Mycotoxine vergiftiging en verzuring spieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 20:22

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:26

Dus je hebt al geprobeerd de mycotoxinen aan te pakken ( als je paard dat idd heeft ) ?!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 20:31

Ik wist het zelf niet dat dit ook tegen mycotoxines was. Was op advies van Monique Baan dat ik de detox geef.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 22:49

Nog een vraagje. De veearts zei me dat ze hoogst waarschijnlijk een tekort heeft aan B vitaminen. Ik heb het eens opgezocht en daar heeft ze ook veel symptomen van, vooral van vit B6 tekort.
Als ik yea sacc 1026 zou geven, zitten daar alle B vitaminen in? Of zijn er nog beter zaken?
Ik vind geen analyses van vitaminen van yea sacc.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:54

bij mijn weten is yea sacc meer bedoelt als probiotica.
Biergist b.v. bevat wel veel B vitaminen.
Maar kan je dan niet beter een goed vit en min supplement geven ? waar alles in de goede verhouding etc inzit.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 11:29

Ik moet oppassen met vit/minerale preparaten. Die zijn helemaal niet zo goed, vooral niet als het paard een slechte immuuniteit heeft en verstoorde darmflora. Ik kan dat nu wel doen, maar de kans dat het effectief door het organisme opgenomen zal worden, is zeer klein. Ik wou de Grand Complet geven van meadows, daar zit alles in, maar de vraag is of zij dat zal kunnen opnemen. Meer nog, misschien zal dit haar darmflora nog meer schaden. Het kost ook 115 euro, dus ik twijfel sterk...
http://www.horse.com/item/grand-meadows-grand-complete/SLT121132/

Biergist is een veel beter vorm dan een volledig preparaat en beter opneembaar, maar op het potje stond de B6 er niet op, terwijl vit B6 nochtans wel in biergist zit dacht ik. Iemand een idee of het erin zit?
Ik twijfel om terug chlorella te geven. Dat is een natuurlijk complete vorm van vit/min toevoer en zuivert ook het lichaam. Ik ben zoals je leest wat huiverig voor al die geprepareerde poedertjes in potjes omdat ze meer schade veroorzaken dan goed doen, net zoals al die brokjes en muesli's voor paarden, die ze alleen maar ziek maken....
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 17-02-11 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:35

Je kan ook eens gaan naar dhr. Schriel uit ruinerwold. Vroeger dierenarts nu nog 1 dag per week.
Deze man verricht vaak echt wonderen.

Masada

Re: Mycotoxine vergiftiging en verzuring spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:40

Als eerste zou ik je adviseren om zo ver mogelijk van alternatieve genezers weg te blijven. Die vullen nml. alleen hun eigen zakken.
Waar ik ben nieuwsgierig naar ben is hoe je paard is wanneer hij niet op de weide komt. Zijn alle problemen dan verdwenen?
En ben je al eens op kliniek De Bosdreef geweest in Moerbeke? Die kan ik je zeker aanbevelen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 11:40

wilma12 schreef:
Je kan ook eens gaan naar dhr. Schriel uit ruinerwold. Vroeger dierenarts nu nog 1 dag per week.
Deze man verricht vaak echt wonderen.

Hm...ik heb al paar keren advies gekregen voor 'wonder' dokters en ze ook laten komen, maar als puntje bij paaltje komt dan gebeurt er niet veel...
Celzouten wou ik nog eens proberen, maar van zodra ik bachbloesems hoor, chinese kruiden en andere zweverige toestanden, haak ik direct af.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 11:46

Masada schreef:
Als eerste zou ik je adviseren om zo ver mogelijk van alternatieve genezers weg te blijven. Die vullen nml. alleen hun eigen zakken.
Waar ik ben nieuwsgierig naar ben is hoe je paard is wanneer hij niet op de weide komt. Zijn alle problemen dan verdwenen?
En ben je al eens op kliniek De Bosdreef geweest in Moerbeke? Die kan ik je zeker aanbevelen.

Haha, je neemt me de woorden uit de hand :D :D . Ik heb al ervaring met die kwakzalvers en ik spendeer geen euro meer aan die zakkenvullers.
Neen niet in Moerbeke, alleen in Gent, was een ware desillusie (nochtans m'n zus doctoreert daar en ik was zo naïf om te denken dat ze me wel zouden willen helpen omdat ik de zus ben van.... Niet dus :( )
Ze hebben mijn onderzoekaanvragen genegeerd (darmflora) en hebben talloze onderzoeken uitgevoerd die al meerdere keren gedaan waren. Het was een financiële kater, des te meer omdat ene dame van op inwendige me zei dat er niets aan de hand was, ze me verder niet kon helpen (nochtans hadden ze daar toen vastgesteld dat m'n paardje een verlies van vitamine E in het lichaam waardoor er een ernstig tekort was, maar er is geen moeite genomen om te onderzoeken waar die vandaan kwam). Ik was...razend eigenlijk voor de manier waarop ze me (niet) geholpen heeft.
Nadien is ze terug erg spierbevangen geweest, maar ik heb geen geld meer om ze in een klinik binnen te doen. Probleem is dat het chronisch is en het zal geen zin hebben om een dag op consultatie te gaan. Ik heb echter geen geld over voor meer. je mag toch rekenen van een kost van ong 500 euro...die heb ik nu zeker niet...

