onderzoek_ schreef:Inleiding
Vragen
1. Welk merkvoer krijgt jou paard of pony?
- Anders namelijk.....
Subli, goede prijs/kwaliteitsverhouding. Mijn paard krijgt granenmix en muesli-zonder
2. Vind je dat er op een stal de keuze moet zijn tussen sportbrok en basisbrok?
Ja. Ik vind dat er rekening gehouden moet worden met bv rassen (koudbloed/warmbloed) en intensiviteit van training, dus de behoeftes van paarden.
3. Vind je dat een stal naast brok ook iets extra's aan moet bieden zoals: (meerdere antwoorden mogelijk)
- Muesli
- granenmix
Appels/wortels en ander lekkers, dat kunnen de eigenaren zelf aanschaffen.
Waar gaat jou keuze naar uit?
- Stro
Ik vind vlas ook prima, mijn paard heeft 2 jr op vlas gestaan. Als de paarden weinig buitenkomen vind ik stro wel beter, dan hebben ze wat te knabbelen en het helpt tegen verveling.
Je zou ook nog kunnen overwegen om de mensen zelf het voer te laten kopen. Zoveel mensen zoveel wensen, en je zal zien dat je niemand helemaal tevreden krijgt. Ik ben er zelf ook precies op dat mijn paard te eten krijgt wat ik wil. Ik voer bv geen brok, en als ik alleen kan kiezen tussen twee soorten brok, dan zou ik een probleem hebben.
Bij ons moet je opschrijven wat je paard te eten krijgt, of het klaarzetten in bakjes, en dan worden ze door de staleigenaren gevoerd. Aan iedere stal hangt een klein schoolbordje, en daar kan je bijzonderheden opschrijven. Er zal dan wel ruimte bij de stallen gemaakt moeten worden dat mensen er een voerton oid neer kunnen zetten.