Ervaringen Hippozorg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Ervaringen Hippozorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:10

Nou dan hebben ze geen verzekering bij Hippozorg!

Ze komen hem alleen ophalen als je dat zelf aangeeft.
Ik wilde mijn paard eerst laten slachten, toen ging hij de trailer niet op toen toch besloten voor euthanasie en hun van alles op de hoogte gehouden en ze hebben op geen enkel moment moeilijk gedaan.
Ik kreeg alleen 90% uitkering ipv van 100% ivm met de slachtprijs die ze mis lopen.

Ik heb ten alle tijden zelf de keuze gekregen wat ik wilde doen.

Je moet het zelf weten, maar ik zou het zonde vcan het geld vinden die je dan misloopt.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:12

weet niet waar het paard verzekerd was hoor.....

en mn paard is net 9 geworden, ga er niet vanuit dat hij binnen 5 jaar dood zou gaan, dus misschien verander ik nog wel 20x van mening ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:32

nee dat ging ik ook niet, maar helaas ..........zie mijn onderschrift

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:36

:(:)

was een niet al te snuggere opmerking van me blijkbaar........ sorry......

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:41

Geeft niet meis, ben niet boos, maar wilde je alleen duidelijk maken dat het helaas niet altijd gaat zoals je graag wilt.

En ik ben blij dat ik het toen goed geregeld had, heeft me ene hop zorg gescheeld en heb nu wel weer startgeld om een nieuw paard aan te schaffen en op dat moment kon me dat totaal niet schelen.
Maar nu na een jaar ben ik wel erg toe weer aan een eigen paard en dat kan dan ook. Dankzij de verzekering.

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:41

Ik heb mijn paard nu 2 jaar bij hun verzekerd en een paar keer wat kleine dingen gehad waar de da voor moest komen dit heb ik ook allemaal keurig terug gehad heb de facturen ook wel eens te laat gedeclareerd maar ook dan deden ze niet moeilijk.
Ik maak altijd thuis koppie van wat ik naar hun opstuur want volgens mij geven ze wel ergens aan dat de orgineel opgestuurd dient te worden en dat je deze niet meer terug krijgt.
Verder heb ik ook nooit te laat betaald gaat automatisch dus daar geen ervaring mee

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:47

hmm, raar, die kanten die ik hier hoor ken ik dus totaal niet van ze..
De mails en brieven die ik van hun gelezen heb, zijn gewoon ronduit grof, en onkundig..
Bij mij wekken ze de indruk dat ze hopen dat de eigenaar het paard zelf weg gaat brengen, zodat ze niet hoeven uit te keren..

Ook de inspecteur die kwam, volgens mij kan hij nog maar nét de voor-en achterkant van elkaar onderscheiden.. Totaal geen zinnig of kundig woord uitgekomen. :n

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:55

hmm heel raar, weet je zeker dat het Hippozorg was hihihi

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:01

ja 200 %

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:16

Ik heb al jaren mijn paarden bij Hippo verzekerd en nog nooit problemen gehad. Ben ook al talloze keren verhuisd ;)
En ik heb 2 paarden door de dood verloren. Binnen de korste keren had ik het geld binnen uit hun verzekering. Ook met declaraties nooit vervelende dingen gehad. Met mijn laatste merrie ben ik zo vaak bij de DA geweest. Speciaal beslag, MRI, alles werd toegekend en vergoed.

Dus ik heb geen klagen over deze verzekering.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:23

Nog een ander voorbeeldje: mijn vriendin heeft haar Arabieren ook bij Hippo verzekerd.
Afgelopen oudejaarsdag brak een van hen een knie. Echt vreselijk gezicht. Een leek kon zien dat dat nooit meer herstellen kon.
DA erbij. Het was vreselijk weer. Koud, ijzel.
Verzekering gebeld: paard moest naar kliniek voor foto's. Volgens DA onmogelijk, door toestand van paard en toestand van weer.
Noodslachting dan? Nee, ook niet mogelijk volgens DA.

Op advies van DA werd door Hippozorg euthanasie gehonoreerd. Was ook het meest humane voor dit diertje.
Binnen 2 weken had mijn vriendin het geld op haar rekening....
Dus imo doen ze helemaal niet zo moeilijk bij Hippo.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:25

Ik had mijn vorige paard voor dood en ongeschiktheid verzekerd. Toen deze een dusdanige blessure kreeg dat t eigenlijk niet meer goed zou komen heeft de DA contact met Hippo opgenomen en het was geen probleem. Alles is super netjes geregeld. En had na afloop m'n geld ook met 2 weken.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:52

Ook hier alleen maar goede ervaringen. Ik heb nu drie jaar een ziektekostenverzekering en die heb ik er ook al weer uit (helaas). Nooit problemen gehad met declareren en ze zijn idd heel erg snel met uitbetalen.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:16

heel bizar, ik vraag me af waarom het bij haar dan allemaal zo moeizaam verloopt...

de eerste melding is gemaakt in 1998, vervolgens een hoop medicatie en behandelingen.. 2005 weer een melding en vanaf maart 2010 een gevecht om hoe ver het moet gaan.. ik kan er niet bij dat er zo makkelijk gedaan word over euthenaseren, en dat in dit geval zo ontzettend moeilijk word gedaan.. What's the difference???

