Wazige type`s op stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:46

papagroom schreef:
Deze mafketel is hier aleen paar keer op stal geweest......niet normaa lmeer,de behandelde paarden moesten een weekbij komen.

Ik heb geen geluid maar waarmee prikt ie nou elke keer dat paard?

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:47

WTF! wat was de hele bedoeling van die man bij dit paard?!:O ik noem dit dus gewoon een soort van marteling, begreep in het begin ook niet waarom dat paard hem niet de stal uitsloeg, totdat ik zag dat ie een kettinkie door zn mond heen had zitten! ongelooflijk! maar kan echt niets voorstellen waaraan dit kan helpen? wat moest er nu zo veel beter zijn geworden dan? en dat laatste met die kop echt niet normaal! dit kan zelfs gevaarlijk zijn, hij trekt dat paard gewoon verder dan dat ie kan!! echt met ongeloof zitten kijken!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:48

Dat krijg je ervan, meeste van die dingen hoef je niet voor geregistreerd te worden. Jan en alleman kan dus worden wat hij wil zolang het maar een 'vrij' beroep is, gooi er een paar vreemde medische leuzen doorheen en je kunt er geld voor vragen.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:49

papagroom schreef:
Deze mafketel is hier aleen paar keer op stal geweest......niet normaa lmeer,de behandelde paarden moesten een weekbij komen.

Waar is die kerel mee bezig joh :oo
En dat moet een paard beter maken?
Als iemand zo aan mijn paard zou zitten is ie in 1 tel opgerot, en daar zorg ik wel voor.

Maar tegenwoordig heb je zoveel 'genezers'. Moet er allemaal niks van hebben. Osteopaten, die na 3 dagcursussen lekker aan die paarden lopen te trekken. Pendelen en dan zeggen dat de wervels vast zitten, joh daar zit ook het heilig been meneer! Tuurlijk zitten die wervels vast.

Nee, ik houd het gewoon bij de DA. En zou ik iemand erbij halen is dat een fysio, die gestudeerd heeft en weet waar die over praat. Maar dat heb ik niet nodig gehad :)

Ik heb ook het idee dat men steeds vaker richten naar dat soort genezers, omdat ze met een probleem kampen, waarvan ze de oorzaak niet kunnen vinden, of willen zien -> Manier van rijden, huisvesting etc.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:52

Er zijn en hoop prutsers op alternatief gebied,maar er zijn ook hele goede alternatieve behandelaars..Ben blij dat het bestaat!Met dierenartsen is het naar mijn mening ook zo hoor dat er enorme prutsers bij zitten..

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:55

Wat een mafkees zeg, deze zou niet in de buurt van mijn paarden komen. Holistisch prima, maar dit vind ik niet de manier van werken....

Is het tegenwoordig een rage dat we allemaal maar van dit soort mensen erbij moeten halen als ons paard een scheet dwars zit?

Tuurlijk er zijn goede, maar wat een prutser is dit!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:55

Vind die video echt schrikbarend!
Je gaat toch niet met een naald in je paard prikken! (als ik het goed zag) :(:)

Ik heb zelf een goede osteopaat die kijkt na de binnenkant (organen) en de buitenkant!
En moet er echt niet aan denken dat er een ander aan mijn paard komt!
Ik ben van mening dat het meestal door de ruiter komt (door het verkeerd rijden)!
Meestal krijg je bij een goede osteopaat oefeningen mee waarbij je je paard rechtricht en soepeler maakt nadat ze het eerste zetje van de osteo hebben gekregen.
En hoort het probleem daarbij verholpen te zijn vind ik!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:03

papagroom schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=JeKQjdBr8b

Ik ben me zo gruwelijk aan het ergeren op dit filmpje, voordat ik zoiets toeliet aan mijn paard moest ik toch eerst doof en blind zijn.
Tuurlijk reageerd die niet meer op zijn rug, dat beest staat stijf van de spanning.

