mijn new forest krijgt enkel hooi,mineralenblok en 24/7 weidegang, is eerder te dik dan te dun en blinkt haar vel uit! dus denk dat jij je pony zeker overvoerd!!!
horse4fun
Geplaatst: 04-06-11 12:29
Kenyada schreef:
mijn new forest krijgt enkel hooi,mineralenblok en 24/7 weidegang, is eerder te dik dan te dun en blinkt haar vel uit! dus denk dat jij je pony zeker overvoerd!!!
Amen ! Deze pony wordt mega overvoerd!
Fleurtje100
Geplaatst: 04-06-11 12:33
Ik sluit me helemaal aan bij Anneliesdj. Vond het al gek dat de reacties erboven nog zo meegaand waren. Twee kilo per dag is veel te veel, en een jong paard, ook een jong sportpaard moet gewoon buiten te lopen en vrije beweging te krijgen. Zes dagen per week rijden is echt heel slecht voor een pony die nog drie moet worden. Te dik en te zware belasting kan, zeker voor een paard wat nog in de groei is, voor vroegtijdige slijtage zorgen. Hij moet in de wei de kans krijgen zich zelf te ontwikkelen en rustig op te groeien.
mijnzoef
Geplaatst: 04-06-11 12:54
Het is inderdaad veel en veel te veel. Mijn jonge KWPN'er (net 5) krijgt maar 1 kilo op een dag van een museli en volledige weidegang en die werkt al aardig. Ik zou alleen een vitaminekoek geven (hypostar want die bevat ook geen suikers) en verder lekker veel hooi maar liever nog gras natuurlijk. Wacht nog maar even met werken en laat hem genieten van zijn jonge jaren. Met andere woorden castreren en laat hem paard zijn en opgevoed worden door zijn soortgenoten. Op deze manier kweek je gevaarlijke paarden die een slechte naam krijgen en uiteindelijk onterecht bij de slager belanden omdat niemand er meer iets mee durft of kan.
Tooske
Geplaatst: 04-06-11 13:51
Zammie schreef:
Doordat jij het nodig vind om hem hengst te laten, kan hij dus nooit de weide in..Leuk leventje voor je paard..
Nou zo hard wilde ik niet verwoorden maar ik ben het hier helemaal mee eens! Zoek anders een stal waar hengsten wel op de wei mogen die zijn er heus wel!
Revanches
Geplaatst: 04-06-11 17:05
VSW-->VS
Twiggy2008
Geplaatst: 04-06-11 17:13
Ik schrik gewoon ontzettend van dit topic. Ik lees alleen maar onwetendheid bij de TS. Arm paard. Niet gek dat er bijna geen leven meer in zit, gezien de manier van voeren en gezien de manier van hoe het dier gehouden wordt. Hoe kan het toch dat mensen een paard zo kunnen houden, zonder dat iemand in kan grijpen?????
Kan me alleen maar aansluiten bij wat Anneliesdj, pmarena en anderen zeggen over jouw hengst. Deze manier is erg egoistisch. Ik hoop voor je pony dat je dat echt gaan inzien.