Paard valt zomaar om!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katharinaa

Re: Paard valt zomaar om!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:51

Ah dat is goed. Wat zegt de dierenarts dan?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:53

Ohhh wat een naar gezicht dat filmpje.. Ik heb er geen verstand van, maar Narcolepsie kan natuurlijk ook bij dieren voorkomen.

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 10:56

Katharinaa schreef:
Ah dat is goed. Wat zegt de dierenarts dan?

Ze denkt ook aan narcolepsie, alleen kan je het niet echt testen..
Ze zegt dat ik moet bijhouden waar en wanneer ze "in slaap valt" en dan gaan we een patroon of verband zoeken.

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 10:57

Colway schreef:
Ohhh wat een naar gezicht dat filmpje.. Ik heb er geen verstand van, maar Narcolepsie kan natuurlijk ook bij dieren voorkomen.

Ja, eng hé.. Wel, de eerste keer was iemand haar getten aan het aandoen en knotste ze tegen die persoon waarna ze meteen weer rechtschoot en wij moesten er eigenlijk allemaal heel erg om lachen. Ze is tenslotte 3, ze valt ook wel eens om al je onverwacht haar hoef oppakt. Maar nu ze het blijft doen vinden we het ook allemaal heel eng.. :\

Yorrp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:22

mmmhh... Ik zou de dierenarts er even bijhalen. Ik zat te denken aan epeleptische aanval?

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 09:37

Aan iedereen die heeft gevolgd: Het is officieel narcolepsie, maar gelukkig krijgt ze het niet tijdens het rijden. We leggen overal rubberen matten, ook tegen de muren in de stal enz. We dachten ook dat we niet met haar op wedstrijd zouden kunnen gaan, maar omdat ze tijdens het rijden nooit in slaap zal vallen omdat dat te intensief is zouden we haar toch meenemen. We gaan haar 2 schotten plaats geven en denken er sterk over om haar "op te hangen" :p Het is zo maf als het klinkt ja! Wel enkel op de vrachtwagen op wedstrijd natuurlijk. En we weten nog niet hoe ze gaat reageren, hopelijk braaf!
We hebben verschillende dierenartsen geraadpleegd en ze zeiden allemaal dat het enorm gevaarlijke paarden zijn en dat we haar meteen naar de slacht moeten doen. Onze mening is dan weer dat iemand die een perfect gezond paardje van 3 met een gouden karakter naar de slacht doet gek is :D
We kunnen er inmiddels al heel goed mee om, we zorgen ervoor dat alles klaarligt voor het opzadelen en doen het zo snel mogelijk. We zijn steeds met 2 zodat 1 iemand haar in het oog kan houden en de andere kan opzadelen. Tot hiertoe gaat alles vrij goed. :)

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:10

ik lees je topic net pas, wat vervelend, hoop zelf ook nooit zoon paardje tegen te komen lijkt me erg eng

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:42

Ik heb erg veel respect voor jullie dat jullie het zo gaan oplossen.
Ze heeft geluk dat ze bij U terecht is gekomen.
Fijne tijd samen.