Ik meng het door zijn voer. Dit moet sowieso al geweekt worden, dus zit de GB er goed doorheen. Toch laat hij het laatste prutje steeds staan.
ellen83
Geplaatst: 15-04-11 12:31
De gluco moet je de eerste week 2 maal daags geven, daarna 1 maal daags. 3/4 voor pony en 1 schep voor paard. Maar het ruikt inderdaad heel sterk. Ik zou het ook niet eten, hihi
Vies krijgt nog steeds die ongiftingskuur, maar ik merk er niets van. Ik wil vanaf vandaag dat andere spul van het onderzoek erbij doen en zijn oortjes insmeren met de lotion die we moeten testen. Zou ik dat eerste spul gewoon kunnen stoppen? Of moet ik echt de hele kuur afmaken? Hij krijgt het nu voor de tweede week.
Ik gebruik enkel de lotion en die helpt ook goed. Hij ruikt wel vies, ik doe er handschoenen voor aan omdat de geur anders bijna niet uit mijn handen te krijgen is.
Annetje, ik zou de kuur wel afmaken en gewoon ook met de rest beginnen. Dat kan gewoon tegelijk gegeven worden, dus waarom zou je met de Detox stoppen? Neem aan dat de onderzoeksleiders van je verwachten dat je alles gebruikt als voorgesteld.
Auky, dan ga ik dat doen Vanavond krijgt hij voor het eerst de macaroni-kruiden over het voer, ik ben benieuwd of hij nog naar zijn voerbak durft te kijken. Het ruikt zo sterk! Ik heb een van zijn oren, de maantop en zijn staartwortel ingesmeerd met het goedje. Ik vind het alleen wel heeeeel erg vloeibaar! Stinken valt me nog wel mee.
Kjoetie, ik moet eerlijk zeggen dat ik alweer vergeten ben hoe ik me aangemeld heb. Anders even op de site van NML kijken?
Topic loopt niet zo goed geloof ik Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen. Hebben jullie al evaluaties gestuurd? Stuurden ze daar iets op terug?
Ik heb in elk geval gevraagd of de GB met andere dingen gevoerd mocht worden zodat hij het makkelijker zou eten en dat mag gewoon. HOef je niet heel moeilijk te doen dus, kan ook gewoon door slobber, of met appelmoes, of jam of iets. Net wat je paard wel eet.
Het smeersel mocht echt overal en was ook veilig in de zon, zeggen ze. Vies heeft toch echt jeuk onder de buik en ook bij zijn koker, vandaar dat ik het vroeg. Nu het wat kouder, winderiger en regenachtig is, heeft hij er minder last van. Ik heb er dus nog niet gesmeerd.
Ruikt jullie paard nu ook zo naar de GB? Als hij zweet ruik ik gewoon macaroni kruiden! Ook zijn mest ruikt er een beetje naar.
Peachy
Geplaatst: 28-04-11 08:01
Nee hier geen last van. Je hebt wel een goede neus
Hebben jullie ook de eczeemdeken op of helemaal bloot?
saskia1973
Geplaatst: 28-04-11 08:29
@ Annetje, misschien klinkt het zo toch bekender dan je denkt (en minder eng...)
Extract van Angelica archangelica,: Grote engelwortel alchemila,: vrouwenmantel arctium lappa,: grote klit (kan er ook niks aan doen dat die zo heet ) berberis vulgaris,: zuurbes betula alba,: berk calamus aromaticus,: kalmoes cantharis Spaanse vlieg carduus marianus, Mariadistel centaurium erythraea, Echt duizendguldenkruid cheidonium majus, stinkende gouwe cynara scolymus, artisjok equisetum arvense, heermoes galium aparine, kleefkruid hydrastis canadensis, Canadese geelwortel juniperus communis, jeneverbes orthosiphonis stamineus, kattensnor ribes nigrum, zwarte bes solidago virga aurea, guldenroede taraxacum officinale, paardenbloem uncaria tomentose, katteklauw uva ursi, beredruif viola tricolor, driekleurig viooltje montmorilloniet, (mineraal)
alcohol 35% wordt vaak in Homeopathie gebruikt om alle bestanddelen in op te lossen.
Tinky12
Geplaatst: 28-04-11 09:07
Interessant...houd dit topic even in de gaten.
Heb ook een eczemer en kan het grootste gedeelte prima onder controle houden met Ökazon,hij staat dan ook gewoon zonder deken.Alleen een klein plekje op zijn buik heeft hij erg veel last,dat jeukt nu al enorm en is alweer kaal
Dit jaar wel een detoxkuur gedaan...
Ben dan ook erg benieuwd naar de resultaten,zal zo eens op de site kijiken wat dit precies inhoud.
Annetje
Geplaatst: 28-04-11 10:32
Saskia, dat klinkt inderdaad al ietsjes minder hocus pocus op die manier.
Peachy, ik heb mijn paard de halsdeken op. Ik heb een RSIH liggen, maar die zou gemaakt worden door de zadelmaker en die is dat helaas vergeten.
