Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kimmie261 schreef:misschien een rare vraag hoor,maar als je aan de hand dekt laat je hem dan ook snuffelen neus aan neus met de merrie??
mijn ervaring is dat de hengsten waarmee ik dek,daar echt heel opgewonden van worden,zo had ik een anda hengst,nou echt,je moest het haast nog voordoen,en hem er letterlijk optrekken wilde er actie komen,tot dat we hem van te voren neus aan neus lieten snuffelen met de merrie,toen was de klus zo geklaard,mijn friese hengst heeft 2 jaar geleden en vorig jaar vrij veel gedekt en in het begin maakt het hem echt niet uit wat er staat dan moet ie het ff kwijt, maar daarna was ie ook echt aan teuten met dekken,snuffelen aan de neus waardoor de merrie ging piepen maakte 9 van de 10 x dat ie er zo opzat...
amazone77 schreef:als hij binnen 2 minuten er niet op springt weg lopen van de merrie en na 5 minuutjes weer proberen......
hij word anders te ''lui''
als hij los is samen met een merrie dan kan hij er zo lang over doen als ie wilmaar wij leren de hengsten aan de hand dekken dat het ''werk'' is en geen speel kwartier..
moet wel lachen om jou stukjes tekst...je draaid er niet om heen haha