Neusgaten open dmv tape?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: Neusgaten open dmv tape?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 13:58

Uh wat heeft dat er mee te maken

Elvira ik wist ook niet wat het precies was lijkt nogal op gewone tape namelijk ;) maar las hier dat hetbiets speciaals was ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:05

Ragdollcat schreef:
Sorry, maar dit vind ik te ver gaan en dat betekend dat je echt teveel van het dier vraagd dat het zo in ademnood is dat het met een tape opengezet moet worden. Het wordt steeds gekker zeg. Waar gaat het heen met de sport.

:') lees je toch eens in voordat je iets schreeuwt.
Jij kunt ook hardlopen, en makkelijk volhouden bijv, maar om het nog makkelijker te maken ggebruik je zoiets.
Gemakt dient de mens/het paard. Het is alleen maar fijner voor het paard. Deze strips worden voornamelijk op topniveau gebruikt en kunnen dat ook zeker wel zonder stripie, maar het is gewoon extra comfort voor het paard.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:09

Het heeft eigenlijk niet eens te maken met paarden die feitelijk te weinig lucht krijgen.
Maar gewoon een (van de weinige) (toegestane) hulpmiddelen. Al zou het paard er maar 1% meer lucht door kunnen krijgen, die procent is toch mooi meegenomen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:15

ik heb als mens net een neus operatie gehad omdat ik hetzelfde had als het paard van TS :D
en ik gebruikte ook wel eens van die plak strips om mijn neus verder open te zetten en dat hield wel!!
Vind dit wel interessant om dit te gebruiken als je merkt dat je paard er moeite mee heeft.
Kan er verder ook nog weinig over vinden behalve die ene link hier in het topic

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:18

Ik ben nu bezig met het uploaden van de foto;s van boekelo van vandaag.
Meerdere paarden hadden er 1 op de neus. Lijkt mee heerlijk als paard zijnde, extra lucht.
Heb er wel eens aan gedacht om s;nachts zoiets op me eigen neus te plakken als ik verkouden ben, beetje extra lucht, minder snurken en manlief welke dan ook kan slapen...
Zal zo foto plaatsen vanuit boekelo

En geweldig dat er altijd mensen zijn met een eigen mening over iets wat niets met het onderwerp
te maken heeft, altijd vermakelijk....

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:20

Afbeelding
bij deze...
Afbeelding
en deze

wat me wel opvalt is dat de pleister erg hoog zit en niet perse de neusgaten
wijder open trekken.. maar heb het ook niet van dichtbij bekeken dus..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:32

Ik blijf erbij dat het maf is, dan vraag je teveel van het dier, want ze hebben al grote neusgaten van zichzelf. En over dat jij dat ook doet, dat is je eigen keuze en je doet het jezelf aan, dat is toch anders he.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:34

Ragdollcat schreef:
Sorry, maar dit vind ik te ver gaan en dat betekend dat je echt teveel van het dier vraagd dat het zo in ademnood is dat het met een tape opengezet moet worden. Het wordt steeds gekker zeg. Waar gaat het heen met de sport.

Ben ik het helemaal mee eens.
Dat kan toch nooit lekker zitten voor een paard? :?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:36

Ik zal je vertellen dat hier zelfs mensen van de bereden brigade aan deze onzin mee doen !!!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 18:43

Holypope ik snap niet dat je nog oneliners in dit topic blijft zetten gezien je 0 toegevoegde waarde hebt.
Orchidee helemaal mee eens! Ik zag toevallig dat op poster vd paard en sport t paard ook op had zit idd vrij hoog maar is omdat nie de "neusgaten" wijder moeten worden maar de buis naar de uirgang ;).
En idd mijn paard kan best zonder, maar als je merkt dat hij onnodig moe word (door minder zuurstof krijg je verzuring) lijkt het me fijner om hem dit wel te geven dan hem helemaal kapot in de verzuring te rijden, dan zal hij er vast meer plezier in krijgen... Not
Daarnaast is het niet allren bij cross maar zie het ook bij springen (is dat ook al verboden holypope? *btw je doet je naam wel eer aan :=*

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:45

Holy Pope, jouw afkeer tegen het crossen moet je maar elders uiten, niet hier.
Verder raken jouw opmerkingen kant nog wal. Onvolwassen zou ik ze willen noemen.

TS kan mij niet voorstellen dat je ze vaker kan gebruiken, de tape zit dan toch vol met haren.

Heeft iedereen die hier reageerd wel het filmpje in de link gekeken?
De neusgaten worden nl niet opengetrokken maar het gedeelte daarboven kan dan niet naar binnen vallen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:46

De neusgaten gaan wel wijd open, maar de kanalen er achter kunnen gaan flapperen of half dichtzuigen als er veel lucht verzet wordt. Het zijn de kanalen die je geopend houd. Ze worden niet echt wijder gemaakt, maar dichtklappen wordt voorkomen.

Heeft niets met ademnood te maken, maar met vrijere toegang van lucht. Het gaat om open neusgaten die zo goed open blijven.
Een paard dat niet in conditie is bv, zal een en ander niet aankunnen vanwege zijn longcapaciteit en hart. Daar helpt dan echt geen stripje tegen dat de neuskanalen spreid.

