Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:58

Ik krijg kriebels van jouw verhaal. Het klinkt inderdaad alsof er meer aan de hand is dan een kneuzing, maar dat kun je echter pas vaststellen nadat ze op de foto is geweest. Inslapen is dan ook echt nog geen optie, maar ik zou niet lang afwachten totdat je een dierenarts belt!! Het paard heeft pijn.

Met betrekking tot de kosten wil ik nog het volgende zeggen. Paarden zijn duur. Dierenartskosten zijn duur. Dit geintje kan makkelijk in de duizenden euro´s oplopen. Je kunt altijd een betalingsregeling voorstellen. Het belangrijkste is gewoon dat het paard geholpen wordt!!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:02

Er zijn nou eenmaal mensen die niet zoveel geld hebben en soms een beet krap bij kas zitten en die hebben ook een paard. Ik weet dat het veel geld kost. Maar ik ben niet de enige die er zo over denkt. Als de dierenarts het er slecht uit vind zien en de eerste keer al dacht dit komt niet goed. en de pijnstillers hadden al lang moeten werken voor vrijdag had ze er op moeten kunnen lopen en dat doet ze niet. vervolgens een sterke pijnstiller krijgt en hopelijk werkt die!!! De dierenarts heeft weinig hoop!! En als hij via een paardenkliniek komt weet hij echt wel waar hij over praat. En het zit in het bovenbeen en daar kun je geen verbandje om doen of een gipsje. Ik wil dit paard niet laten lijden!!! en natuurlijk wil ik haar niet zo laten inslapen!!! Natuurlijk wil ik zekerheid of wij wel de goede keuze maken!! Ik heb ook niet afgewacht de dierenarts is dinsdag meteen geweest. en vrijdag liep ze er wel een beetje op maar met het puntje vna de tenen ik had tot maandagmorgen nog pijnstillers. Maar zondag ging het alleen maar slechter ondanks de pijnstillers.

fokfanaat

Re: Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:03

als je er zo over denkt laat het dier nu niet langer lijden en maak er een eind aan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:05

Het zal wel aan mij liggen, maar als je weinig geld hebt en krap bij kas zit: waarom heb je dan een paard? En als je het dier al had en spontaan krap bij kas zit kan ik het nog steeds niet begrijpen. Dit soort dingen kunnen gebeuren en dan kunnen de kosten hoog oplopen. Dat moet je weten voor je er aan begint. Dan verzeker je het dier of je maakt zelf een spaarpotje. Je kan niet een dier kopen en als het wat mankeert maar in laten slapen :s

En over jouw dierenarts: Ik vind het heel knap dat die man zonder echo en/of foto`s al kan zeggen dat het niet meer goed komt. Wat een onzin!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:05

Is het geen hoefzweer, want dan gaan ze er ook niet op staan.Om nou meteen van het ergste uit te gaan gaat ook een beetje ver.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:07

probeer toch foto's te maken dan weet je wat en kan je wat beslissen.
Alsje er weinig aan uit wil geven kan je wachten maar dan ook niet klagen dat het er zo zielig uit ziet en over de rest. De tips hier zijn duidelijk en de kosten voor foto's vindt ik nog niet zo duur. Is er niet iemand dichter in de buurt die foto's kan maken.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:07

pfff. en dat is zo moeilijk!! Zo'n jong paard. en ik wil zo graag weten wat er met haar is zodat wij niet de verkeerde keuze maken. Ik heb onze dierenarts een mail gestuurd gevraagd hoe duur het is om foto's bij hun te maken. Misschien kan ze flinke pijnstiller krijgen dat we haar in de trailer kan zetten bij hun in de kliniek foto's kan maken. Maar dat wil ik haar eigenlijk ook niet aan doen. Straks heeft ze zoveel pijn in de trailer.