Ik stuur dit weekend de evaluatie op, moest per 2 weken las ik. Dit is de 2e week dat ik aan het smeren ben. Heb nog niet enorm het idee dat het helpt, maar wil niet te snel oordelen. We zullen zien
De eerste weken is het toch elke week? Tenminste als ik de formulieren zo zie. Die zijn genummerd van 1 t/m 6 geloof ik en daarna zijn het steeds twee weken samen.
Ik heb zojuist bij Vies de koker en de liezen ingesmeerd. Ben benieuwd wat we daar gaan zien.
Kan ook dat ik verkeerd gelezen heb, dacht dat je wel elke week moest invullen, maar eens in de 2 weken opsturen. Nouja, ze krijgen maandag dan meteen 2 formulieren van me
Habore
Geplaatst: 08-05-11 11:23
Hoe is de situatie nu bij jullie?
Momenteel drie weken aan het smeren en er wordt niet meer bijgeschuurd... Nu ook nog de laaste week detox... Habanero staat wel onder deken maar voorgaande jaren schuurde hij toch nog, zelfs met deken op...
Merk ook aan hem dat hij precies minder last heeft van jeuk. Anders kon hij zo lopen ijsberen, nu ziet hij er naar mijn mening weer gelukkiger uit...
Ik smeer nu om de twee dagen de plekjes in waar hij voor de behandeling geschuurd had en dan preventief de staart en de koker.
Heb ook wel op het nieuws vernomen dat er dit jaar minder muggen zouden zijn omwille van de vroege droogte... Als er dan weinig stilstaand water is kunnen die muggen zich niet voortplanten.
Misschien dan toch een combinatie van twee factoren tesamen?
Ik ben nu denk ik drie weken om de dag aan het smeren. Ik smeer alleen de plekken die aangedaan lijken. Het leek te helpen. Echter heeft hij zijn hals geschuurd dus ben ik daar ook op gaan smeren en het schuren wordt alleen maar erger. De manenkam halverwege is bijna kaal, je kijkt zo op de huid.
Ik smeer even niets, want ik ben bang dat het wellicht een allergische reactie is of iets. Zodra ik een keer overdag op stal ben (denk woensdag pas) was ik hem met keratoo en dan laat ik het helemaal met rust.
Hij krijgt nog steeds detox, omdat ik 1x per dag voer en dus langer over de detox doe. Hij krijgt ook nog steeds dat poeder en dat eet hij nu goed. Hij staat dag en nacht buiten, maar wel met de halsdeken op. Ik heb toevallig wel vorige week, ik denk donderdag, een buitenrit gemaakt zonder deken op. Ongeveer ander half uur buiten gereden en de dag erna waren de manen dus geschuurd. Na smeren werd het erger.
Ik vraag me af wat jullie ervaringen tot nu toe zijn? Ik lees hier en daar namelijk berichten van mensen die ondanks (dankzij?!) het smeren van de lotion toch een kaal paard krijgen. Ik heb mijn paard gisteren gewassen, van zijn manen is weinig over. De plek waar ik ruim met het spul gesmeerd had is nagenoeg kaal en je kijkt zo op de huid. Hij schuurt niet, het is niet gevoelig als je eraan zit, enkel de haren laten los. Hele bossen komen eruit en ik ben bang dat het beetje dat er nog zit ook nog eruit gaat. Met bostelen, of met het erdoorheen gaan met je handen, komen er meer haren los dan zou moeten.
Ik heb foto's gemaakt die ik naar ze ga mailen zodat ze kunnen zien waar ik het over heb. Als ik ze op de pc heb zal ik ze ook hier posten.
Mijn paard schuurt niet maar hij doet het ook niet zo vaak en erg... Ik spray 3x per week de lotion op en daar doet hij het goed mee.
Nog mensen die er slechte ervaringen mee hebben? Anders stap ik ook snel terug over!! Ik wil niet dat hij er net extra van gaat schuren of haaruitval zal van gaan hebben!
Chipieke, apart dat je dus blijkbaar dezelfde ervaring hebt als ik. Heb jij je paard wel in combinatie met een deken staan? Ik zelf dacht namelijk dat het spul reageerde met de wrijving of de warmte van de deken. Paard heeft namelijk niet zozeer geschuurd op de plek die kaal werd, de haren vielen gewoon met bosjes uit. Nu nog steeds een beetje, maar het is al veel minder.
Ik ben nu een dikke week gestopt met smeren om bovenstaande reden. De manen zijn nu toch verneukt, dus van de week ga ik als test een stuk waar hij niet geschuurd heeft en waar nog geen haaruitval geweest is, insmeren. Goed dik en kijken of hij dan weer ineens al zijn haren loslaat.
Het spul werkte voorheen wel op zijn koker en zijn buik, maar toen die manen uit begonnen te vallen (echt niet normaal hoor hoe het eruit kwam vallen) ben ik accuut gestopt met smeren. Ik heb hem gewassen en niets meer gesmeerd over gespoten.