Ik snap ook allemaal dat alternatief gedoe niet, een osteophaat kan nog wel eens goed doen maar verder.
Het ergste is nog wel als je op een stal staat waar dit veel gebeurd het je vaak ook nog opgedwongen wordt als jouw paard eens iets heeft.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:05

Ja inderdaad :+

Ik vind echt dat die kerel een verbod op paarden nodig heeft!
kijk maar eens na de kracht die hij uitoefent als hij de hals wilt 'kraken' hij gooit gewoon zijn hele gewicht in de strijd!
Als je na de ogen van het paard kijkt zegt het al genoeg! ik vind het echt niet normaal! sorry

MaaikeMo: volgens mij moet je eerst een opleiding fysiotherapie volgen voordat je mag studeren voor osteopaat! :Y)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:09

Alternatief kan een goede aanvulling zijn op regulier. Het probleem is hierbij dat registratie niet verplicht is, en er dus inderdaad genoeg mafketels rondlopen (die snel geld willen verdienen :o ) Ik weet niet hoe het bij dieren-behandeling zit, maar goede therapeuten voor mensenwelzijn staan geregistreerd bij oa Ring. En dan zegt dat ook nog niet alles over hoe ze met dieren zijn. Heb hier iemand mee gemaakt die geweldig schijnt te zijn voor mensen. Maar met paarden vond ik het een zeer onprettig persoon...

Ik ben wel heel benieuwd wat die man van het filmpje nu precies deed.

DDW1190

Re: Wazige type`s op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:11

Vraag me af hoe hij heet, misschien is dit gewoon een minder filmpje van hem (wat ik me haast niet voor kan stellen)!
Dan kan ik hem eens opzoeken op internet!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:13

DDW1190 schreef:
Ja inderdaad :+

Ik vind echt dat die kerel een verbod op paarden nodig heeft!
kijk maar eens na de kracht die hij uitoefent als hij de hals wilt 'kraken' hij gooit gewoon zijn hele gewicht in de strijd!
Als je na de ogen van het paard kijkt zegt het al genoeg! ik vind het echt niet normaal! sorry

MaaikeMo: volgens mij moet je eerst een opleiding fysiotherapie volgen voordat je mag studeren voor osteopaat! :Y)

In theorie zou dat wel moeten ja, maar het grootste gros doet het niet. Die volgen echt waar een dagcursus van een dag of 3 en noemen zichzelf dan osteopaat.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:15

Maaikemo: Dan ben ik benieuwd welke je allemaal kent die dat doen? want volgens mij is dat een heel klein deel :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-10-11 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:19

DDW1190 schreef:
Maaikemo: Dan ben ik benieuwd welke je allemaal kent die dat doen? want volgens mij is dat een heel klein deel :)

Ik ken der geen, maar een aantal jaar geleden waarschuwde een osteopaat, (een bekende blijkbaar, ik ben daar niet in thuis, want maak daar geen gebruik van) voor dat er mensen zijn die zon cursussen volgen en zich heel trots osteopaat noemen.

Ik zal is kijken of ik van die lezing nog informatie heb, maar is alweer 4 jaar terug, dus kans is gering :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:24

papagroom schreef:
de maloot,op t filmpje,doet zelfs aan adelrlating...t zou verboden moeten worden.

Aderlating werkt prima hoor....maar dan wel door iemand uitgevoerd die een studie van 8 jaar achter de rug heeft en een beetje een idee heeft van wat hij doet ;) (werkt bijvoorbeeld prima bij een hoefbevangenheid verorzaakt door toxinen in de darmen en in het bloed)

Veel mensen zijn onder de indruk als iemand op bepaalde punten drukt en het paard krimpt in elkaar.
Dan weet hij er vast veel van!
Nou....als je die punten weet krijg je ook uit een paard wat niets mankeerd een reactie.

Ik ben geen tegenstander van het alternatieve circuit....wel van charlatans die misbruik maken van het gebrek aan kennis en bepaalde nuchterheid bij paardeneigenaren.

