Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
it_is_me schreef:Hoe duur is nou eigenlijk zo'n stablegrazer en zijn ze alleen voor kleine baaltjes geschikt?
Mindfields schreef:TurdusMerula schreef:Het is nu nog niet echt koud voor de paarden he.
Nee maar wel ineens van 12 graden 's nachts naar 4 graden, das wel een verschil
keona schreef:nou hier gaat het al tegen het vries punt aan s'nachts.had nog een voer bak buiten staan stond wat regen water in en dat was ijs geworden,dus misschien heeft je paardje het nodig.

PBA_ schreef:Kan dat zonder dat ze de halve dag niks te eten heeft? Ben bang dat ze dan te lang zonder zit en haar darmen stil komen te liggen.
Cassidy schreef:stablegrazer aanschaffen? Komt het hooi in gedoseerde porties naar buiten, en krijgen ze alsnog niet overdadig veel.
http://www.stablegrazer.com
lucied schreef:we hebben het ook geprobeerd, ze staan met zijn vieren op een hectare land. moeten lopen naar het hooi.............. ja en dan een grote baal in 2 weken op. Wat weegt zo.n grote vierkante baal die je alleen kan verplaatsen met een kraan? juist ja...Beetje veel gegeten dus normaal doe je er een maand mee. ja hooinetten met kleine mazen.... een hectare grond.... eikels .. takjes en nu ........... hele dikke knollen die kortademig zijn bij het rijden... Dus ik ga gewoon weer 2 keer per dag voeren zoals we dit al 20 jaar doen . Lijkt me toch beter voor onze paarden .