Paard na inslapen beschikbaar voor wetenschap?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard na inslapen beschikbaar voor wetenschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:05

Ik heb een mail terug van Utrecht het is idd mogelijk om dit te doen, er de kosten kwamen dan rond de 200 euro te liggen. Het was mij echter niet helemaal duidelijk of dit om de kosten voor euthanesie ging of dat je dat moest betalen voor het beschikbaar stellen. Dat heb ik dus nog even gevraagd. Je moet ze van te voren een verklaring van je eigen kliniek/veearts voorleggen om op utrecht euthenasie te laten plegen.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:08

O wat raar dat jij wel moet betalen. Ik had ook geen verklaring nodig maar dat kwam denk ik omdat mijn paard daar al enige tijd onder behandeling was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:10

Misschien bedoelen ze dat dit de kosten voor euthenasie zijn? Dus dat heb ik even gevraagd :j . Ja dat denk ik wel, bij mijn paard doen ze dan natuurlijk geen onderzoeken/behandeling maar alleen het euthaniseren.

Mochten de kosten van het inslapen er nog overheen komen dan weet ik niet of haar daar dan wel heen breng. Aangezien we er wel ruim 2 uur voor moeten rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:42

Het ging idd om de kosten voor het euthanaseren. Krijg keuring en snel reacties van Utrecht terug, zelf net om 9 uur nog een berichtje dat als ik een beslissing genomen heb ze dan mag bellen voor een afspraak. Vind het heel netjes van ze!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:45

Hmm dan moet je toch 100 euro meer dan mij betalen. Maar dat zal ook wel weer redenen hebben.
Iig nog heel veel sterkte met alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:48

Ja misschien omdat mijn paard daar niet in behandeling staat? Of de kosten zijn gewoon omhoog gegaan :=

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:07

Ik vind het wel heel goed dat je haar beschikbaar wilt stellen voor de wetenschap. Zo help je anderen in de toekomst ermee. Super!