Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
nina88 schreef:Je zou Ellen Door Menalda van Schouwenburg eens kunnen bellen.
Daar ga ik altijd naar toe met problemen en dat bevalt me erg goed! http://dierfysio-menalda.nl/
JaBa schreef:Dat is iets dat spectaculair snel kan optreden hoor. Zoals ik al gezegd heb, door bijvoorbeeld een zadel dat niet goed ligt (waardoor er druk op de spieren komt), leeftijd (ik weet niet hoe oud dit paard is?), op een verkeerde manier trainen, zodat de rugspieren niet goed getraind worden (stel dat het paard dan plots afvalt, dan kan zoiets heel duidelijk worden), er kan zelfs een ziekte bij het paard zijn, waardoor hij gewicht en spieren verliest. Moeilijk om na te gaan dus wat de oorzaak is. Als hij er geen last van heeft, dan zou ik gewoon proberen op een juiste manier te trainen, ermee rekening houdend dat spieren veel trager terug komen dan dat ze verdwijnen. Ik zou in elk geval zeker niet panikeren, mits er geen andere problemen duidelijk worden.
Wij zijn hard aan het nadenken en rond aan het vragen. Volgende week komt de dierenarts er waarschijnlijk even naar kijken. Eerst maar even zoveel mogelijk informatie inwinnen om te kijken wat we het beste kunnen doen, en dan zal dat zeker gebeuren.
. Hij is 15 en staat op een streng dieet. Dan is het logisch dat hij moeilijk spieren bijkrijgt en dat hij die dus verliest. Tel daar dan misschien nog iets van druk van het zadel bij en dit is het resultaat. Trouwens niet iets om over te panikeren, zolang hij geen tekenen heeft dat hij ergens last van heeft, is het ook geen probleem. xFioon schreef:Dinsdag is de dierenarts langs geweest voor inentingen en die heeft gelijk even naar zijn rug gekeken.
Hij vond Bandiet te dun. De hele bovenlijn was nu te dun, waardoor het extra opviel. Hij hield het bij een aangeboren afwijking, die 'erger' wordt naarmate hij ouder wordt, en omdat hij nu dunner is het beter te zien is.
Verder geeft hij er ook nog steeds geen pijn op aan, en bewegen doet hij ook goed.
Als het een gekanteld bekken zou zijn, zou hij dan nog volop kunnen rennen en bokken?
We gaan nog even overleggen of we er nog een osteopaat bij zullen halen, maar volgens de dierenarts was dat weggegooid geld en was er niks aan de hand...