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:37

ik heb ook alleen maar goede ervaringen..
nu ook weer een afkeuring lopen en hippo is snel, zorgvuldig en duidelijk..
ben tevreden over deze maatschappij! (itt efo)

Annemun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:52

esmir schreef:
Nu is de toestand van het paard dusdanig verslechterd dat het niet meer kan. Het dier zit dik in de vacht, kan amper van stal naar wei, staat in een hoekje weg te kwijnen.. Het is gewoon genoeg geweest, alles geprobeerd dus de eigenaar heeft hem alle kans gegeven, en vind nu dat het paard te "
op" is om te laten leven..

Wat ik mij afvraag: waarom dit paard nog langer laten afzien vanwege een geschil met de verzekering? Is een gelduitkering dan belangrijker dan het dierenwelzijn?
Als de eigenaar er alles aan gedaan heeft het paard te genezen en het heeft niet zo mogen zijn, en nu zegt dat het paard "op" is, dan zou het uit liefde voor het paard zijn hem naar de eeuwige groene weides te laten gaan. Met of zonder een gelduitkering van een verzekering, daar heeft dat paard geen boodschap aan lijkt mij zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:12

Ik heb ook niets dan goeds te melden over Hippozorg. Ben nu al zo'n 4 jaar klant bij ze en heb al aardig wat (grote bedragen) gedeclareerd, ik ben nog altijd verbaasd over hoe snel ze het geld terugstorten op je rekening! Ze hebben bij mij ook nog nooit moeilijk gedaan, zijn altijd onwijs aardig over de telefoon en hebben tot nu toe al mijn vragen super beantwoord. Ook ben ik eens te laat geweest met declareren omdat de kliniek het behandel formulier maar niet terugstuurde, hier heb ik ze toen van op de hoogte gesteld en ik mocht rustig aan doen. Toen het formulier eenmaal bij hun was stond het gedeclareerde bedrag minus eigen risico weer binnen 2 werkdagen op mijn rekening :wow:

@Annemun: dat was eigenlijk ook de vraag die het eerst in mij opkwam. Waarom word het paard in kwestie niet uit zijn lijden verlost nu de situatie dusdanig ernstig is? Ik weet natuurlijk niet het precieze verhaal erachter, maar mij zou het persoonlijk niets meer uitmaken als mijn paard eronder zou hebben te lijden.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:32

Tja, dat is een heel andere discussie, maar ik kan me wel voorstellen dat áls je je paard hiervoor verzekerd hebt, dat je dan eerst in overleg gaat met de verzekering ivm de uitkering, voordat je hem naar de slager brengt ;)
Anders kan je hem net zo goed niet verzekeren. Dus zo vreemd vind ik het niet..
Mocht de verzekering echt niet willen uitkeren, dan denk ik dat de eigenaar het dier idd zelf wegbrengt als het te erg is, maar dat kan alleen de eigenaar zelf beslissen en inschatten denk ik..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 07:56

Ik heb hippozorg maar echt tevreden ben ik niet. Ik heb heel weinig informatie gekregen toen ik het nodig had en ze lekern zelfs geirriteerd. uiteindelijk is er besloten na tig jaren om de verzekering maar stop te zetten.
Voor 1 pony heb ik de verzekering nu nog wel, maar ik vraag me heel hard af waarom eigenlijk nog.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:54

Ik had ookal jaren mijn verzekering bij Hippozorg en zonder problemen, doordat mijn man zijn werk verloor heb ik de verzekering opgezegd.
En nu heb ik het terug aangevraagd..
En jeezes wat een boeren werken er :( ...
Ik zei dat ik voor juist dezelfde dekkingen wilde verzekerd worden die ik in het verleden had. geen probleem, zeiden ze, ze gingen het wel opzoeken wat ik in het verleden had. Krijg ik de info via mail en ik twijfelde of het wel de juiste dekkingen waren, maar volgens hen was het hetzelfde als in het verleden.
Krijg ik plots telefoon van een heel onaardige inspecteur dat hij de dag erna langs kwam. ik had nog nooit meegemaakt dat er een inspecteur kwam kijken naar mijn paard, dus ik schrok wel even. Hadden ze me wel mogen zeggen..
Een heel onaardige man, heel bruut met mijn paard, ging dan in discussie met me dat het paard geen arabier was omdat ze groot was en arabieren zijn klein... :+ Ik heb hem mijn paard haar papieren onder zijn neus geduwt en gezegd dat er ook grote arabieren zijn en dat ik me afvroeg hoe hij inspecteur is geworden, want dat hij er geen sikkepit van kent...
Weken later blijkt dus dat het niet de juiste dekkingen zijn en dat het aangepast moet worden en dat die inspecteur terug moet langskomen en daar kijk ik nu niet bepaald naar uit...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:07

Ik heb voor mijn paard ook een inspecteur op het erf gehad :D hij hoefde eigenlijk niet te komen maar was erg benieuwd naar mijn paard naar aanleiding van de aanvraag.
Ik had hem wel gezegd om laarzen mee te nemen omdat het nogal modderig was :D hij is zelf het land ingelopen en ging prima met mijn merrie om. Hij vond haar helemaal geweldig :D Geen discussie niets :) heerlijk

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:11

Ze laten bijnaa altijd een inspeecteur komen als het paard niet gekeurd is door een DA

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:12

Silly1972 schreef:
Ze laten bijnaa altijd een inspeecteur komen als het paard niet gekeurd is door een DA

Die van mij was wel gekeurd door een VA :D maar hij was gewoon nieuwsgierig naar mijn paard :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:34

Zie het als compliment haha

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:20

Mijn arab is wel gekeurd bij aankoop door een DA en met foto's, wel 6 jaar geleden..