Gekneuste rug

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alnieno

Re: Gekneuste rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 19:02

eerlijk gezegt zie je er weinig aan..hij huppelt gewoon vrolijk door de wei, maakt rare sprongen en kan gewoon 'omrollen'. hij staat samen met een rustige fries..Was dus best een klap vandaag, zelfs de DA en ostheopaat hadden verwacht dat hij helemaal geen schade had! hij moest zelfs 2 keer verdooft worden voordat hij stilstond:P het blijft een vrolijk paard met nogal wat karakter haha!!

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:28

harde bikkel dus. Is het nog moeilijker om te zien of ie wel of geen pijn heeft. Nou ja, hij heeft in ieder geval nog plezier in het leven ha ha.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:07

Schrikken zeg!Hopen dat het allemaal weer helemaal goed komt!

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 18:32

Hoi!
Ik plaats maar eens een update..
Alex lijkt niet verbeter te zijn, eerder slechter..als hij struikelt of opstaat na het rollen
Herstelt hij zich heel raar, lijkt zijn ballands en coordinatie volledig kwijt te zijn..
Ook achterwaarts gaat niet goed, hij lijkt door zijn achterhand te zakken.
Op een recht stuk zie er weinig tot niks aan, maar ook in de bochten is hij niet even zeker.
16 november komt de ostheo weer, maar we vrezen het ergste:(

Natuurlijk hebben mijn ouders en ik hier veel gesprekken over. We zijn erover eens dat Alex niet geschikt is voor weidemaatje of zeer lichte recreatie, hij heeft namelijk wel eens een wat lastig karakter en vreselijk zomerezceem, waardoor de weide voor hem geen pretje is en een gehandicapten manege/zorgboerderij of rustige stapritjes er niet in zitten.

We hopen dat Alex toch nog goed opknapt, maar vrezen het ergste en komen straks misschien voor een moeilijke keuze te staan..:( Eerst maar eens kijken wat de ostheo ervan zegt.

Wat denken jullie? Heeft iemand ervaringen met zulke beslissingen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:37

wat een verhaal!
mocht je hem wel nog als een weide maatje uiteindelijk kunnen stellen zoek een plaatsje aan de kust.
daar hebben ze zo goed als geen last van zomerexceem. en kan hij mocht het nog kunnen wel rustige korte stapritjes maken..

en verder eerst maar hopen dat het niet erger word tot 16 november.
ik heb zelf gelukkig geen ervaring met zo een beslissing

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:09

Sterkte,hopen op een goede afloop!

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 21:46

@hagelslag, ik heb gehoord dat dat verhaal alweer achterhaald is? Kan het ook mishebben hoor, maar dacht dat ik ergens zoiets las.. Alleen rustige stapritjes wordt nogal lastig, hij is nogmaar deels ingereden en vrij..uh temperamentvol:') maar natuurlijk is het wel een punt om over na te denken..

Dankjewel voor jullie berichtjes! ik zal proberen om dit een beetje up to date te houden..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:50

ons shetlandertje heeft lichte exceem.
op ameland slechts 1 a 2 dagen last als het wind stil was.
nu we ergens anders wonen hebben we hem kaal mogen scheren(maantjes der af) zodat we daar beter bij konden met itchfree etc. hij heeft bij ons nog nooit zoveel last gehad.
op ameland stond hij regelmatig op gras, en hier stond hij deze zomer op oud hooi. zonder biks dus ook niet te veel suikers of eiwitten erin.
dus ik heb het zelf ondervonden, helemaal achterhaald vind ik het niet;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:41

Dat valt tegen zeg.. Een nare update. Hopelijk trekt het allemaal nog weer bij maar ik kan me goed voorstellen dat je je grote zorgen maakt. Heel veel sterkte. :(:)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 01:10

Wat jammer....Ik blijf bij mijn eerste advies: laat een CT scan maken. Dan weet je waar je aan toe bent.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 19:15

nou, net even met de ostheo gesproken, hij denkt dat het wel weer goedkomt.. heel naar dat iedereen iets anders roept, en niet alleen 'zomaar' mensen maar ook mensen met verstand ervan..nouja afwachten dus.. afspraak met ostheo wordt verzet, hij denkt dat Alex nog iets meer tijd nodig heeft. Bij de volgende afspraak krijgt hij een echo waarscheindelijk, even kijken hoe het loopt.

