hoe lang voor wond op been genezen is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Re: hoe lang voor wond op been genezen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:01

Wondvocht is helemaal niet erg, laat het maar uitkomen, dat is beter.

En ik smeerde honingzalf alleen maar op de randen, zodat de rest lekker kon indrogen. Merkte ook dat de korst soms iets barstte wanneer hij weer uit z'n dak was gegaan. Dan kwam er soms weer wat vocht naar buiten.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 22:04

hetbommeke, wat fijn dat het bij die van jou zo snel genezen is! ik ben bang dat het bij die van mij iets langer gaat duren, de foto is van vanavond, vrijdag is het 3 weken geleden...

Er komt nu nog elke avond pus uit, maar goed, ik heb ook zoiets beter dat het er uit komt dan dat het naar binnen slaat..

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:14

nou inderdaad hoor. ik temperatuurde 'm wel ook 2x per dag, om te kijken of het geen ontsteking werd.

en hier was de wond van boven naar beneden, denk ook iets minder gevoelig dan bij jou, da's een horizontale wond om het maar zo te zeggen.

ik zag al heel snel dat de wondranden steeds verder gingen groeien. ook al was het midden in nog open.

en als je het niet vertrouwd, gewoon de vee arts bellen. heb ik ook gedaan, zat ook nog met eeen paar vragen. heb toen een foto doorgestuurd per mail.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:21

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 00:36

Het is al genoemd, maar L-Mesitran is echt geweldig spul. Het wordt ook bij mensen
gebruikt..
Super goed spul.

anske013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 00:49

barbara28 schreef:
ik heb daarin inderdaad mijn eigen plan getrokken, ik ben geen voorstander van boxrust, alleen als het echt niet anders kan en bovendien wordt die van mij dan echt gek, breekt echt de boel af, dan kan hij beter rustig op het land staan.

Overigens zit als ik er gewoon zo een gaaasje tegen druk, is het gaasje nat, wond blijft gewoon erg vochtig, maar denk dat ik gewoon wat geduld moet hebben.

Honing heb ik overigens ook vaker gehoord, ook dat zal ik morgen eens aan de DA voorleggen..

vraag daar naar de werking van mesitran zalf dat is voor mens en dier en mag je ook op deze wond smeren die trekt het wondvocht eruit en zorgt dat de huid sneller aangroeid.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 00:51

Ik heb mijn pony een paar jaar geleden gevonden op de wei met een grote wond op de kogel.
De da heeft haar been verbonden en ik werd gelijk naar utrecht gestuurd , hier hebben ze haar gehecht en in het gips gezet, dit is 2x gedaan omdat het weer opengesprongen was, uiteindelijk lukte dit niet en heeft ze in het verband gestaan met enkel boxrust ook omdat het op een beweegbare plek zat.
Ze heeft hier toen 10 weken voor op utrecht gestaan daarna mocht ik haar meenemen en moest ik haar thuis op stal nog 6 weken laten staan, toen was het redelijk genezen..... nog niet dicht maar toen mocht ik het rijden weer langzaam oppakken.
Het heeft dus echt heel lang geduurd voor het echt helemaal dicht was en nu heeft ze een litteken over haar kogel die trekt en zeker in de winter als het goed koud is dan loopt ze niet helemaal zuiver.
Zulke wonden duren meestal heel erg lang voordat ze dicht gaan.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 21:09

vorige week en ernaast vandaag
Afbeelding Afbeelding

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:26

Nou dat is al een mooi verschil! Ziet er rustig uit.
Mijn paard heeft op 8 september vorig jaar een grote wond opgelopen aan zijn achterbeen. De wond kon toen niet gehecht worden.
Hij heeft 14 weken in de kliniek gestaan ,daarna ben ik Mesitran gaan gebruiken. Superspul! kan niets anders zeggen.
Anders kijk even in Paniek *foto's kunnen schokkend zijn*
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=192&t=1353183
Succes met je paardje. Groetjes

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 21:30

oei, goldy, dat ziet er best heftig uit!is hij nu weer helemaal goed? 14 weken in de kliniek, pfff!

Ik heb van de week Mesitran gekocht, vanaf maandag gaat verband eraf (hij heeft nu speciaal gaas, zilvergaas, wat ik om de dag moet wisselen, maandag moet ik daarmee stoppen.) Dan ga ik met Mesitran smeren.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 21:42

2 weken terug 5 dagen terug
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
vandaag

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 04:30

barbara28 schreef:
oei, goldy, dat ziet er best heftig uit!is hij nu weer helemaal goed? 14 weken in de kliniek, pfff!

Ik heb van de week Mesitran gekocht, vanaf maandag gaat verband eraf (hij heeft nu speciaal gaas, zilvergaas, wat ik om de dag moet wisselen, maandag moet ik daarmee stoppen.) Dan ga ik met Mesitran smeren.

Ja idd heeeeel lang! (En prijzig hahaha) Maar het gaat nu goed met hem. De wond is nu net een paar weken dicht en we hebben
het rijden weer opgepakt. Het was ook allemaal heftig maar we zijn er gelukkig goed van af gekomen.
Maar jou wond gaat goed zeg! Prio heeft ook die zilvergaasjes gehad op de kliniek is ook superspul! Maar toen tie thuis kwam ben ik overgegaan
op mesitran(met toestemming van de dierenarts) en toen ging het ineens snel met genezen!
Veel succes met je paardje en ik blijf het volgen. X

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:27

Cepravin........... dat gebruik ik bij diepe open wonden....
Stuk goedkoper dan Mesitran, en werkt zelfs beter.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 09:43

ja ik begin vandaag met de mesitran, ik denk dat ik begin met alleen de wondranden. Pak het ook niet meer in met verband nu... Ik moet eigenlijk nog animedazon erop spuiten, (blauwe spray) maar ben zo bang dat hij dat eraf likt...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 22:23

wond gisteren
Afbeelding

wond vandaag
Afbeelding
Afbeelding

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 22:27

Ziet er naar uit die wond! Gelukkig ziet het er al wat beter uit nu.

Ben zelf ook zeer fan van Mesitran! (http://www.veterinairewondzorg.nl/)
Een snelle genezingsprocedure met weinig littekens, het kost misschien wel iets maar het werkt wel!

Sterkte!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 22:30

Daandriaan, wond wordt behandeld met Mesitran ;-) Kost inderdaad wat! betaal 13 euro voor een tubetje waar ik maar een week mee doe, maar goed, wel fijn spul!
ik vind het zelf er met de dag beter uit gaan zien! Ter vergelijking, dit is 25 april, been is nu al veel dunner
Afbeelding

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:00

Ziet er echt stukken beter uit zeg, netjes.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 22:05

olly zijn been vandaag
Afbeelding

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:41

Wow wat super! Gaat echt goed! Ga zo door!