft ook al sind's een week de buitenstal dat ze met haar hoofd naar buiten kan voor frisse lucht dus ik doe er echt alles aan ze kan niet definitief in de paddock of de bak want er lopen de hele dag mensen op en neer ook met hengsten dus dat is niet te doen .......ik doe volgens mij alles al voor haar om er het beste van te maken
IJzers als te kleine schoenen? Als je smid er te krappe onderslaat mss wel. Mijn shet is ook hb geweest en die wilde ik al bijna laten inslapen na een jaar soebatten. Uiteindelijk heb ik haar in de trailer gezet en ben ik naar Van Nassau gereden in Roosendaal. Ze is bekapt en beslagen met een breakover ijzer en binnen 2 weken zat ze weer lekkerder in haar vel dan in het hele kwakeljaar daarvoor. Daarvoor wilde ik ook echt geen ijzers, maar ik ben blij dat ik er wel voor gekozen heb. Maar die overweging moet natuurlijk ieder voor zich maken. Als je pony op zachte bodem gewoon goed loopt dan maakt het verder ook niet echt uit denk ik.
Krijgen ze wel hooi of iets overdag als er niks te eten is? Kan ze anders niet buiten blijven 's nachts als het weer niet te slecht is? Dan heb je al minder zaagselkosten en voor haar longen zal dit ook goed zijn?