Gemengde gevoelens dus, maar hoop echt heel erg dat hij gelijk krijgt!! zou zo super zijn om volgend jaar weer lekker met mijn ventje te beginnen:o

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:00

oehh raar maar inderdaad hopen dat je osteo gelijk gaat krijgen!

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 18:07

Hoi!

Ik denk ik geef weer eens een update.
Met Alex gaat het eigenlijk heel goed, hij loopt vrolijk door de wei en ik wandel wat af.
Hij lijkt weer helemaal de oude!

Maar toch merk je soms dat er 'iets' is, en het zal waarschijnlijk altijd een zwakke plek blijven. De vraag is of er ooit nog gereden kan worden, en hoe intensief. Maar we blijven hoop houden! begin januari staat er weer een afspraak met de osteo, hij maakt een scan/foto/wat er nodig is en hopelijk weten we dan meer.

Alex rug een week na ongeluk:
Afbeelding

Afbeelding

begin oktober:
Afbeelding

Afbeelding

Je ziet duidelijk dat zijn spiermassa afgenomen is in zijn rug. dit is al weer wat bijgetrokken.
Ik heb de röntgenfoto's op cd, maar deze heeft de dierenarts nog. zal ze binnenkort ook plaatsen!;)

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:11

veel succes

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:14

Fijn om te lezen dat het toch de goede kant op lijkt te gaan. Ik hoop echt dat je begin januari goed nieuws krijgt. Maar het is natuurlijk al heel positief dat hij lijkt te herstellen en alvast niet achteruit gaat. Heel veel beterschap..

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 18:32

Dankjewel:) hij heeft iniedergeval geen pijn, maar de vraag is of hij ooit weer echt bereden kan worden.
Vind ik best wel lastig, want ik wil graag de reiningsport in en word niet gelukkig van een beetje hobbelen,
Zo heb ik ook mijn vorige pony verkocht.
Hoop dus dat alex volledig opknapt, ben alleen bang dat ik iets te optimistich ben.
Maargoed, het blijft een beetje gissen, en ik probeer natuurlijk Alex zo goed mogelijk leven te geven.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 22:40

Hoi!

Ik weet het, in dit topic is al lang niet meer gereageerd maar wou toch even melden dat dinsdag de ostheopaat langskomt. Dan zullen we ook weten of zijn rug zo goed genezen is om (ooit) weer te kunnen rijden, of dat we hem toch moeten laten gaan..

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:47

Ik ga voor je duimen dat het goed komt. Succes en sterkte!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:48

Hee, ik zie dit topic nu pas, ik wens je heel veel succes dinsdag. Hoe is je gevoel erover? Hoe vindt je hem zelf inmiddels? Omdat je eerder zei dat je soms nog wat geks ziet?

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 23:02

dank jullie wel:)
ik weet het niet zo goed, ene moment denk ik dat het allemaal wel goed gaat, andere moment ben ik aan het zoeken naar een 'opvolger'.. Ik vind het heel moeilijk te zeggen! wel denk ik dat hij is opgeknapt ten aanzien van de vorige keer dat hij kwam, 3 maanden geleden. maar of het genoeg is om hem ooit weer te belasten?? en misschien zie je juist iets 'geks' maar dat het niks blijkt te zijn, gewoon dat hij zich een keer verstapt maar om zijn hele gedoe met zijn rug denk je ohjee zijn rug.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 12:02

YESSS!!!! *\o/*
De ostheopaat kwam vandaag, eerst even gelongeerd en hij vond dat hij ontzettend goed liep!! toen foto's gemaakt, hij moest zelfs nog een foto maken omdat hij niet geloofde dat zijn rug er zo goed eruit ziet!!!! :D

ik mag weer rijden! eerst natuurlijk opbouwen met longeren, kijken of het zadel nog past, maar dan...
MIJN VENTJE IS ER WEER!!!! Ben zooo blij!!!!!! *\o/*

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:12

Ik zie je topic nu pas maar wat GEWELDIG dat hij er weer is :)
Succes met hem en heerlijk dat het zo afgelopen is.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 13:24

Dankjewel:):)

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:28

Hoi Nieneke ik kom gauw eens buurten en naar Alex kijken ben vaak in de buurt ook al eens langs geweest maar toen was er niemand ben ik maar bij de buren koffie wezen drinken :D
ben blij te lezen dat het steeds beter gaat en er nu echt goed bericht voor jullie is.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 13:36

hoi jacky!
gezellig, je bent welkom hoor! we zijn wel eens weg ja.. volgende keer beter:)