pony aangevallen door honden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:21

1 hond gedraagt zich meestal
2 honden gaan samen lol maken. Ook al hoort het niet, ik ben van mening dat je ze niet hoeft te laten inslapen ze haalde gekkigheid uit en hebben haar niet afgeslacht. een beetje relle zoals wij mensenkinderen doen. Helaas heeft t bij jullie een minder kant laten zien van de gevolgen van dat rellen, maar moeten de honden daarom dood?? nee !
de mensen moeten gewezen worden op de fouten van hun honden.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 21:23

geen idee ik heb ze alleen over paarden gehoord;)
de eigenaren hebben zelf kleine kinderen, tegen mensen vertonen de honden ook absoluut geen tekenen van agressie..mijn honden hebben op het veld ook wel eens een konijn doodgebeten...wilt natuurlijk ook niet meteen zeggen dat ze dan alles wat leeft willen killen.
Komt misschien over alsof ik er wat makkelijk over denk maar tuurlijk vind ik het echt heel *** allemaal hoor vind het supererg voor ziekie en doet me echt pijn en ik wordt er echt kotsmisselijk van dat ze dit allemaal heeft moeten meemaken, maar ik zou(mede door m'n ervaring met honden)niet zo snel roepen dat een hond een spuitje moet krijgen of vals is.

pipo

Re: pony aangevallen door honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:28

_/-\o_ +:)+ gelukkig!! eenmaal dood kunnen ze niks meer.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:31

Mijn hondje is niet zo lang geleden plots aangevallen door zijn beste vriend, een hele grote hond. De mijne heeft het niet overleefd. Die grote hond is van niemand, dus er valt niks te verhalen. Eerlijk gezegd wilde ik ook wel graag dat hij van de straat gehaald werd (spuitje) met name omdat hij zo'n beetje leeft van katten, nu ook naar mijn pony's buik hapt, en bijna iedereen bang voor hem is. Ik vind dat zulke dingen per geval bekeken moeten worden, maar honden die een pony aanvallen als ze ontsnappen zou ik ook niet graag in mijn buurt hebben.

In jou geval mag ik aannemen dat de eigenaren verzekerd zijn, huisdieren vielen tenminste vroeger gewoon onder WA. Dus het maakt niet uit welke schade je hebt, het wordt allemaal vergoed, dus dat kun je royaal inschatten.

Verder kunnen hele grote en lelijke wonden goed en soms ook nog heel mooi genezen. Ik zou me niet zo heel erg zorgen maken zolang infectie maar bestreden kan worden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:32

Getsie!Hoop dat je pony helemaal goed geneest!

Ik heb laatst van iemand gehoord van wie een aantal schapen doodgebeten waren dat de honden die dat gedaan hadden ook doodgespoten waren omdat ze als ze eenmaal bloed hadden geproefd dat ook sneller weer zouden doen. Ik weet zelf niet of dat zo is maar misschien wel wat om eens na te vragen/informeren. En eventueel op basis daarvan aangifte doen (ook al zou ik dat zelf echt erg vinden omdat die eigenaren zo begaan zijn maargoed)

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 21:37

ja in zo'n geval is het voor de hond zelf ook beter imo als hij een spuitje krijgt of in elk geval van straat wordt gehaald. zelfs een hond die op zo'n momenten gevaarlijk is/lijkt kan als hij uit die slechte situatie wordt gehaald eigenlijk een heel lief dier zijn. ja de eigenaren zijn verzekerd en als je huisdier schade aanricht valt dat idd onder de WA;)
nee dat natuurlijk niet, maar de eigenaren zijn ervan geschrokken en zullen wel (neem ik aan) uitzoeken hoe de honden zijn ontsnapt en daar wat aan doen(ga ik dan vanuit he, ikzelf zou dat in ieder geval doen en denk dat de meeste mensen dat toch ook wel zouden doen):P

ja zei de veearts ook idd!heb haar thuis staan nu dus ik hou d'r goed in de gaten met m'n ouders en m'n vriend en zodra iets niet goed is wordt de VA meteen gebeld;)

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 21:39

ja het ligt ook aan de reactie van het 'slachtoffer' of de eigenaar van het slachtoffer wat er met de dieren gebeurd..als ik naar de politie zou gaan en eis dat die honden een spuitje krijgen en foto's van mijn pony laat zien enz dan heb je daar ook kans op..maar goed niet iedereen vind dat meteen nodig verschilt ook weer..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:33

Ah wat zielig voor je shetje zeg.. Dat zullen vast wel lelijke wonden zijn..
Esmeralda benoemde eerder in het topic een merrie met een groot gat in haar hals.
Dat zalfje heet MESITRAN. wondermiddel!! misschien voor jou ook een idee om mee te smeren op de grote wond op haar hoofdje..

