Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jannepauli schreef:Acepromazine in overdosis:
•Overdose will cause excessive sedation, slow respiratory- and heart-rate, pale gums, unsteady gait, poor coordination and inability to stand. It also may cause sudden collapse, unconsciousness, seizures and death.
geerke schreef:Jannepauli schreef:Acepromazine in overdosis:
•Overdose will cause excessive sedation, slow respiratory- and heart-rate, pale gums, unsteady gait, poor coordination and inability to stand. It also may cause sudden collapse, unconsciousness, seizures and death.
Dit lijkt erop of de dierenarts teveel in heeft gespoten?
Citaat:Kwa evenwicht lijkt het ietsjes beter te gaan, al valt hij nog steeds omver als hij probeert onstuimig te lopen en kan hij maar beperkt zijn hoofd zijwaarts houden zonder om te vallen. Wel kan hij - nu hij er achter is dat hij niet te gek moet doen - rustig draven stappen en galopperen zonder om te vallen. Hij is daarnaast wel erg onrustig, als hij los staat in de bak blijft hij lopen. Zijn hoofd zelf lijkt alleen maar schever te gaan staan. Ik heb het idee dat hij daar ook pijn aan heeft, maar dat is gokwerk.
Jannepauli schreef:Acepromazine in overdosis:
Vert.: Overdosis zal leiden tot buitensporige sedatie, trage ademhaling en hartslag, bleek tandvlees, onvast gangen, slechte coördinatie en onvermogen om te staan. Het kan ook leiden tot plotselinge omvallen, bewusteloosheid, spiertrekkingen en dood.
sanne83 schreef:Bedoel je daarmee dat hij niet meer kan stoppen met lopen? Of meer dat hij gewoon onrustig is, maar wel kan stilstaan?
Hij heeft verder een scheve hoofdhouding en een afhangende lip? Hangt de rest van die kant van het hoofd, z'n oor en oog, ook?
Citaat:Zelfs al er sprake zou zijn van een overdosis (wat ik overigens niet denk) , gevoeligheid of in een verkeerde ader gespoten, dan zouden de klachten toch weg moeten gaan als het middel is uitgewerkt?
sanne83 schreef:Als het puur een overdosis was geweest, had het gelijk weg moeten trekken![]()
Is er echt niet een kans geweest dat de val die ze gemaakt heeft harder is aangekomen dan je denkt?
Wat je beschrijft klinkt als schade aan de 7e en 8e hersenzenuw (zenuw voor de spieren in het aangezicht en zenuw voor het evenwicht), de enige reden die ik daarvoor kan verzinnen is trauma.
Krijgt hij nu medicatie?
Aurora3 schreef:sanne83 schreef:Als het puur een overdosis was geweest, had het gelijk weg moeten trekken![]()
Is er echt niet een kans geweest dat de val die ze gemaakt heeft harder is aangekomen dan je denkt?
Wat je beschrijft klinkt als schade aan de 7e en 8e hersenzenuw (zenuw voor de spieren in het aangezicht en zenuw voor het evenwicht), de enige reden die ik daarvoor kan verzinnen is trauma.
Krijgt hij nu medicatie?
De 7e kopzenuw loopt door het middenoor en de oorspeekselklier. Dus redenen voor beschadigingen daar kunnen ook nog middenoorontsteking, of tumor van de oorspeekselklier zijn.
Maar ontsteking was uitgesloten via bloedonderzoek, dus dat is het niet.
En zowiezo klopt dat niet echt met de ataxie. Als je het verhaal zo leest komt de ataxie niet door gebrek aan evenwicht dus dan ligt dat niet aan de 8e kopzenuw, maar eerder ergens centraal in de hersenen.
Ik zou gokken op een herseninfarct inderdaad. Het middel dat de DA heeft ingespoten zorgt voor vasodilatatie dus het loskomen van een bloedpropje door dat middel is best mogelijk.
Maar dat kan nog een heel eind bijtrekken dus ik zou het even afwachten.
Jannepauli schreef:Laurae: drinkt jouw paard veel? Heb je wel eens een huidplooitest gedaan om te zien of je paard uitgedroogd is?
.
femmefatale1 schreef:Even een andere invalshoek..
Kan het niet zijn dat je paard al atactisch (door bv een hersenbloeding) was toen de da kwam?
Dat de DA dit misschien verkeerd heeft geinterpeteerd??
Mijn paard was ook zwaar atactisch en ging op dat moment ook in zijn benen alsof hij bevangen was..
raket schreef:Bij een infarct wel zoals ik eerder schreef, als je dan de bloeddruk teveel verlaagd dan zitten daar nare gevolgen aan.
Moet je even teruglezen. Dit geldt alleen voor een infarct, niet voor en bloeding en mijn kennis komt van de humane geneeskunde. Heb SCU-opleiding gedaan.
Ik vind wel dat iedereen hier mee kan denken, maar dat de diagnostiek door een DA moet gebeuren.