Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Millanka schreef:Ondertussen loopt hij helaas gevoelig op grind, dus ik ga niet meer met hem naar buiten tot hij weer normaal op het grind kan lopen... Einde van de maand gaan we naar het weiland maar dat is een anderhalf uur stappen verderop, dus ze moeten echt even groeien voor die tijd
Millanka schreef:Nee maar het eerste stukje is over grindpad, daar lopen we met een boog omheen aan de zijkant, nu geeft hij zelf al aan dat hij er om heen wilt lopen als ik het is vergeet dus het doet hem dus wel echt pijn. Maar het is meer dat ik niet wil dat zijn hoeven nog meer slijten dan ze doen... Mijn bijrijdster gaat wel met hem naar buiten en dat vind ik ook helemaal niet erg, hij mag wel nog naar buiten maar dan ga ik gewoon zelf niet op hem naar buiten om zijn hoeven te sparen, zodat zij wel kan. Als ik ook zou gaan zou het gewoon te veel worden denk ik, dat heeft zijn hoeven ook naar deze staat gebracht. En ik wil het haar niet ontzeggen omdat het gewoon leuk en goed voor hun allebei is.
unamie schreef:Ik kan je ook de cursus aanraden van natuurlijk bekappen
Een goed bekapt paard kan veel beter over steentjes en dergelijke lopen doordat er niet in de zool gesneden word
en de steunsel kort worden gehouden
De theorie is leuk en interessant en er is een exame test om je kennis (vooraf) te toetsen
Een leuke manier om je kennis te vergroten
Voordat ik mijn paard zelf ging vijlen was mijn kennis over hoeven ver te zoeken![]()
Het oefenen op (dode) hoeven was wel ff slikken maar omdat het zo leuk is stap je daar snel overheen
unamie schreef:Arabesk schreef:en neem je zelfs zo'n dooie poot mee naar huis
Inmiddel hebben we em plechtig begraven
unamie schreef:Arabesk schreef:en neem je zelfs zo'n dooie poot mee naar huis
Inmiddel hebben we em plechtig begraven