Dierenreading

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:20

Mikkie"]
[quote="fsoudan schreef:
Kijk dat soort mensen kunnen voelen, en die voelen dit erg goed aan. Die kunnen precies voelen wat jij voelt, en sommige weten gewoon wat jij denkt. Dat is het stukje paranormale wat je moet hebben wil dit kunnen doen. Het magnetiseren is niet alleen voelen waar een paard pijn heeft, of waar een paard last van heeft, het is ook cominuceren met iets of iemand.
Dit klinkt misschien een beetje wevend, maar als je je hierin verdiept zie je dat dit niet anders kan.

En dat is ook reden waarom de auteur van het boek Communiceren met dieren de eigenaar er niet bij wilt hebben. De eigenaar kan de vragen opschrijven, maar mag niet bij de 'reading' aanwezig zijn. Of tenminste, dat heeft ze liever niet.

Citaat:
Paarden pikken dat natuurlijk ook direct op als iemand een beetje onzeker overkomt....daar hebben ze dan ook geen vertrouwen in.

Nee, ik zou mijn 'levensverhaal' ook niet vertellen aan iemand waarin ik geen vertrouwen heb. Lijkt me vrij logisch. Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat Loeki zelf ook zegt dat ze bang is voor paarden. Of zit ik er nu helemaal naast?
[/quote]

Waarom mag de eigenaar er niet bij zijn ??? Ik ben het hier niet mee eens. Een goed iemand kan praten met iedereen erbij. Die kan praten met een paard terwijl niemand dit door heeft. En waarom zou een paard iets niet willen vertellen??? Ik denk niet dat een paard zich voor praten met een mens afsluit, maar eindelijk eens blij is dat het zijn verhaal kwijt kan aan iemand die hem/haar wel begrijpt.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:29

Nee het ligt ook niet aan het paard. Het ligt eerder aan de eigenaar, omdat die, om het zo te zeggen, bevooroordeeld zou kunnen zijn.
Ik heb het misschien ook een beetje ongelukkig uitgelegd. In het begin, deed zij dat zo. Dit omdat ze ook nog niet zo zeker was van zichzelf en duidelijk wilde hebben dat de dingen die zij opving ook echt van het paard waren. En niet van de eigenaar of van een ander dier dat erbij stond. En in deze context heb ik dit hierneer gezet.
Verder schrijft zij in haar boek, dat nagenoeg alle dieren hartstikke blij zijn en zich vereerd voelen dat er eindelijk iemand is die weer naar hen heeft leren luisteren.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:01

Ooooww oke ja daar kan ik me iets bij indenken. Het is soms ook moeilijk om te onderscheiden van wie je wat binnen krijgt. Op een begeven moment leer je dit, als iemand zich rot voelt en jij vangt dit op terwijl je met iemand anders staat te praten merk je snel genoeg dat het niet van diegene afkomt waar je mee staat te praten. Dat is ook een stukje inschatten.
Wat wel zou kunnen als jij enthousiaist bent dat je paard dit overneemt en weer doorgeeft aan diegen die met je paard praat, paarden voelen mensen goed aan *LOL*

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:30

Je kunt me PB-en

miss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 03:16

fsoudan schreef:
Kijk dat soort mensen kunnen voelen, en die voelen dit erg goed aan. Die kunnen precies voelen wat jij voelt, en sommige weten gewoon wat jij denkt. Dat is het stukje paranormale wat je moet hebben wil dit kunnen doen. Het magnetiseren is niet alleen voelen waar een paard pijn heeft, of waar een paard last van heeft, het is ook cominuceren met iets of iemand.
Dit klinkt misschien een beetje wevend, maar als je je hierin verdiept zie je dat dit niet anders kan.

"Off topic"
Ik kan zelf niet voelen wat mensen denken maar ik voel zelf wel heel vaak wat één van mijn paarden mankeerd.
Zo kreeg ik teidens een vakantie opeens steken in mijn hart en toen ik naar huis belde werd mijn verteld dat op het zelfde tijdstip als ik het voelde mijn paard was overleden aan een hart stil stand.
Toen mijn andere paard zware koliek had, had ik plotseling hele erge buikpijn. toen ik ging kijken in de stal bleek dat mijn paard koliek had.
Zo voel ik ook vaak pijnen van mensen uit mijn omgeving.
dat kan heel frustrerend zijn omdat ik niet altijd kan zeggen waar (bij wie) de pijn vandaan komt en ik heb moeite met het omgaan en mij ervoor afsluiten lukt niet zodat het mij vaak belemmerd in mijn dagelijkse leven.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:56

Ja heldervoelend noemen ze dat. Jij voelt wat mensen of dieren ook voelen.
Ik heb nog eens gehad dat ik voelde dat er iets naars ging gebeuren, ik was toen 11. Heel naar gevoel, nog geen 30 minuten later kwam mijn vader helemaal onder het bloed thuis, hij had een aanrijding gehad en de bestuurder die hem van zijn fiets had afgereden was zo doorgereden.
Vanaf die dag is het sterker geworden, ik voel mensen erg goed aan, maar ik ben er ook meer alert vor geworden.

Maar dit staat los van praten met paarden Lachen

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:56

Ha wat grappig dit. Mijn bijrijdster is een hele goede vriendin van Loeki, en Loeki is ook al meerdere keren bij Fleur geweest, en ook bij andere paarden bij ons op stal. Mijn bijrijdster doet het zelf ook, en ik geloof er wel in.
Er zijn dingen over Fleur gezegt, die niemand wisten, behalve ik. Zo is er met Fleur een ongeluk vroeger gebeurt met de wagen. Ik wist niet precies wat er gebeurt was, dus vroeg ik aan haar, of ze aan Fleur wilde vragen wat er gebeurt is. Toen heb ik een heel verhaal te horen gekregen, waarvan ik niet wist of het waar was. Totdat ik eindelijk een oude eigenaar van Fleur te pakken heb gekregen, wat er nou preceis gebeurt was. Dit verhaal, was hetzelfde als wat Fleur had vertelt. Heel indrukwekkend
Verder heeft ze ook met meedere andere paarden gepraat, waar echt wat uitkwam, wat echt waar was.
Nog een verhaal: Een paard bij ons op stal was kreupel. Maar we konden niet echt zien waaraan. Zij had toen gevraagt waar ze pijn had aan die pony. En die had gezegt aan haar schouder. En de fysio kwam een week later, en die zij dat ze een overbelaste schouder had.

tuurlijk, er komen ook verhalen uit, dat je denk van naaah...dat kan echt niet! Maar merendeel is toch echt waar!!!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:19

Ik ben wel benieuwd naar dat boek van jullie, kunnen jullie daar niet iets meer over vertellen?

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 20:30

Het boek heet "Communiceren met dieren" van Carol Gurney, isbn 90-202-8304-9.
Het is een boek wat makkelijk leest, maar er zitten ook een aantal meditatie oefeningen in om beter te "aarden" en je hoofd wat "stiller" te krijgen. Voorbeeld; probeer maar eens 5 minuten helemaal aan niets te denken....dat is best moeilijk! Dat moet je dus wel oefenen, zodat de boodschap van het dier tot je door kan dringen.
Kortom, het is niet iets dat je zo ff leert Knipoog