Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BillyBo schreef:@Quartel: ik heb behoorlijk wat info gekregen via google maar nergens gelezen dat koeien daadwerkelijk de cyclus rond krijgen. Waarom is dit dan niet het geval bij paarden?
Kan je dat opzoeken en miss. kopieren? Zoals ik al zei: zijn de meeste veeartsen zelf niet op de hoogte omdat ze er nog helemaal of heel weinig ervaring mee hebben.
@Teve:Wat die slakjes betreft die verplaatsen zich en gaan alleen aan land zodra het drassig genoeg is. Vandaar dat je uiterst voorzichtig moet zijn als er schapen aan de overkant lopen en er zit alleen een klein slootje tussen.
quartel schreef:Als de slakjes waar ze in gaan wonen van plaats verwisselen dan verhuizen de leverbotjes vanzelf mee
BillyBo schreef:@Keona: waar je voor kan zorgen is dat je land goed droog is en je zou een onderzoek kunnen laten doen of het slakje uberhaupt op je land voorkomt. zodra het land droog wordt verdwijnt het slakje naar de sloot[kanten] en zal pas het land opkomen zodra het weer vochtig genoeg is.
Waar je ook voor kan zorgen is je schapen niet te dicht langs de sloten te laten grazen, zodat ze daar niet kunnen mesten en het larfje dan geen mogelijkheid krijgt om een leverbotslakje te vinden. Het larfje moet binnen 24 uur opgegeten worden door het leverbotslakje anders sterft het.
BillyBo schreef:Als er geen sloot om jouw land ligt dan hoef je je volgens mij absoluut geen zorgen te maken, mits er bij jou slakjes leven die een Porsche 911 hebben. Die slakjes zitten alleen aan de slootkanten omdat ze de mogelijkheid moeten hebben om bij droogte terug het water in te kunnen gaan, anders drogen ze uit en gaan ze dus dood.