Paard met of zonder ijzers.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:35

je kan volgensmij niet zomaar zeggen dat het slecht is om paarden wel of niet te beslaan. maar ik heb mijn paardje niet beslagen omdat het niet nodig is... mijn moeders paard staat alleen `s winters niet op ijzers omdat we dan niet heel veel lange tochten maken en dat kunnen zijn hoefjes wel aan. hij vind het in de lente wel altijd weer fijn om op ijzers te gaan. bij het ene paard moet het dus wel en bij de andere niet. ik zou zeggen gewoon uitproberen en letten op de hoefstructuur en hardheid etc.

john57

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:51

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:30

Zeg Fleur en Aukelizzy, kunnen jullie de discussie misschien in PBtjes voortzetten, het gaat inmiddels niet meer om de vraag van de topicstarter.

Iedereen heeft zo zijn eigen goede/minder goede redenen om zijn/haar paard op ijzers te zetten, ik had de mijne ook altijd op ijzers omdat ik veel over de weg moest rijden om bij een bak te komen en wedstrijd reed op gras, waarbij ik me nooit heb afgevraagt of ijzers werkelijk nodig waren; iedereen deed het.. Hoe kortzichtig...
Wat me opvalt in dit topic, is dat er verschillende mensen 's zomers ijzers gebruiken en deze er 's winters onderuit laten halen ivm buitenritten, voor deze mensen zijn hoefschoenen wellicht een idee. Deze gebruik je alleen wanneer je gaat rijden, ook kun je hiermee je paard langzaam laten wennen aan volledig ijzerloos rijden door het gebruik ervan af te bouwen, ook in de winter zijn ze ideaal door de antislipzool. Mocht je interesse hebben en informatie willen, zie onderschrift.