De dierenarts heeft daar wel naar gekeken

marleen_usar schreef:
Is het geen hoefzweer, want dan gaan ze er ook niet op staan.Om nou meteen van het ergste uit te gaan gaat ook een beetje ver.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 31-08-11 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:08

Het meest waarschijnlijke is volgens mij toch dat het in het onder been zit.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:11

Ik ben echt niet de enige die niet zoveel geld heeft en een paard heeft!!! Sorry hoor maar dat vind ik echt een rot uitspraak. We hebben het al moeilijk genoeg met het paard en dan krijg je er ook nog zoiets achteraan. Er bestaat ook zoeits als mensen die ontslag krijgen en spontaan krap bij kas zitten. of mensen die net een huis hebben gekocht! die denken nu kunnen we verbouwen we hebben wat over!! en dan gebeurd dit erbij! Jij weet niet hoeveel pech we het afgelopen jaar hebben gehad! We hebben het paard echt niet gekocht toen we krap bij kas zaten! Daar denken we echt wel over na.

ikenindi schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar als je weinig geld hebt en krap bij kas zit: waarom heb je dan een paard? En als je het dier al had en spontaan krap bij kas zit kan ik het nog steeds niet begrijpen. Dit soort dingen kunnen gebeuren en dan kunnen de kosten hoog oplopen. Dat moet je weten voor je er aan begint. Dan verzeker je het dier of je maakt zelf een spaarpotje. Je kan niet een dier kopen en als het wat mankeert maar in laten slapen :s

En over jouw dierenarts: Ik vind het heel knap dat die man zonder echo en/of foto`s al kan zeggen dat het niet meer goed komt. Wat een onzin!

marleen_usar schreef:
Het meest waarschijnlijke is volgens mij toch dat het in het onder been zit.

Het zit echt aan haar bovenbeen. Daar zat begin deze week een dikke bult met vocht en was helemaal warm
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 31-08-11 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:14

Een breuk in het bovenbeen is niet heel waarschijnlijk. Dik bot, omgeven met heel veel spierweefel. Een da die zonder erin te kijken al conclusies kan trekken...... Waar de kunde van de da ophoudt, beginnen de verzinsels. Kies jij voor je paard of voor de makkelijkste weg? Als je dit al te veel geld vindt, kun jij je paard beter laten inslapen. De makkelijkste weg. Met alleen deze kosten ben je er echt niet. Waarom heb je, als je zo weinig financiële middelen hebt, je paard niet tegen (uitgebreide) ziektekosten verzekeren? 500 euro ben je met een calamiteit (koliek, dik been, virusinfectie) zo maar kwijt.

Je kunt overigens ook voor een goedkopere pijnstiller kiezen, moet je alleen in het paspoort aangegeven dat 'ie niet geslacht mag worden voor menselijke consumptie (geef je bute, kost rond de 2,50 euro per dag). Of je die aantekening mag maken hangt af van de verzekering van je paard. Maar ook inslapen zal zo maar niet mogen als je recht op uitkering wilt behouden (dan moet wel vaststaan wat hij mankeert).

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:14

En toch blijf ik bij mijn uitspraak. Ik snap dat je je aangevallen voelt, maar ik kan maar niet begrijpen dat je geen spaarpotje hebt voor zoiets. Over zulk soort dingen moet je gewoon nadenken. Het kan elk moment gebeuren. En je kan niet om elk wissewasje maar een paard in laten slapen omdat je geen geld hebt voor de dierenart.

En ge;oof me: zelfmedelijden helpt niet. Ik snap dat het heel vervelend is, maar daar help je dit paard niet verder mee.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:16

Ik zou als ik jou was toch alles op alles zetten om foto's te laten maken. Dan weet je in elk geval zeker wat het is en of het de moeite van het behandelen waard is of niet.

Voor hetzelfde is het iets relatief simpels wat met de foto's omhoog komt en wat met gerichte medicatie op te lossen is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:17

Een DA zoeken die een mobiel rontgen en echo apperatuur heeft, ja dat kost even wat geld,

maar kan jij leven met het idee dat je paard wellicht wel beter had kunnen worden en je haar in hebt laten slapen? Nee toch?