Als je geen idee hebt hoe en een ander werkt, is het verstandiger om er geen mening over te geven die gebaseerd is op hoe je denkt dat dingen werken of andere ongegronde gedachten.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:46

colette_007 schreef:
Holypope ik snap niet dat je nog oneliners in dit topic blijft zetten gezien je 0 toegevoegde waarde hebt.
Orchidee helemaal mee eens! Ik zag toevallig dat op poster vd paard en sport t paard ook op had zit idd vrij hoog maar is omdat nie de "neusgaten" wijder moeten worden maar de buis naar de uirgang ;).
En idd mijn paard kan best zonder, maar als je merkt dat hij onnodig moe word (door minder zuurstof krijg je verzuring) lijkt het me fijner om hem dit wel te geven dan hem helemaal kapot in de verzuring te rijden, dan zal hij er vast meer plezier in krijgen... Not
Daarnaast is het niet allren bij cross maar zie het ook bij springen (is dat ook al verboden holypope? *btw je doet je naam wel eer aan :=*

Aaach... je hoeft niet te gaan huilen.........

Mijn mening is en blijft: Dit is geen sport voor paarden . (punt)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:51

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 18:55

Holypope vertel eens over jou ervaringen in de sport dan :) en wat wel paatdwaardig is
En wat doet mijn in duitsland wonen ertoe heb je ook nog niet beantwoord ;)

Lusitana filmpje heb ik op mob nog niet kunnen bekijken maar idd het doet weinig met neusgaten gaat mij idd ook om tussenkanalen :)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:59

colette_007 schreef:
Lusitana bedankt :)
Holypope: vind je reactie erg vreemd heb heb er ook melding vAn grmaakt gezien je in dit yopic aan de gang blijft als je perse wilt discussieren daarover kun je een eigen topic openen. Ik denk dat menig ruiter hier iets anders over denkt en dat je nie weet waar je het over hebt. Hiermee is voor mij de kous af in een ander topic wil ik gerust met je erover verder discusieren.
Ragdolcatt: ook een andere discussie maar als ik dus sport en in ademnood kom (wat ik snel heb omdat ik door mn neus niet kan ademen) mag ik dus niet meer sporten...;)
Zoals in openingspost is beschreven heeftnpaard topconditie (aldus DA die hem onderzocht heeft) maar op een of andere manier te weinig lucht. Dress/spr geen last van maar met cross merk ik t wel, waarom dan je paard niet helpen ;) elk gezond paard kan een b cross lopen hoor dat is helemaal niet ongezond ;) deden maar meer ruiters het ;)

Maargoed iedereen bedankt ik heb voorlopig even genoeg info! :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:02

Tjonge HolyPope, doe eens niet zo kinderachtig.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:02

HolyPope schreef:
colette_007 schreef:

Aaach... je hoeft niet te gaan huilen.........

Mijn mening is en blijft: Dit is geen sport voor paarden . (punt)

Nee, grapjas, waar is een paard dan voor? Als grasmaaier?
Voor de rest zijn het sportpaarden en recreatiepaarden. En als je dat kan verlichten door een stukje tape, moet je dat doen.
Stond een heel artikel in de Hoefslag over het ondersteunend tapen van je paard. Oa spiergroepen, net als mensen (tennis bijvoorbeeld).

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:05

Zoals elke sport ontwikkeld ook eventing zich en word steeds professioneler. Hoe kan je een paard alle gelegenheid geven om optimaal te presteren. Als dit het paard helpt om net wat meer lucht te krijgen, geweldig toch? Lijkt mij alleen wel dat je goed moet weten hoe te plaatsen om er optimaal baat bij te hebben.

Volgens mij bestaat deze tape strips al langer alleen worden ze inmiddels meer gebruikt. Het is zo te lezen ook nog best prijzig 17 euro voor eenmalig gebruik :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:12

Yep, maar wat is 17 euro op je startgeld, reisgeld en misschien wel hotelkosten?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:14

Wat een grappig gezicht een paard met een pleister op zijn neus. :D
Had het nog nooit gezien maar waarom zou je het niet gebruiken als je daarmee het comfort voor het paard verhoogt. We gebruiken al zoveel dingen om het comfort te verhogen dus waarom dit niet.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:15

Ik zou het evt alleen gebruiken bij cross/jacht (ga eerst keer proberen thuis of het wat is)
En dat is max 2x per maand en dan alleen voor-najaar dus idd duur maar beter dan elk weekend ;)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:19

Ik zie het nut wel in van zo'n tape, maar wat ik me dan afvraag: hoe haal je ze er weer af? gewoon *snok* paard halve neus kwijt?
Dat lijkt me dan toch een minder aangenaam kantje van die pleister. Ik vermoed dat de lijm nogal sterk is, aangezien het ook moet blijven zitten tijdens de inspanning en waarschijnlijk in aanraking komt met water en zweet?

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:21

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het precies werkt. Kan best handig zijn lijkt me :j

HolyPope schreef:
Ik heb geen paard.

Ik weet dat bij de cross in engeland nogal 's een paard een been breekt.
Paard moet dan afgemaakt worden.

Hier is het godzijdank een beetje softer allemaal.

Eigenlijk heb ik liever dat een ruiter zijn nek breekt... dan dat een paard z'n been breekt.

Ik weet dat paarden onder controlle staan van dierenarts, maar toch....
vind ik het geen sport voor paarden!

Hahahahaaha you just made my day _O- _O-

Is dit geen SA? _O-

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:45