Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jolliegirl schreef:Ben ik nu de enige die zegt Laat een 2 jarige toch lekker eten...:
Dit groeien ze er wel weer af.... ze schieten de hoogte nog in...
tenzij ze gevoellig is voor HBV o.i.d , dan heb ik niets gezegd.
Ik vind het graasmasker ook te klein. Meerdere met mij dus.
Het is aan jou om dit aan te nemen of niet.
Zou even een maatje groter gaan kopen.
Wat je nog zou kunnen doen, strookbegrazing.
Zet even 1 week een ander paard in een afgezet stuk land (4/5/6 paaltjes) zodat het goed kaal is.
Zet dit gedeelte dus netjes af. en geef je paard elke dag een strook gras erbij. Zo heb jij zelf , zonder graasmasker, haar voer onder controle.
ZusJacobs schreef:Jolliegirl schreef:Ben ik nu de enige die zegt Laat een 2 jarige toch lekker eten...:
Dit groeien ze er wel weer af.... ze schieten de hoogte nog in...
tenzij ze gevoellig is voor HBV o.i.d , dan heb ik niets gezegd.
Ik vind het graasmasker ook te klein. Meerdere met mij dus.
Het is aan jou om dit aan te nemen of niet.
Zou even een maatje groter gaan kopen.
Wat je nog zou kunnen doen, strookbegrazing.
Zet even 1 week een ander paard in een afgezet stuk land (4/5/6 paaltjes) zodat het goed kaal is.
Zet dit gedeelte dus netjes af. en geef je paard elke dag een strook gras erbij. Zo heb jij zelf , zonder graasmasker, haar voer onder controle.
Ben ik het niet mee eens, paardje is vol genoeg en heeft genoeg energie om te kunnen groeien, Nederland is het normaal dat de paarden wat voller zijn. Jonge paarden prima, maar dik is nooit goed. Vind het juist goed van de Ts dat ze voor dit gekozen heeft, zo kan het paardje toch doorgaan met het natuurlijke gedrag (Rennen, hele tijd door eten, kroelen etc.).
FlorisSam schreef:ZusJacobs schreef:
Ben ik het niet mee eens, paardje is vol genoeg en heeft genoeg energie om te kunnen groeien, Nederland is het normaal dat de paarden wat voller zijn. Jonge paarden prima, maar dik is nooit goed. Vind het juist goed van de Ts dat ze voor dit gekozen heeft, zo kan het paardje toch doorgaan met het natuurlijke gedrag (Rennen, hele tijd door eten, kroelen etc.).
Kroelen met een graasmasker?
Dat is die van mij nooit gelukt...
quartel schreef:let op TS!!!!!!
Ik had zo het idee dat je vroeg hoe je het op kon lossen dat het masker schuurt toch?????
Dan ga je aan mensen, die er al langer ervaring mee hebben, vragen wat je er aan kan doen toch??????
Als die mensen je dan vertellen dat je masker veel en VEEL te klein is en je slaat die adviesen in de wind omdat je het zelf beter weet....dan laat je je paard zijn koppie toch lekker kapot schuren??????![]()
sjemig
Jolliegirl schreef:Ik vind het paard absoluut niet te dik....
Vandaar ook mijn zin : Tenzij ze gevoelig is voor.....
trudy13 schreef:Ik ben het met veel voorgaande mensen eens,je masker is te klein!Je moet ond 3 vingers tussen de neus en het masker kunnen steken,als het halster dan goed op maat zit,zul je weinig schuur/schaafplekken meer hebben.IK heb zelf een shet en ook zij draagt sinds een week of 5 een graasmasker.Eerste week ook wat schuurplekjes maar na een kleine aanpassing van het halster(zeer ruim verstelbaar)heeft ze nu nergens last meer van!
nadita schreef:quartel schreef:let op TS!!!!!!
Ik had zo het idee dat je vroeg hoe je het op kon lossen dat het masker schuurt toch?????
Dan ga je aan mensen, die er al langer ervaring mee hebben, vragen wat je er aan kan doen toch??????
Als die mensen je dan vertellen dat je masker veel en VEEL te klein is en je slaat die adviesen in de wind omdat je het zelf beter weet....dan laat je je paard zijn koppie toch lekker kapot schuren??????![]()
sjemig
Ik kan toch zeker zelf wel zien of het masker past of niet? Het enigste wat zou kunnen zijn, is dat de korf iets te hoog is, die zou wat lager kunnen.
Maar de binnenkant van de omvang is groot genoeg. Ik ben toch niet gek?
Het masker is niet VEEL en VEEL te klein. Ik vraag alleen hoe je die plekken kunt voorkomen. Een groter masker is geen optie.
nadita schreef:Jolliegirl schreef:Ik vind het paard absoluut niet te dik....
Vandaar ook mijn zin : Tenzij ze gevoelig is voor.....
Ik heb een Haf op 4 jarige leeftijd verloren aan HBV vorig jaar. Dat gaat me met deze niet gebeuren. Ze is pas twee, maar sinds ze weer volop in de wei loopt is ze behoorlijk gegroeid. Je moet de ribben kunnen voelen toch? Nou, dat is bij haar al bijna niet meer zo. Ik heb liever dat ze wat schraler is en met een masker op toch lekker buiten kan zijn zonder dat ze zich tonnetje rond vreet, dan op stal houden of in een paddock met zand oid.
nadita schreef:@ Jolliegirl: dat hebben we vorig jaar al geprobeerd, maar dan krijgt ze nog teveel binnen.
Sorry hoor, vraag dan niet om advies als je het toch niet wilt horen. Jolliegirl schreef:nadita schreef:@ Jolliegirl: dat hebben we vorig jaar al geprobeerd, maar dan krijgt ze nog teveel binnen.
Heb je mijn hele post gelezen?
Eerst een ander stel de weide kaal laten vreten...
Zodat er minder staat...
Dan heb je het altijd zelf in de hand.
Kan mij niet voorstellen dat ze dan nog teveel krijgt...
Ragdollcat schreef:Eigenwijs he? het is wel veel te klein, maar je weet t beter he, waarom dan om advies vragen op bokt?.