Doodziek paard, en ik kan niks voor haar doen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:21

Jullie denken fijn mee! Lief en bedankt!

MDH, we zijn er nu wel uit dat het niet door dat ene mok plekje komt, dan had het volgens de DA nu niet zo erg kunnen zijn.

ponyparadijs, ze staat in heerhugowaard.

potverdikkie, bij mijn merrie trekt het ook verder omhoog. Uier is ook al dik en haar hele lijf lijkt wat opgeblazen.. Weten jullie wat het was?

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:27

Amelle normaal
Afbeelding

En nu.. ;(
Afbeelding

Bah! Ik ben zo verdrietig..

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:27

melsey schreef:
Jullie denken fijn mee! Lief en bedankt!

MDH, we zijn er nu wel uit dat het niet door dat ene mok plekje komt, dan had het volgens de DA nu niet zo erg kunnen zijn.

ponyparadijs, ze staat in heerhugowaard.

potverdikkie, bij mijn merrie trekt het ook verder omhoog. Uier is ook al dik en haar hele lijf lijkt wat opgeblazen.. Weten jullie wat het was?

Was hier inderdaad ook zo. We staan nog steeds voor een raadsel. Het hele paard zwol op, op een gegeven moment is ie gaan liggen, en kon niet meer overeind. Toen heb ik de DA direct laten komen om hem uit zijn lijden te verlossen.......
We hebben het anderhalve week aangekeken.
Echt heel eng, zo was ie gezond, en zo doodziek... Onze DA dacht ook aan Rhino, maar we hebben het nooit bevestigd kunnen krijgen. Nu heb ik 51 paarden op stal staan, en het is gelukkig alleen bij Rocky gebleven. Ook de drachtige merries nog geen problemen.

Het is inderdaad vreselijk zo machteloos te moeten toe kijken terwijl niemand weet wat er loos is. Bij ons is er ook iemand van Gent bij geweest, maar het blijft een raadsel.......
Hoop zo dat het bij jullie goed afloopt!!!

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:29

heel veel sterkte! :(:)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:29

Wat een rotsituatie zeg :(:) Vreselijk om je paard zo te moeten zien lijden.
Toen ik las over dikke benen dacht ik in eerste instantie aan Einschuss (weet niet of ik het goed schrijf), maar 4 dikke benen.... Ik zou echt niet weten wat er met je paard aan de hand is. Je zou naar Utrecht (universiteitskliniek voor paarden ) kunnen bellen, en daar je verhaal vertellen. Misschien kunnen zij met je eigen dierenarts meedenken. Als je het nummer wilt hebben dan geef maar even door.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen. Hoop echt dat je morgenvroeg een paard aantreft wat minder ziek is.

De opmerking op de vorige blz: Of je paard een deken opheeft: wel slim even wat op te leggen als je paard zo staat te rillen.

Rillen en koorts houden overigens in dat er een bacterie in de bloedbaan zit. Hopelijk werkt de AB snel.

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:31

Jeetje potverdikkie, dat klinkt heftig! En helaas ook herkenbaar.. En inderdaad is die machteloosheid het ergste.. Ik hou nog even hoop want wil niet nu al de moed opgeven..

Gooya bedankt.. Ze heeft een deken op en de staldeuren zijn dicht nu. Utrecht probeerde ik al te bellen maar die zijn in het weekend alleen voor dierenartsen bereikbaar, vandaar de second opinion die ik gebeld had.

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reacties!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:33

klinkt niet best .
ik ga voor je duimen .

concetto

Re: Doodziek paard, en ik kan niks voor haar doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:34

Laat je da bellen.....

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:36

Ik duim ook voor je!

Kun je een kliniek te pakken krijgen? Een andere DA laten kijken?

Sterkte ermee! :(:)

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:36

Hebben ze ook bloed afgenomen bij je paard ?

En wat is nu de behandeling bedoel als ze niet naar kliniek kan moeten ze toch iets van een plan trekken volgens mij .

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:37

kyraliam schreef:
Laat je da bellen.....

Ik heb 2 DA gebeld die zeggen niks te kunnen doen verder dus hou ik nog even vertrouwen in die uitspraak. Als er morgen geen verbetering is (of als het vanacht achteruit gaat) ga ik uiteraard weer bellen. Mijn eigen DA komt zoiezo morgen ochtend vroeg weer.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:38

Poeh Rhino is ook geen leuke diagnose om maar zo te zeggen!
Geen andere paarden op stal met rare verschijnselen?

Sterkte zeg!