Overigens klinkt het niet positief, een paard dat na dagen nog steeds alleen maar wil liggen? Lijkt mij meer dan een kneuzing

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:19

Die pijstiller heeft ze waarschijnlijk al gehad maar heeft niet geholpen daarom heeft zenu 1 die 30 euro per dag kost. De aantakening staat al in haar paspoort. De dierenarts gaf ook aan dat ik het paardenfonds moest bellen voordat ze zou worden ingeslapen.

Marion71 schreef:
Een breuk in het bovenbeen is niet heel waarschijnlijk. Dik bot, omgeven met heel veel spierweefel. Een da die zonder erin te kijken al conclusies kan trekken...... Waar de kunde van de da ophoudt, beginnen de verzinsels. Kies jij voor je paard of voor de makkelijkste weg? Als je dit al te veel geld vindt, kun jij je paard beter laten inslapen. De makkelijkste weg. Met alleen deze kosten ben je er echt niet. Waarom heb je, als je zo weinig financiële middelen hebt, je paard niet tegen (uitgebreide) ziektekosten verzekeren? 500 euro ben je met een calamiteit (koliek, dik been, virusinfectie) zo maar kwijt.

Je kunt overigens ook voor een goedkopere pijnstiller kiezen, moet je alleen in het paspoort aangegeven dat 'ie niet geslacht mag worden voor menselijke consumptie (geef je bute, kost rond de 2,50 euro per dag). Of je die aantekening mag maken hangt af van de verzekering van je paard. Maar ook inslapen zal zo maar niet mogen als je recht op uitkering wilt behouden (dan moet wel vaststaan wat hij mankeert).

Ja en als je dat spaarpotje nou even voor de verbouwing hebt gebruikt van je huis omdat dat ook even tegen zat!! tjah dan is dat potje ook leeg
ikenindi schreef:
En toch blijf ik bij mijn uitspraak. Ik snap dat je je aangevallen voelt, maar ik kan maar niet begrijpen dat je geen spaarpotje hebt voor zoiets. Over zulk soort dingen moet je gewoon nadenken. Het kan elk moment gebeuren. En je kan niet om elk wissewasje maar een paard in laten slapen omdat je geen geld hebt voor de dierenart.

En ge;oof me: zelfmedelijden helpt niet. Ik snap dat het heel vervelend is, maar daar help je dit paard niet verder mee.

Marijke is niet kreupel maar Lady
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 06-09-11 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, het is niet de bedoeling heel veel berichten te plaatsen na elkaar. Deze kun je gewoon samenvoegen. Daarnaast quote verwijderd omdat eerder bericht verwijderd is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:22

Ik zou echt die foto's maken. Dat is echt stap 1. Ik weet dat je weinig geld hebt, maar je hebt wel een verantwoordelijkheid naar je paard toe.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:23

Ga nou eerst foto's laten maken voordat je haar in laat slapen. Je zou het jezelf nooit kunnen vergeven als het iets relatiefs simpels is en je hebt een goed paard zomaar laten inslapen.

Op dit moment lijdt het beest pijn terwijl je niet weet wat er aan de hand is, die pijnstilling kost ook alleen maar geld en het lijkt er niet op dat het dier daar van op knapt. In de trailer, naar de kliniek, foto's maken en aan de hand daarvan kun je terplekke besluiten of je haar laat inslapen danwel weer mee naar huis neemt en opknapt.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:24

Inderdaad Colway daar kan ik inderdaad niet mee leven. Ik heb al heel veel emails gestuurd voor een prijsopgave en hoop dat ze heel snel reageren. Deze mensen zitten in friesland is al iets dichterbij. Zal kijken hoe het morgen met haar is en vragen aan de dierenarts of hij anders foto's kan maken of iets anders. Zodat we er toch achter kunnen komen wat het is.

Inderdaad daarom is dierenarts ook niet positief. Dan zou ze met de pijnstillers wel het weiland in kunnen lopen wel voorzichtig maar ze zou het wel doen. Ze doet het wel maar gaat vervolgens weer liggen en we moet haar echt in de benen jagen anders blijft ze liggen. En is de pijnstiller uitgewerkt doet ze helemaal niks meer

Colway schreef:
Een DA zoeken die een mobiel rontgen en echo apperatuur heeft, ja dat kost even wat geld,

maar kan jij leven met het idee dat je paard wellicht wel beter had kunnen worden en je haar in hebt laten slapen? Nee toch?

