Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mirgino schreef:mijn appie heeft ook een keer bijna 24 uur met beschermers op gestaan ,helaas was een stalgenootje ze vergeten af te doen toen ze uit de paddock kwam
toen ze er de volgende dag achter kwam is ze gelijk gaan koelen en traumeelzalf erop gedaan
haar benen zijn een tijdje dik geweest en ze kreeg witte haren
als ze erg strak gezeten hebben kan de huid kapot gaan en krijg je dit soort plekken
goed schoonhouden dan geneest het vanzelf weer
een DA heeft weinig zin, die kan hier niets aan doen
die zal ook zeggen dat je het in de gaten moet houden,je kan er mesistran op smeren dan geneest het mooier en verder niks aan doen

mirgino schreef:mijn appie heeft ook een keer bijna 24 uur met beschermers op gestaan ,helaas was een stalgenootje ze vergeten af te doen toen ze uit de paddock kwam
toen ze er de volgende dag achter kwam is ze gelijk gaan koelen en traumeelzalf erop gedaan
haar benen zijn een tijdje dik geweest en ze kreeg witte haren
als ze erg strak gezeten hebben kan de huid kapot gaan en krijg je dit soort plekken
goed schoonhouden dan geneest het vanzelf weer
een DA heeft weinig zin, die kan hier niets aan doen
die zal ook zeggen dat je het in de gaten moet houden,je kan er mesistran op smeren dan geneest het mooier en verder niks aan doen
Dikke kans dat het door de peesbeschermers komt. Even ontsmetten (medicinaire alcohol of betadineshampoo), wondzalf/spray en zorgen dat het niet vuil wordt. Verder het paard goed in de gaten houden en temperaturen.
Bij acute of overduidelijk levensgevaarlijke dingen bel je meteen de DA, maar dat zullen de meeste mensen zelf wel snappen.
gabiiy schreef:(ik kan het niet goed zijn maar volgens mij zie ik in het midden vetweefsel??)