Voorbeeld topic met een flinke beenwond..
[MD] Grote wond geneest dankzij MESITRAN (verslag+foto's)

En over de waardevermindering: hierover zou ik het stamboek even bellen, die kunnen daar meer over zeggen denk ik..

Succes..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:52

oh gatver, en K*****......

ik ben erg benieuwd naar de foto's(eigenlijk niet want zo goed kan ik er niet tegen maar toch..)
wat voor ras waren deze honden(nee ik geef het ras niet de schuld maar een beetje het idee van wat voor kaaksterkte etc...).

oh naar. wij hebben 1 x toen we nog schapen hadden gehad dat 1 hond 2 schapen flink te grazen had genomen. deze had het helaas al vaker gedaan en had toen toch een spuitje gekregen.
1 schaap is aan zijn verwondingen ter plekke overleden, en de andere had een beetje bijtwondjes in zijn poten.

bleg ik hoop dat het goed en snel geneest!

Bubbeltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:07

ahh bahh! ik hoop dat je shettie er snel bovenop is!
Veel sterkte ermee!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 12:39

het waren 2 hollandse herders...
ja ik ga vandaag even mailen naar het stamboek en morgen nemen we verder contact op met de politie..ik heb van de veearts een flinke pot zalf gekregen, durf even niet de naam te zeggen maar het is een gele zalf en alleen bedoelt voor die grootste wond zal zo eens kijken welke zalf het is. ziet er in elk geval vandaag alweer een stuk beter uit en ze voelt zich nog goed gelukkig!ga nu nog even naar d'r toe en daarna zal ik de foto's even op de computer zetten!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 13:05

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:12

Wat sneu voor je pony, lelijke wond zeg!!!
Veel beterschap!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:16

Dat ziet er wel behoorlijk ernstig uit. arme pony. Ik denk dat de wond in de mond vanzelf wel heelt. het is in ieder geval nu al te laat om nog te hechten. Meestal moet dat binnen zoveel uur nadat het gebeurt is. Ik zou het goed in de gaten houden(maar dat doe je vast wel, vanzelf sprekend eigenlijk). En over de honden. Tja, ik weet niet of ik ze als eigenaar zou willen houden. enkele reis DA komt dan aardig dichtbij. Ik vind je behoorlijk mild tegenover de honden. Maar goed, jij vindt het meer de schuld van de eigenaar; de honden reageren vanuit hun instinct. Wel fijn dat de eigenaren zo goed meewerken wat betreft het vergoeden van alle kosten.
Sterkte met je pony.

(de eerste foto wilde niet openen).

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:19

TS, ten eerste wil ik je complimenteren met je heldere kijk op de werkelijkheid: ondanks dat je vreselijk geschrokken bent om wat je pony is overkomen, blijf je het gedrag van de honden in perspectief zien. Petje af!

Wat de grote wond van de pony betreft, ik heb de foto´s niet bekeken, maar ervaring leert dat de natuur geweldig is wat genezing betreft. Als je daar ook nog deskundige hulp van je DA bij hebt, gaat het vast grotendeels goed komen en heb je zelfs nog kans dat je er over niet al te lange tijd bijna niets meer van ziet.

Blijft natuurlijk heel vervelend dat je pony zo te pakken is genomen. Sterkte met het vervolgtraject.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:24

Wat vreselijk!
De eerste foto kan ik niet openen, maar de 2e zegt al genoeg.
Wat mij betreft mogen die honden niet meer zonder muilkorf.
Zijn gewoon gevaarlijk.
En ik ben echt wel een hondenvriend, heb zelf een Duitse Herder.
Ik vind het echt vreselijk zielig, bah wat naar.
Heel veel sterkte en hopelijk komt het goed.
Hoe gaat het er nu mee?
Bijtwonden van honden zijn zowieso vaak beten die vies kunnen gaan ontsteken.
Heel veel sterkte.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:30

Nou, ik heb de tweede foto gezien, en ik ben wel geschrokken !