Ze heeft nu een heel erg gespannen nekspier nu ze op de paddock zit, niet het vet, maar de spier zelf is keihard aangespannen. Ze is niet meer acuut bevangen, maar ze is heel zeker niet ok. Ze staat ook vlak onder een hoogspanningskabel, daar zit ik ook enorm mee in. Daar ze zo uiterst gevoelig is, zal dat ook wel erg op haar werken.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 17-02-11 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:56

Maar hoe is je paard als hij geen weidegang krijgt?
Misschien dat je eens een goede fysio kunt laten kijken. Eén zo'n behandeling is niet zo duur.
En als je denkt dat het aan de hoogspanning ligt, (kan ik me niet voorstellen) of aan je weide dan is het misschien het proberen waard om je paard eens een tijdje ergens anders te stallen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 12:01

Masada schreef:
Maar hoe is je paard als hij geen weidegang krijgt?
Misschien dat je eens een goede fysio kunt laten kijken. Eén zo'n behandeling is niet zo duur.
En als je denkt dat het aan de hoogspanning ligt, (kan ik me niet voorstellen) of aan je weide dan is het misschien het proberen waard om je paard eens een tijdje ergens anders te stallen.

Waar dan? Wie gaat om de zoveel uur m'n paard hooi gaan geven en zal z'n tijd daar willen insteken? Ik heb al gezocht, maar niemand is happig om een ziek paard op pension te nemen. Ze mag ook niet op gras, niemand heeft een geschikte plek die betaalbaar is voor mij. Ik heb al genoeg gezocht.
Het probleem is ook dat het paard enorm stressy reageert op verandering. Het zal haar weer enorm verzwakken en ik weet niet of ze dat zal halen.
Ik zou inderdaad een paddock paradise moeten vinden voor haar, maar een kost van 200-250 euro haal ik niet, heb nog andere paarden hier thuis.
Eigenlijk was het de bedoeling dat zij in de eifel kwam te staan en niet de andere, maar doordat ze toen weer bevangen was, durfde ik haar niet te verplaatsen. Ze raadden me het toen ook af. Ik zou haar graag op de eifel zetten, maar vraag is of ze op gras kan staan...
Je merkt wellicht dat ik het zelf op den duur niet meer weet en voor mij zou het een grote hulp zijn mocht iemand anders helpen meebeslissen over wat er moet gebeuren.
Ik ga zelf een paddock laten plaatsen als het droog ligt, dan heeft ze toch al dat.

Er is al een fysio gekomen hoor, ze heeft zelfs al cranio sacraal therapie gehad. Toch is ze terug hervallen.
Ik heb vorige week een afspraak gemaakt met Erika Debrabant (osteotherapeute), ben eens benieuwd wat zij gaat zeggen.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 17-02-11 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:07

Pellie hier op Bokt heeft haar paarden ook onder een hoogspanningsmast staan en daar heel veel aan gedaan. Misschien moet je eens zoeken op haar naam om wat meer info erover te vinden ?!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 12:09

Maris schreef:
Pellie hier op Bokt heeft haar paarden ook onder een hoogspanningsmast staan en daar heel veel aan gedaan. Misschien moet je eens zoeken op haar naam om wat meer info erover te vinden ?!

Super, thx ;-). Dus het speelt toch een rol? Ik had al een bang vermoeden...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:10

Ik weet niet of het een rol speelt ( ik kan het me zeker voorstellen !), Pellie denkt in ieder geval wel dat de masten niet gezond zijn voor haar paarden.

lolclub hier op Bokt weer weer vanalles over yea sacc trouwens.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:34

Cambiar schreef:
Maris schreef:

Super, thx ;-). Dus het speelt toch een rol? Ik had al een bang vermoeden...

Speelt een hele grote rol, zijn ook onderzoeken naar gedaan. Den k eerder dat dit geval een combi is van huisvesting EN voeding.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:45

ik denk dat je met die lokatie bij die hoogspanningkabel heel veel kunt winnen met je paard, daar is continu hoge belasting, ook voor het gestel van je paard

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 20:00

madamX schreef:
Speelt een hele grote rol, zijn ook onderzoeken naar gedaan. Den k eerder dat dit geval een combi is van huisvesting EN voeding.

Tja, het paardje is gefokt in een van de zuiverste gebieden op een plateauvlakte in Frankijk, waar ze ook Przewalski's fokken omdat het één van de enige plaatsen is waar ze kunnen overleven omdat het gras zo'n goede samenstelling heeft (er staat een link naar dit natuurgebied in m'n profiel, association TAKH) . Dan zijn onze kontrijen een hel voor deze paarden wellicht. Ik las dat enorm veel ingevoerde Portugese en Menorkaanse paarden problemen hebben met ons gras.

Ik merk dat het veel beter gaat nu. Ze krijgt graszaad hooi uit champagne streek, aangevuld met zupa bietepulp en agrobs gehakseld hooi met wat gekookte lijnzaad bij. Ook wat extra vitaminen en mineralen. Haar spieren in de manekam zitten niet meer zo keihard. Dus het moet toch zijn dat zelfs het onbemest hooi té rijk was voor haar, teveel fructanen bevat. Ik hoop dat het zo blijft...is aardsmoeilijk om aan echt goed, mager hooi te geraken. Het graszaadhooi is weeral op en ik kan er niet meer aan geraken. Geef haar nu stro bij.