Beun de hazen die een niet steriele naald ergens in steken zijn levensgevaarlijk....en dat zal een keer goed mis gaan.
Het probleem is dat deze mensen met zoveel stelligheid en zekerheid praten,dat 'leken' snel onder de indruk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:25

Ik snap helemaal wat je bedoelt,
maar sommige dingen werken echt ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:27

Als mensen nou gewoon eens echt gaan rijden en het paard betere huisvesting geven, zijn dit soort malloten nergens voor nodig.

Maar tegenwoordig gaat het anders. Als het rijden niet goed gaat bellen we een mafketel dan gaat het weer 3 weken goed en vervolgens begint het rideltje weer opnieuw. En niemand vraagt zich af waar het nou vandaan komt.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:28

Ben zelf wel een liefhebber van alternatieve methoden. Maar dit filmpje :r , kon het niet afkijken, afschuwelijk.
Is het nou een vorm van accupuntuur wat hij aan het doen is? Bij mijn paarden zijn wel eens naaldjes gezet, maar daar reageren ze praktisch niet of helemaal niet op.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:30

Inderdaad, heb het ook weleens gezien en dat ging echt niet zo! en ging echt met rust en het paard is er ook echt van opgeknapt! ik denk ook niet dat een behandeling voor ieder paard het zelfde is, ik denk dat je echt moet kijken na wat het paard nou precies heeft, en daar de behandeling op afstemmen!
Het lijkt wel een voodoo pop dat arme diertje!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:31

papagroom schreef:

Wat doet hij precies eigenlijk? Kan het niet zo goed zien.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:38

Even zitten googlen op deze kerel. Niks op nederlands of engelstalige sites helaas. Bizar wat die man doet.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:39

Bah, ben helemaal naar van dat filmpje. Kon het niet afkijken. Als iemand dat met mijn paard deed kan er volgens mij minstens een maand niemand meer bij komen. Jak... Heb wel eens accupuntuur gezien bij een paar paarden, maar die stonden erbij te slapen. Was heerlijk om te zien. Heb laatst bij ons op stal ook een osteopaat aan het werk gezien. Paard heeft er echt baat bij. Sommige dingen kunnen dus echt werken, maar dit. Die man moeten ze opsluiten.

Ik zag trouwens een reactie van iemand die wel overtuigd was van het kunnen van deze man. Kun je misschien uitleggen wat deze man doen en waarom??

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:41

@papagroom, je geeft aan dat dit bij jou op stal ook een paar keer gebeurd is. Kun je misschien ook aangeven voor welk type klachten hij er bij gehaald werd en wat zijn "behandeling" dan precies was en hoe de paarden er na die week herstel bij stonden? En vooral ook, wat vonden de eigenaren van de paarden van de behandeling?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:48

papagroom schreef:

jeetje!!
ik heb dit met volle verbazing zitten kijken, zo een mafkees hoeft bij mijn paarden nevernooitniet in de buurt te komen, en ik kan die eigenaren echt NIET begrijpen dat ze dit toelaten. arm dier

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:49

Echt niet te geloven.

Wat je ziet dat hij hem bij de 1e wervel achter de oren (atlas) pakt, daarna op de rug (maakt rug hol) en daarna laat hij het bekken kantelen en wordt zijn rug Bol. Dit is niks ernstig. Dit is de rug oprekken. Hij doet of dit niet goed is. Steekt er een paar naalden in en herhaalt de oefeningen nog een keer. Als je goed kijkt zie je dat als hij het herhaald andere plekken pakt die er heel dicht naast liggen. Natuurlijk geeft het paard nu geen reactie omdat hij die punten nu niet pakt en hij doet het overkomen van kijk eens... mijn behandeling werkt.

Mensen trap hier niet in. Het kost je waarschijnlijk een hoop geld en hij neemt de boel in de maling en hij doet je paard zeer met zijn naaldjes. Dan nog maar niet te spreken hoe hij de hengstenketting bij dat paard in zijn mond doet. Wat een klojo zeg !!!