Verkeerde diagnose door DA??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandycove

Re: Verkeerde diagnose door DA??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:33

Second opinion lijkt me in deze ook een wijs besluit. Rad lopen garandeert geen volledige genezing.
Hoop dat fotootje uitkomst biedt. Sterkte!!!

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:55

Ik zou inderdaad ook even een second opinion aanvragen, kan nooit kwaad dit soort dingen van meerdere kanten te bekijken! Zeker als je zelf twijfelt.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:46

budgetshop schreef:
nadine_yvana schreef:
Cassidy ja dat lijkt me een goed plan. Ik twijfel te erg en wil graag zekerheid hebben.
Minilou op dit filmpje was hij al een paar dagen van de pijnstilling af. Hij heeft in totaal 7 dagen aan pijnstilling gezeten.

second opinion is echt heel erg duur. Als ze nu niet meer last heeft hoef je het ook niet meer te weten toch?

vrgr

ik zou toch graag als eigenaar wel de oorzaak willen weten waardoor dit heeft kunnen gebeuren, ondanks dat het nu "weg" lijkt te zijn.
Als het wel HB is geweest, moet ze daar waarschijnlijk de rest van zijn leven rekening mee houden met bijvoorbeeld het soort hooi dat je geeft en de weide.
Is dit het niet dan kan je dat dus uitsluiten, als het financieel toe laat zou ik zeker een second opinion laten uitvoeren

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:57

nadine_yvana schreef:
Maar toch wel een DA erbij gehaald en die zei dat hij warme hoeven had (vond ik wel meevallen) en een pulsering bij de kootholte wat op HB duidt.

warme hoeven en een pulserende hartslag in de kootholte kan ook wijzen op een hoefzweer of andere onsteking in de hoef.. als je twijfelt aan de diagnose van je DA zou ik of voor een second opinion gaan (eventueel bij andere DA), of op korte termijn aan je hoefsmid vragen hoe hij er over denkt; het is en blijft toch zijn vakgebied:)

nadine_yvana

Re: Verkeerde diagnose door DA??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 22:59

@janouk: Hij krijgt sowieso geen sportbrok meer hoor, alleen een halve pavo koek p.d., natuurhooi en beetje gras wat elke dag uitgebreid wordt.
Ik hou jullie op de hoogte wanneer ik een second opinion heb laten doen.
Ik kan nu wel bijna voor 99% zeggen dat hij niet HB geweest is. Hij is namelijk laatst over het draadje van de paddock paradise gesprongen (ja hij houdt van springen) en blijkt dat hij toen de hele middag als een gek heeft lopen grazen (iemand heeft gezien dat hij achteraan in de wei stond, maar wist niet dat dit niet mocht, vandaar dat ik weet hoe lang hij er ongeveer gestaan heeft) en ik was eerst best nerveus dat het niet goed zou gaan, maar hij heeft helemaal geen klachten gehad. Dit is nu een week geleden en hij is zo vrolijk als wat. Elke keer als we zijn gras gaan uitbreiden komt ie als een gek aangegalloppeerd :P