penis schoonmaken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:40

amyz schreef:
Ach joh, 2 volwassen hengsten en 2 kleintjes bij elkaar, what can go wrong? :')

Watervrees is t niet echt hoor.. En wassen doe ik best vaak (althans, afspuiten enz, je moet wel met een schimmel) maar hij vindt t gewoon niks :+ Maar wie weet wat ie ervan vindt als ik op zn koker spuit... T is een rare dus zou me niks verbazen als ie t dan ineens allemaal prima vindt :+

Misschien denkt ie wel: Oehh jaaaaaaa ga dooooorrrrr....... whahaha sorry ik wordt een beetje melig van dit onderwerp.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:40

Ik zal jullie de verhalen over smegmakogels en maden in de koker van mijn paard besparen.... :+

bij het ene paard is de talgophoping meer dan bij het andere paard. Bij de ene kan je volstaan met de velletjes eraf halen, bij de ander moet je het echt eens per maand schoonmaken. en op zich is dat een klusje van een kwartier (okee, mijn paard dulde het vrij goed, dat scheelt wel).
met wat lauw water en wat verband gaasjes voorzichtig de koker in en wat nog handiger is, ik had mijn paard de eerste keer tranquigel gegeven. daar schacht ie van uit en dan kan het schoonmaakwerk beginnen.

succes!

leukepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:42

Ik denk dat de andere hengsten niet likker maar eerder "bijten" hahaha, zo weer een concurrent minder hahaha.
Maar het is soms wel nodig om even de koker schoon temaken met lauw warm water, maar pasop want sommige reageren nogal "not amused" als je er aan zit, is (net zoals de mens hahaha) een erg gevoelig iets.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:44

friebergen -> daarom zij ik al diverse redenen.

Bij merrie''s kan er ook talg tussen de 2 uirehelften gaan zitten een soort smet. Vooral bij merrie''s die een wat grotere uier van zichzelf hebben.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:45

bij onze shetland hengst Smokey heb ik nog nooit schoon gemaakt

ziet er allemaal goed, schoon uit en al 12 jaar lang

Smokey ziet me al aankomen met emmer en shopje := ~~}>
Laatst bijgewerkt door sporten op 17-08-11 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:45

driebergen bah :+

Maar hoe beoordeel je dan welke mate van schoonmaakwerk nodig is? Bij die van mij hangen er alleen maar een hoop velletjes aan na ruim 2 jaar... Mag overal aanzitten, dat scheelt wel al :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:47

Ik heb mijn ruin nu ruim 2 jaar en heb nu 2 keer eens gevoeld (hij schacht vij makkelijk uit bijv bij poetsen, na het werken, tijdens het grondwerken en vd-en, tijdens het grazen etc...) of het in de schacht nog een beetje te doen was. Ach ja, er zat wel wat talg, maar was mooi droog. geen natte smetplekken ofzo. Heb de ergste klonters weggehaald en ook wat losse velltjes van zijn pielemuis. verder kom ik er gewoon niet aan. Als het niet stinkt, niet dik wordt, paard geen pijn eraan heeft.... kom ik er niet aan. Juist als je eraan gaat zitten (met bacterien op je eigen handen) kan het alleen maar fout gaan/ irriteren etc. Dus zolang paardlief geen last heeft, controleer ik eens per jaar gewoon even met de hand of alles nog droog en netjes is daarbinnen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:49

peilemoosjes heb k geen ervaring mee. (alleen maar merrie's :+ )
maar tijdens het poetsen voel ik eigenlijk standaard tussen de uiers om te kijken of er rotzooi tussen zit.
zo ja, dan gewoon even met een sponsje met lauw water eraf poetsen :)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:56

amyz schreef:
driebergen bah :+

Maar hoe beoordeel je dan welke mate van schoonmaakwerk nodig is? Bij die van mij hangen er alleen maar een hoop velletjes aan na ruim 2 jaar... Mag overal aanzitten, dat scheelt wel al :+

Om de urinebuis zit een extra huidplooi. en daarin verzamelt zich talt en viezigheid. Dat vormt een klontje. Dat klontje kan je vrij makkelijk verwijderen (okee, bij een slag-graag paard wordt het wat moeilijker ;) )
Bij het ene paard gaat dat heel langzaam, bij de andere sneller (en bij mijn paard zijn er dus 2 klonten van 1 cm ieder, verwijderd. arm paard had echt pijn!)
en volgens mij is de vorming van de velletjes ook meer dan bij de ander.

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 15:04

bedankt voor alle reactie's erg fijn :D