Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Als je paard ook last heeft met de ademhaling in de winter, dan is er nog wat anders aan de hand vrees ik. Allergie voor bomen en grassen gaat in de winter over.......
Plus dat voor een pollenallergie ventipulmin vaak niet helpt ( bij mijn paard in ieder geval niet ).
singasong schreef:Snadrem, houd je ons op de hoogte hier in het topic wat er 26 mei uitkomt?!
karuna schreef:Singasong Connor is destijds door een aantal klinieken helemaal binnenstebuiten gekeerd. En schimmels was nu een van de dingen waar hij niet allergisch voor was, geen idee hoe dat nu is. We hebben het bij de laatste controle afgelopen november wel overlegt vanwege de nieuwe terugval maar een aanvullend bloedonderzoek werd niet echt erg nuttig gevonden omdat we er niet veel nieuwe dingen uit zouden halen en zijn behandeling er ook niet door zou veranderen. Alleen de omgevingsfactoren waren nog te vermijden. Hij is toen volledig naar buiten gegaan ondanks het koude en slechte weer met een dikke deken en zijn gehoest was nagenoeg over. Iets in die stal is kennelijk verandert waardoor zijn problemen weer opspeelden. Afgelopen februari moesten we door omstandigheiden verhuizen en zijn toen echt op zoek gegaan naar een zo allergeen mogelijke stallingsplek. En hij is tot nu toe nog niet zo klachtenvrij in de pollenperiode.
Zijn ellende is zo goed als zeker begonnen met een zware spierbevangenheid en wie weet heeft zijn eerste tijd in Engeland ook geen goed gedaan kwa jacobs kruiskruid omdat zijn lever niet 100 % goed is maar 90 % en in zijn slechte tijd ongeveer 60 %.
We hebben na lang overleg met een van de klinieken besloten met homeopatie op maat te starten eigenlijk als laatste redmiddel op een goed leven omdat gewone medicijnen behalve prednison niet veel voor hem deden, zij konden dat zelf niet leveren maar via hun connecties zit ik nu waar ik zit.
Connor heeft het meeste last met vochtig vies mistweer net als de baas eigenlijkdus dan zijn we allebei niets waard. Hij heeft in ieder geval een chronische bronchitis die opspeelt als hij met allergenen in aanraking komt.
Snadrem schreef:[
Uiteraard! Ik ben zelf ook heel erg benieuwd. Ik kan er zelf helaas niet bij zijn, ik zit die dag voor mijn opleiding in EindhovenIk wil nog wel even kijken of ik kan regelen om die dag vrij te nemen en dat ik het dan op een ander moment in haal, maar dat zal niet meevallen ben ik bang.
Jeetje Karuna, dat is ook allemaal niet niks! Vergeleken bij jouw situatie valt het bij mij nog ontzettend mee. Maar ik ben blij om eens te horen van iemand die ook kampt met veel allergieen bij zijn paard. Tot op heden had ik het idee dat ik zo'n beetje de enige ben met een paard die allergisch is voor zóveel dingen. Bij de stalling heb ik ook al met allerlei dingen rekening gehouden wat betreft stof voor Zelano. Ze staat op vlas, voer wordt op de grond gegeven, niet vegen/ hooi voeren nadat de paarden binnen staan... en als de andere wei straks klaar is, gaat ze 24/7 naar buiten.
Bedankt voor je ervaring, het is leerzaam en hoop gevend voor me!
2nc schreef:80 ml olie per dag (minder voor een pony) verlaagd de CO2 output bij uitademen, en op die manier is de ademhaling wat makkelijker/efficienter. (Bron: wetenschappelijke studies van een aantal jaren geleden met paarden op een tredmolen met neuskap om zuurstof en CO2 waardes te meten na dieet verandering. Zo kwamen ze erachter dat ren- en endurance paarden beter presteren met wat extra vet in hun dieet, en niet alleen als energiebron maar ook om de ademhaling te verbeteren.Toepassing bij COPD paarden volgde vrij snel daarna). Wel het gewicht van het paard in de gaten houden ivm extra calorieen.
![]()
TS veel sterkte!
Snadrem schreef:2nc schreef:80 ml olie per dag (minder voor een pony) verlaagd de CO2 output bij uitademen, en op die manier is de ademhaling wat makkelijker/efficienter. (Bron: wetenschappelijke studies van een aantal jaren geleden met paarden op een tredmolen met neuskap om zuurstof en CO2 waardes te meten na dieet verandering. Zo kwamen ze erachter dat ren- en endurance paarden beter presteren met wat extra vet in hun dieet, en niet alleen als energiebron maar ook om de ademhaling te verbeteren.Toepassing bij COPD paarden volgde vrij snel daarna). Wel het gewicht van het paard in de gaten houden ivm extra calorieen.
![]()
TS veel sterkte!
En wat voor olie hebben ze hierbij gebruikt? Ik heb haar in het verleden wel eens zonnebloemolie bijgegeven, maar dat was puur voor de glans (en dat werkt ontzettend goed!!)
Pentax schreef:Hoe gaat z'n allergietest in zijn werk en wat kostte het jullie? Mijn da komt morgen corticosteroiden spuiten en slijmoplossers om te kijken of hij daar op reageert. Kan hij dan ook meteen bloed afnemen of moet ik even bellen van te voren dat hij iets extra moet meenemen?
Ventipulmin gebruik ik al een halfjaar nu. Buiten dat het duur is, werkt het niet geweldig meer.