Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DiekeC schreef:Ik had gister mijn paard ook een voetenbadje gegeven, paardje stond braaf stil terwijl ze in slaap aan het sukkelen was. Iemand anders van stal had ook een soort hoefschoenen, waar je dan water in kon doen, nog idealer, maar duur!ik mag ze gelukkig lenen, en stukken makelijker dan al die emmers.
Weten jullie nog een tip? Bij de voorhoeven heeft mijn paard er geen moeite mee, maar bij de achterhoeven vind ze het al een suk vervelender... en schopt dan na 5 minuten de emmer om. (ik mag alleen die hoefschoenen lenen als ze zelf ook op stal is) help?
Blijheid schreef:Wat ook goed helpt, en ietsje praktischer is dan in een emmer staan, is je rijbak goed nat houden
Bij ons op stal gaat in de zomer het waterpijl van de eb-vloed bak omhoog, zodat er ietsje plassen op staan. (goed sproeien in een gewone bak kan natuurlijk ook) Als je daar elke dag (of zoals ik, 4x per week) een uurtje in rijd worden de hoeven ook niet droog
Ashkerlon schreef:Ik gebruik oude handdoeken, steek die even in een emmer water en hup, rond de hoeven wikkelen en een tijdje laten staan. Mijn paard doet er helemaal niet moeilijk over, en het kost je niks.
VeraPopeye schreef:Haha nou ik denk dat als ik een blubberboel daar maak dat ie gewoon niet meer drinkt.