Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jet schreef:Yvonnedv, die hoes ziet er ook netjes uit. En als de jouwe geen last heeft van zijn andere neopreensingel, heb je grote kans dat dit voor jullie de oplossing is.
Hannanas schreef:Hier hetzelfde probleem nu voor het eerst.
Paard heeft een Thorowgood Airoform Dressuursingel (al meer dan een jaar).
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... x=35&ty=65
Echt heel vervelend. Geen rechte nylon singel dus.
yvonnedv schreef:Jet schreef:Yvonnedv, die hoes ziet er ook netjes uit. En als de jouwe geen last heeft van zijn andere neopreensingel, heb je grote kans dat dit voor jullie de oplossing is.
IRL ziet hij er nog veel beter uit aan de buitenkant zit een hele zachte fluweel achtige laag. Ik heb goede hoop dat dit afdoende gaat werken.
Helaas heeft de ruitersportzaak een te grote gestuurd dus we wachten weer af.
En vandaag kwam ik er achter dat ze hier in de aanbieding zijn
http://www.depaardenverzorger.nl/harrys ... prene.html
metternich schreef:Hallo bokkers,
Mijn dochter rijd een 7 jarig arabier/welsh. Voor de eigenaresse springt ze hier mee.
Het probleem met het paardje is dat ze continue na het rijden, of dit nou springen, dressuur of recreatief is, wondjes heeft. Deze zitten niet op de plek van de singel maar ervoor, dus tussen de singel en het voorbeen aan beide kanten. Ze heeft al diverse singels geprobeerd, talkpoeder, veel zalfjes. het been wel of niet strekken na het aansingelen, noem maar op. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben en wat ze eraan doen?
Alle suggesties zijn welkom!!!!
[***] schreef:Hier eentje
Mijn grootste probleem, wondjes voor de singel ... De oplossing: ik zou het niet weten ...
Hetgeen het meeste succes heeft gehad tot nu toe is een wollen hoes, echter lijkt hij daar om 1 of andere reden jeuk van te krijgen en is het een onding om aan te doen, dus die heb ik liever niet ... Ik heb nu pas een hoes besteld van anti-allergene wol met een brede neopreen sluiting (wil je wel een foto laten zien als je interesse hebt) maar ik weet nog niet wat deze gaat doen ...
Hier zijn ookal heel veel singels, hoezen, zalfjes en talkpoeder gepasseert ... Ik heb (ook om andere redenen) het rijden maar opgegeven ... Moet wel zeggen dat het ook afhangt van welk zadel, bij sommige heeft hij het minder, bij anderen meer .. dus kijk niet alleen naar de singel maar ook naar hoe je zadel ligt en hoe deze de singel(plaats) beïnvloed
Ik denk te weten hoe het bij die van mij komt, doordat hij nogal veel vel heeft voor de singel (is gewoon zo, kan je niks aan doen) en z'n benen nog al lang op de grond laat staan tijdens het lopen (moeilijk uit te leggen), schuurt het vel wat daar zit over de singel. Het ligt dan ook open op de plaats waar je singelstoten in de lusjes gaan, het vel schuurt dan over die lusjes en dat geeft problemen. Vandaar dat een hoes wel zou moeten werken, moet ie er alleen niet zo ontzettend jeuk van krijgen natuurlijk
Ik hoop echt dat mijn idee erover goed is, dan is er nog hoop
Maar dat zal ik je binnenkort kunnen vertellen
Edit; ik heb even een foto voor je geüpload, deze is van september vorig jaar, de laatste keer dat we erop gezeten hebben.. Wondes zijn van de dag ervoor maar ik had ze uitgewassen en het zadel nog even opgelegd om de foto's te nemen (we gingen naar een grote ruitersportzaak en wilde dan daar advies vragen, vandaar de foto's).
Je kan duidelijk zien dat de grootste wonde precies op de plaats ligt waar er zo'n lus is (de singelstoten zijn voor de foto even opzij gelegd). Er zijn nog wel wondjes, maar deze zijn kleiner, denk dat het ook ergens van het schuren over de rand is ofzo ..
Vandaar dat ik hoop dat zo'n hoes de oplossing is
Britt_Pit schreef:Denk dat ik bijna dezelfde heb als Jet, ik heb ze van BR, nadeel daarvan vind ik dan weer dat er toch weer een randje zit van de overgang van wol naar stof.
parador schreef:ik meld me ook , wij hebben hetzelfde probleem.
Zowel met het zadel als met de binnensingel van het schoftdeel (mentuig). Wij hebben ook alles al geprobeert. Ook een vestanbontje van Imperial Riding ( wit) . Zelfs hier kreeg onze pony wondjes mee.
Wij weten het ook niet meer.
Sees schreef:Oh fijn, een centraal topic!! Ik heb er ieder jaar in de winter last van (in de zomer lijkt het geen probleem te zijn). Ik denk dus dat het een combi is van een dikke vacht, daardoor extra zweten en inderdaad veeeeeel vel voor de singel. Bij mijn paard zitten de plekjes zó ver naar voren dat je je eigenlijk niet eens voor kan stellen dat het van de singel komt. Er wordt gezegd dat je ook naar je zadel moet kijken maar dat wil ik eigenlijk niet
. Ik ben érg blij met mijn Barefoot en heb allerhande (nóg ergere) problemen gehad door andere zadels dus daar wil ik eigenlijk niet van afwijken.
Ik vind het lastig vast te stellen wat wel werkt. Bij mijn paard is het nooit open geweest maar wel helemaal kaal. Er groeit nu weer haar op (we hebben gesmeerd met levertraanzalf of was het nou larierzalf..., anyway...). Ik heb nu een kortere neopreen dressuursingel aan mijn zadel hangen en dat gaat beter. Ik heb een bontje (geen écht bont) om mijn singel gehad en dat werkte ook niet. Ik heb ook zo'n speciale singel met elastiek over het leer gehad en ook dat mocht niet baten. Ik ga eens kijken naar een écht bontje. Ik vind dat altijd alleen zo warm.
Tries_en_Faf schreef:OO herkenbaar
Ik heb een vrij bolle tinker, waarop alles naar voren schoof. Had ik een anatomische singel, nog stukke oksels. Nu was het weer een tijd over, en nu opeens kreeg ze het weer, het is een combinatie van bollere buik (gras) en dat dan de singel naar voren schuift.
Maar bij haar was het zo , de singel is te kort, waardoor hij niet mooi in haar ellebogen valt, en ze door veel vel voor de singel ook open wondjes kreeg. Ik moet een langere singel kopen, anatomisch, en dan gaat het wel goed.
Ik zag me alweer gaan, heb ik eindelijk een goed passend zadel wat niet schuift, gaat die singel weer naar voren..... gedoe hee