Overigens klinkt het niet positief, een paard dat na dagen nog steeds alleen maar wil liggen? Lijkt mij meer dan een kneuzing

Maar ik heb geen idee hoe ik haar in de kar moet gaan krijgen als ze zo al niet wil lopen.

Apple schreef:
Ga nou eerst foto's laten maken voordat je haar in laat slapen. Je zou het jezelf nooit kunnen vergeven als het iets relatiefs simpels is en je hebt een goed paard zomaar laten inslapen.

Op dit moment lijdt het beest pijn terwijl je niet weet wat er aan de hand is, die pijnstilling kost ook alleen maar geld en het lijkt er niet op dat het dier daar van op knapt. In de trailer, naar de kliniek, foto's maken en aan de hand daarvan kun je terplekke besluiten of je haar laat inslapen danwel weer mee naar huis neemt en opknapt.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 31-08-11 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:25

appiesjappie schreef:
Marijke is niet kreupel maar Lady
Marion71 schreef:
@TS, moet wel lachen om je onderschrift. Marijke verdient geen trailer, maar een goed en degelijk onderzoek. Daarop wil ik wel stemmen.

O, nee. Je hebt ook nog 2 paarden. Wees verstandig en verzeker dan tenminste Marijke tegen ziektekosten (Lady zal nu zeker niet geaccepteerd worden).

Welke pijnstilling krijgt je paard dan nu?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:26

ik heb geen idee. Ze heeft gisteren een prik gekregen en mijn vader heeft het gisteravond opgehaald.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:28

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:29

hoeveel kost zo'n verzekering voor een paard. ik heb de paarden wel verzekerd voor als zij overlijden

ik heb algegoogled en gemaild en wacht op de prijzen
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 31-08-11 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:34

Ff wat bewuster worden, TS. Je hebt geen idee wat ze krijgt. Of ze die goedkopere pijnstiller gehad heeft, weet je niet. Je vermoedt dat omdat er iets ingespoten is dat niet duur was. Kan ook totaal iets anders zijn geweest. Ga er 'ns ff bovenop zitten. Overleg met je da hoe je foto's kunt laten maken, hoe haar in de trailer te krijgen en wat er te regelen is omdat je nu krap bij kas zit. Ook een da kan daarvoor een betalingsregeling treffen en de meesten willen dat echt wel doen.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:37

ikenindi schreef:
appiesjappie schreef:
ja ik heb al een email gekregen. Mar dan ben ik alleen aan reiskosten 114 euro! en daarna 137 euro voor 2 foto''s maar denk wel dat er meer gemaakt moet worden omdat we wel ongeveer weten waar ze pijn heeft niet precies!! en ik ben nu 30 euro per dag kwijt aan pijnstillers en en weet niet eens wat we vorige week kwijt zijn geweest aan pijnstilling en consult.

Sorry hoor, maar een paard kost nou eenmaal geld. Ik vind de prijzen echt niet schokwekkend. Waarom in laten slapen als je niet eens weet wat je paard heeft?

_/-\o_ Je wéét toch dat een paard geld kost... :?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:38

Alle spullen liggen bij mijn ouders. Denk je dat ik nu alle pijstillers uit mijn hoofd ken die zij krijgt? Ik woon niet meer bij mijn ouders. Ik ben er ook niet bij geweest toen de dierenarts er was. Daar is mijn vader bij geweest. Alles word mij wel verteld. Maar ik onthou dat echt niet hoor dat heet. Mijn ouders hebben niet gevraagd hoe duur het was de eerste keer. Alleen de laatste keer gaf ze aan hoe duru het was

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:38

Je gaat haar toch niet zomaar zonder verder onderzoek afmaken :x
ik sta paf
Laatst bijgewerkt door jackyline op 30-08-11 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt