Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kikia schreef:zavander schreef:ik heb mijn andere paard al 10 jaar en nog nooit gedaan..en nooit gehoord dat dat moest
Bij somige ruinen is dat ook helemaal niet nodig. Ik heb er ook 1 gehad waarvan ik de koker nooit schoon heb gemaakt (bijna 9 jaar in bezit gehad)
Maar de ruin die ik nu heb doe ik het regelmatig omdat die vies is. Ik doe het ook gewoon met de tuinslang (lauw water).
Is zijn koker ook dik?
. zavander schreef:Morganya schreef:Bij een ruin moet je sowieso regelmatig de koker schoonmaken, niet pas als de bagger eruit loopt.
Wil je serieus vertellen dat je dat nog nooit gedaan hebt?
ik heb mijn andere paard al 10 jaar en nog nooit gedaan..en nooit gehoord dat dat moest
Mijn dierenarts geeft ook aan dat ik het echt bij moet houden.
). Dit is ook wat mijn vader altijd heeft gedaan en die zat sinds zijn kindertijd tussen de paarden.quartel schreef:volgens mijn DA is betadine veel te agressief.
Hij raadde mij aan een milde baby shampoo te gebruiken.
Ik heb shampoo van neutral gekocht.
PH neutraal en geen parfum......
Het werkt perfect![]()
wel heeeel erg goed uitspoelen na gebruik!!

Dusjaa,, Gelukkig heb ik een dierenarts op stal (Die heeft daar de paard gestalt) en zij wou mij wel de eerste keer helpen
en jha af en toe maak ik het schoon.... ik vind bijna niks vies.. echt geen tut.... maar ik sta te kokhalsen bij dit werk.... echt verschrikkelijk vind ik het... die geur... ik doe altijd 3 latex handschoenen over elkaar... eerst idd ook met betadine maar dit werd me sterk afgeraden....