Dat is me een enorme beet, ik vind eigenlijk dat deze honden niet meer in het openbaar los mogen.
En als ze van hun erf afgaan, dat ze dan in ieder geval gemuilkorfd moeten zijn.

Je neemt het rustig op, op zich goed, maar ik zou er nog wel werk van maken, met èn aangifte bij de politie, dit is niet een klein bijtwondje, maar echt een aanval waar dieren (pony's of schapen) gedood kunnen worden. En voor je shetje is het ook een nachtmerrie. ;(

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:42

heb je ook een foto van nu?
Ziet er ernstig uit, erg sneu. Ook die oogjes spreken boekdelen. De arme schat.
veel sterkte.

Als het mijn honden was geweest had ik zelf overwogen de dieren in te slapen. Zeker te muilkorfen!

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:44

o wat erg
de eerste foto dee het niet maar de tweede wel
mijn stondt er open van
ik zal zeker aangifte bij de politie doen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:49

Oef, dat ziet er heftig uit!
Sterkte met de verxorging, en beterschap voor de pony

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:50

Knert schreef:
heb je ook een foto van nu?
Ziet er ernstig uit, erg sneu. Ook die oogjes spreken boekdelen. De arme schat.
veel sterkte.

Als het mijn honden was geweest had ik zelf overwogen de dieren in te slapen. Zeker te muilkorfen!

Zo dat zeg je wel heel makkelijk.

even voor de duidelijkheid.. ik spreek dit absoluut niet goed want wat er is gebeurd is natuurlijk verschrikkelijk!!

Maar afmaken vind ik zelf wat ver gaan, vergeet niet dat een hond, ALTIJD nog een wild instict heeft.. hoe huiselijk ook opgevoed, er hoeft maar 1 prikkel te zijn en dit komt naar boven.

Ik had gelezen dat deze honden normaal heel vriendelijk zijn, ook met kinderen enzo.
Wel zou ik EISEN!!! bij de buren dat ze afzet materiaal nemen rondom hun erf.. de honden krijgen dan een band om met een kastje, de grenzen zijn gemarkeerd en als ze daar overheen gaan krijgen ze een waarschuwings piep, lopen ze door volgt er een schokje.

Zoiets zou ik wel EISEN maar afmaken zou ik niet willen.. zeker als de mensen zo meegaant zijn en medelevend met naar het paardje toe..

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:07

agh arm beestje! verschrikkelijk.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:11

Ach jeetje, die wond ziet er echt vreselijk uit ;( ...
Ik heb geen idee hoe het juridisch zit met een schadevergoeding wbt waardevermindering, maar die vraag zou ik idd bij een juridisch loket stellen.
IIg veel sterkte met je kleine meid :(:) !!

Citaat:
ik had de politie gebeld.. konden ze meteen aangifte opnemen. en die honden a laten inslapen of b in elk geval een of andere agressei test laten doen en muilkorf omlaten doen..

:? ...
De eigenaren van de honden zijn geen asocialen die het geen barst interresseerd wat hun honden uitvreten.
Ze hebben ook hun verantwoordelijkheid genomen tov het dier wat door hun honden letsel toegebracht is.
Imo is het dan ook volkomen overdreven om aangifte te doen.
Wel zou ik bij de eigenaar aankaarten wat voor maatregelen ze willen (moeten) nemen dat zoiets geen tweede keer gebeurd!
Maar goed, dit lijken me redelijke mensen die er vast alles aan zullen doen om zo´n drama niet nog een keer te laten gebeuren....

Ben het volledig eens met de bovenstaande post van Don_Zhivago!!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:20

Tjee dat zijn lelijke wonden, hoop dat ze niet gaan ontsteken.
Wel fijn dat de eigenaren van de honden zo meelevend zijn, ik zou iig
wel eisen dat de honden gemuilkorfd zijn om zoiets in de toekomst te voorkomen.
Sterkte hoop dat de wonden mooi genezen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:22

Och och och arme pony :(:)
Keuringen zou ik me niet al te druk om maken. Ken een hoop voorbeelden van paarden die ondanks een missend oog of naar litteken op t been gewoon konden deelnemen aan keuringen etc en daar niet op afgerekend worden. Stamboek zal je daar iig ongetwijfeld over kunnen informeren :)

Vind het bewonderenswaardig zo rustig als je blijft, super! Zal voor je merrie ook schelen hoor, een kalm en positief baasje!

Heel veel sterkte, hoop dat ze snel goed geneest :)