Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
B_r_e_n schreef:Ja ik merk ook vrij weinig aan haar en dat komt omdat ze natuurlijk heeft kunnen wennen aan steeds iets minder zicht.
Ik zit nu te denken om toch nog iemand anders erna te laten kijken.
Deze arts kan wel zeggen ze ziet bijna niets dus oog is "nutteloos" en nu of in de toekomst pijnlijk, eruit is het beste.
Maar tja is dat ook zo? Ik heb gewoon het gevoel dat ze op dit moment geen of minimale pijn heeft.
Was dat wel het geval dan zou ik meteen opereren.
Sorry maar de arts denk misschien operatie leverd geld op, tis tenslotte wel zijn werk.
Vandaag even in de paddock gekeken hoe ze reageerde (ik in midden zij los op cirkel)
De zweep ziet ze pas als hij bijna bij haar kont is en ze schrikt dan,
maar als ik een stapje naar voren doe en mijn hand uitsteekt stopt ze.
Bewust geen geluid gemaakt, want dan zou ze daar op reageren.
Ze heeft dus nog zicht, of ziet schimmen.
Dat in combi met waarschijnlijk geen pijn vind ik het oog nog wel waarde hebben.
Op dit moment dan.... want wat zal de toekomst brengen? dan denk ik weer, ik kan de pijn beter voor zijn...
Barcelano schreef:En als ze toch nog zicht heeft zal ik denk ik zelf ook dat eerst aan kijken...
eenmaal er uit kan het er niet meer in.
savath schreef:
B_r_e_n schreef:Nou er is net nog een andere dierenarts geweest.
Ik heb bewust het hele voorverhaal niet verteld, gewoon gezegd wil je naar dit oog kijken.
Hij concludeerde vrijwel meteen dat ze blind is en het netvlies los heeft gelaten.
Dus toen vertelde ik het hele verhaal en dat de Lingehoeve het oog wil verwijderen.
Hij zei dat hij zou afwachten.
Volgens hem heeft ze op dit moment geen pijn, alleen kan dat ieder moment veranderen,
maar ja dat kan bij wijze van spreke over een week zijn of 5 jaar zijn.
Hij zou het oog pas laten verwijderen op het moment dat het gaat tranen / dik wordt e.d
Eigenlijk was dit precies het antwoord wat ik wilde horen, omdat dit ook precies mijn gevoel is