Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleen_usar schreef:Is het geen hoefzweer, want dan gaan ze er ook niet op staan.Om nou meteen van het ergste uit te gaan gaat ook een beetje ver.
ikenindi schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar als je weinig geld hebt en krap bij kas zit: waarom heb je dan een paard? En als je het dier al had en spontaan krap bij kas zit kan ik het nog steeds niet begrijpen. Dit soort dingen kunnen gebeuren en dan kunnen de kosten hoog oplopen. Dat moet je weten voor je er aan begint. Dan verzeker je het dier of je maakt zelf een spaarpotje. Je kan niet een dier kopen en als het wat mankeert maar in laten slapen :s
En over jouw dierenarts: Ik vind het heel knap dat die man zonder echo en/of foto`s al kan zeggen dat het niet meer goed komt. Wat een onzin!
marleen_usar schreef:Het meest waarschijnlijke is volgens mij toch dat het in het onder been zit.
Marion71 schreef:Een breuk in het bovenbeen is niet heel waarschijnlijk. Dik bot, omgeven met heel veel spierweefel. Een da die zonder erin te kijken al conclusies kan trekken...... Waar de kunde van de da ophoudt, beginnen de verzinsels. Kies jij voor je paard of voor de makkelijkste weg? Als je dit al te veel geld vindt, kun jij je paard beter laten inslapen. De makkelijkste weg. Met alleen deze kosten ben je er echt niet. Waarom heb je, als je zo weinig financiële middelen hebt, je paard niet tegen (uitgebreide) ziektekosten verzekeren? 500 euro ben je met een calamiteit (koliek, dik been, virusinfectie) zo maar kwijt.
Je kunt overigens ook voor een goedkopere pijnstiller kiezen, moet je alleen in het paspoort aangegeven dat 'ie niet geslacht mag worden voor menselijke consumptie (geef je bute, kost rond de 2,50 euro per dag). Of je die aantekening mag maken hangt af van de verzekering van je paard. Maar ook inslapen zal zo maar niet mogen als je recht op uitkering wilt behouden (dan moet wel vaststaan wat hij mankeert).
ikenindi schreef:En toch blijf ik bij mijn uitspraak. Ik snap dat je je aangevallen voelt, maar ik kan maar niet begrijpen dat je geen spaarpotje hebt voor zoiets. Over zulk soort dingen moet je gewoon nadenken. Het kan elk moment gebeuren. En je kan niet om elk wissewasje maar een paard in laten slapen omdat je geen geld hebt voor de dierenart.
En ge;oof me: zelfmedelijden helpt niet. Ik snap dat het heel vervelend is, maar daar help je dit paard niet verder mee.
Colway schreef:Een DA zoeken die een mobiel rontgen en echo apperatuur heeft, ja dat kost even wat geld,
maar kan jij leven met het idee dat je paard wellicht wel beter had kunnen worden en je haar in hebt laten slapen? Nee toch?
Overigens klinkt het niet positief, een paard dat na dagen nog steeds alleen maar wil liggen? Lijkt mij meer dan een kneuzing
Apple schreef:Ga nou eerst foto's laten maken voordat je haar in laat slapen. Je zou het jezelf nooit kunnen vergeven als het iets relatiefs simpels is en je hebt een goed paard zomaar laten inslapen.
Op dit moment lijdt het beest pijn terwijl je niet weet wat er aan de hand is, die pijnstilling kost ook alleen maar geld en het lijkt er niet op dat het dier daar van op knapt. In de trailer, naar de kliniek, foto's maken en aan de hand daarvan kun je terplekke besluiten of je haar laat inslapen danwel weer mee naar huis neemt en opknapt.
appiesjappie schreef:Marijke is niet kreupel maar LadyMarion71 schreef:@TS, moet wel lachen om je onderschrift. Marijke verdient geen trailer, maar een goed en degelijk onderzoek. Daarop wil ik wel stemmen.
ikenindi schreef:appiesjappie schreef:ja ik heb al een email gekregen. Mar dan ben ik alleen aan reiskosten 114 euro! en daarna 137 euro voor 2 foto''s maar denk wel dat er meer gemaakt moet worden omdat we wel ongeveer weten waar ze pijn heeft niet precies!! en ik ben nu 30 euro per dag kwijt aan pijnstillers en en weet niet eens wat we vorige week kwijt zijn geweest aan pijnstilling en consult.
Sorry hoor, maar een paard kost nou eenmaal geld. Ik vind de prijzen echt niet schokwekkend. Waarom in laten slapen als je niet eens weet wat je paard heeft?