Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

, iig iets uit de doehetzelfzaak). Mijn paard blijft niet staan in die kleine emmertjes. In dit bad kan hij wat bewegen en zijn benen verzetten. Hij staat er heel erg comfortabel in. Emmers zijn te benauwend denk ik 

Er kruipt wel wat tijd in, maar het resultaat is er wel. De smid zegt zelf ook dat hij mooie nieuwe afgroei heeft
In het begin had hij er eigenlijk geen moeite mee, maar hij was wel acuut bevangen toen. Dus, hij kon weinig bewegen en het koele water deed hem goed. Ik merk wel vaker, nu hij wat beter is, dat hij toch probeert om er sneller onderuit te komen. Zoals 1 beentje in de lucht houden etc. Als ik een paar keer boos wordt zet hij het er toch flink terug in. Misschien als je je paard redelijk kort vastbind, dat hij minder kan schuifelen.

Ik maak 'bubbeltjes' door ze onder water te houden. Ik doe dat een kwartiertje met de straal, zodat het bad helemaal vol is en dan blijft hij er een twintig minuutjes in staan (gewoon stil water dan)
ik mag ze gelukkig lenen, en stukken makelijker dan al die emmers.
) help? DiekeC schreef:Ik had gister mijn paard ook een voetenbadje gegeven, paardje stond braaf stil terwijl ze in slaap aan het sukkelen was. Iemand anders van stal had ook een soort hoefschoenen, waar je dan water in kon doen, nog idealer, maar duur!ik mag ze gelukkig lenen, en stukken makelijker dan al die emmers.
Weten jullie nog een tip? Bij de voorhoeven heeft mijn paard er geen moeite mee, maar bij de achterhoeven vind ze het al een suk vervelender... en schopt dan na 5 minuten de emmer om. (ik mag alleen die hoefschoenen lenen als ze zelf ook op stal is) help?

Zo'n grote platte bak.
maar dat had je zelf al door, denk ik.

Blijheid schreef:Wat ook goed helpt, en ietsje praktischer is dan in een emmer staan, is je rijbak goed nat houden
Bij ons op stal gaat in de zomer het waterpijl van de eb-vloed bak omhoog, zodat er ietsje plassen op staan. (goed sproeien in een gewone bak kan natuurlijk ook) Als je daar elke dag (of zoals ik, 4x per week) een uurtje in rijd worden de hoeven ook niet droog
Ashkerlon schreef:Ik gebruik oude handdoeken, steek die even in een emmer water en hup, rond de hoeven wikkelen en een tijdje laten staan. Mijn paard doet er helemaal niet moeilijk over, en het kost je niks.
VeraPopeye schreef:Haha nou ik denk dat als ik een blubberboel daar maak dat ie gewoon niet meer drinkt.
, ik heb meerdere reacties van je gelezen dat dit geen optie is, maar geloof me, water is een basis behoefte van een paard, dus als ze dorst hebben gaan ze echt wel drinken, ook als het een modderbad is om de drinkbak heen.
Volgens mijn dierenarts en hoefsmid is een modderbad om de drinkbak een hele goede manier om hoeven wat vochtiger te maken, dus het is echt het proberen waard hoor 
Geweldig dier!