Vacinatie voor de mens die veel met paarden werkt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:11

als je met dieren werkt is het beste een tetanusprik te doen, in geval van bijten en weet ik ut allemaal

ik vind het onzin Haha! ik ga niet zo een pijnlijke prik zetten voor een kans die ik op kan lopen. danmaar als ik iets heb naar het ziekenhuis.

9 van de 10 keer krijg je bij een flinke verwonding toch weer een tetanusprik, ookal heb je bij wijze van spreken net vorige maand gehaald

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:22

ik heb eens een enorme jaap in mijn wenkbrouw gehad, zie je nog zitten, kreeg geen tetanusprik hoor

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:23

Als je 10 jaar geen tetanus injectie hebt gehad moet je er weer 2 halen anders volstaat 1 herhalingsinjectie.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:47

Ik denk ook dat het tetanus is. Maar tetanus is echt niet iets wat je door het paard oploopt maar meer bij het paard, zoals Magreet al zei. En tegen hepatites inenten?? de enigste mensen die tegen hepatites worden ingeent zijn mensen in de zorg. (heb hem zelf ook gehad.) De meest bekende vorm van hepatites is hepatites-b oftwel leveronsteking (geelzucht) lijkt me onlogisch dat je dat via je paard zal krijgen

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:28

als er een speciale vaccinatie bestaat (naast tetanusprik)
Waar kan je die halen?

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:07

Tetanos moet je normaal gezien om de 10 jaar laten vaccineren, maar mij werd (door de huisarts) aangeraden om het om de 7 à 8 jaar te doen, ivm de paarden.

Locanda, als niemand hier kan bedenken wat het zou kunnen zijn naast tetanus, hoe zou er dan iemand kunnen weten waar die onbekende (en misschien onbestaande) inenting te halen valt

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 07:30

Dat weet ik niet Scheve mond , maar als ie al bestaat heb ik er een nodig Tong uitsteken .

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:47

heb pas nog een tetanusprikkie gehad, omdat ik mn vingers flink open had liggen, en dat was in de stal gebeurd. (Liep ik met mn ene arm in een mitella omdat de vingers gebroken, gekneusd en gehecht waren, en de andere arm was donders-stijf door die rotspuit Boos! Clown )