drachtigheid, wanneer begint de buik te ontwikkele

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:07

Yeps, een renpaard. Die worden zo vroeg mogelijk geboren omdat ze dan sterker zijn aan het begin van een seizoen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:11

Mensen verklaarden me voor gek, maar na een maand of zes kon ik toch duidelijk beweging zien in de buik van mijn paard. Om te zeggen dat ze toen echt dik was, nee, maar als je haar een beetje kende, wist je wel beter. Overigens is de échte buik pas de laatste twee maanden komen opzetten!

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:43

Ik heb haar buikje gisteren nog eens even goed geïnspecteerd en kom toch ook tot de conclusie dat ze een Buik 'je heeft. Haha!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:07

of een paard snel een buikje krijgt ligt er aan of ze erg gespierd is, ook merries die al vaker drachtig zijn geweest vertonen al eerder een buik. voel nu even op de ribben van je paard of hij echt "vet"is of dat de ribben nog goed te voelen zijn.
bij ons gaan de drachtige merries gedurende de winter nog gewoon dag en nacht het land op zonder bijvoer(tenzij het te nat en te koud is dan komen ze 's nachts op stal en krijgen ze een beetje brok, omdat de andere paarden dat ook krijgen) rond januari komen ze weer wat minder buiten en krijgen ze ook genoeg krachtvoer te eten en in de laatste weken ook speciale merriebrok. je hoeft je merrie niet vet te voeren, maar een beetje extra voordat ze helemaal leeggezogen wordt is nooit weg. met onze merries wordt verder niets gedaan en ze krijgen meestal rond half april hun veulen. je kunt nu alweer zien dat ze drachtig zijn (niet gereden, dus weinig verstevigende buikspieren en ieder jar een veulen)