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:38

Bloed is afgenomen ja. Verder heeft ze de maximale hoveelheid antibiotica en pijnstilling gekregen..

Nog geen andere paarden met verschijnselen nee.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:39

Woow, erg veel sterkte!
Hopelijk is het niets te erg..
Je wilt natuurlijk het beste voor je paard en ik zou ook zowiezo kliniek aanraden.. Maar een paard in deze situatie vervoeren is op zich ook al niks..

Liene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:40

veel sterkte! :(:)
ik hoop dat je paard erdoor komt.

cybrdynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:40

Oh wat erg. Ik zit meteen druk te denken. Ik doe een aanvullende opleiding natuurgeneeswijze bij Andre Schaap. Hij heeft alle ziektekiemen onderzocht en de antagonisten erbij gezocht.
Ik heb dit al op tientallen paarden met heel veel succes toegepast, mits je natuurlijk de juiste ziektekiem te pakken hebt. Bij Rhino virussen adviseert hij vitamine C. Mocht je zijn site willen bezoeken: http://www.schaapinfo.nl/ Ik denk dat je wel 4000 mg per dag kunt geven in dit geval.
Haal je gewoon normale vitamine C bij het Kruidvat, de 1000. En dan ergens doorheen mengen wat hij nog wil eten? Desnoods appelmoes.
Succes hoor!!!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:41

Jeetje wat akelig zeg .
Ik duim voor je dat ze toch snel opknapt!!

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:41

cybrdynk schreef:
Oh wat erg. Ik zit meteen druk te denken. Ik doe een aanvullende opleiding natuurgeneeswijze bij Andre Schaap. Hij heeft alle ziektekiemen onderzocht en de antagonisten erbij gezocht.
Ik heb dit al op tientallen paarden met heel veel succes toegepast, mits je natuurlijk de juiste ziektekiem te pakken hebt. Bij Rhino virussen adviseert hij vitamine C. Mocht je zijn site willen bezoeken: http://www.schaapinfo.nl/ Ik denk dat je wel 4000 mg per dag kunt geven in dit geval.
Haal je gewoon normale vitamine C bij het Kruidvat, de 1000. En dan ergens doorheen mengen wat hij nog wil eten? Desnoods appelmoes.
Succes hoor!!!

Vitamine C is op dit moment misschien wel een goed idee inderdaad!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:42

Ik weet toch niet helemaal of het Rhino is...

Poeh zeg, hopelijk snel een diagnose! Volhouden!

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:43

Karina, naast de ab en pijnstilling moest ik gaan proberen te stappen maar krijg haar met geen mogenlijkheid van haar plek af. Morgen ochtend zal er wel een plan gemaakt worden neem ik aan..

cybrdynk, Bedankt! ik ga zo gelijk even kijken..

yontheke, mooney en fjordwendy, bedankt!

melsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:43

jesterlover schreef:
Ik weet toch niet helemaal of het Rhino is...

Poeh zeg, hopelijk snel een diagnose! Volhouden!

Nee, het kan net zo goed wat anders zijn!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:44

Enorm dikke benen en snot met hoge koorts kan ook equine virale artritis zijn. Vaak hebben ze dan ook rode ogen (pink eye wordt het ook wel genoemd). Er zijn middelen om hoge koorts i.i.g. terug te dringen. Daar kun je i.i.g. voor bellen. Je kunt i.i.g. overleggen met een kliniek wat je nog meer kunt doen. Als de ene kliniek niet reageert, dan bel ik gewoon de andere. Ze kunnen ook langskomen desnoods.

Vraag ze wat je kunt doen om het je paard makkelijker te maken. En vraag ze wanneer je moet bellen omdat ze het niet lijkt te redden. Allebei is goed om te weten.

Nogmaals heel veel sterkte!

AnnemiekvM

Re: Doodziek paard, en ik kan niks voor haar doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:47

Wat een nare situatie. Veel sterkte.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:48

melsey schreef:
Jeetje potverdikkie, dat klinkt heftig! En helaas ook herkenbaar.. En inderdaad is die machteloosheid het ergste.. Ik hou nog even hoop want wil niet nu al de moed opgeven..

Bij Rocky was het ook zo dat na een aantal dagen zo opgezwollen gestaan te hebben er ineens massa's snot uit 1 neusgat vloeide, en zijn lever het totaal begaf.
En hij kreeg kale plekken waar de zwellingen zaten. Doordat er geen zuurstof genoeg meer bij kon lieten de haren volledig los.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:48

Jeetje wat heftig zeg.
Ik heb zelf een paard met Einschuss gehad, 1x in de zoveel tijd kreeg hij weer last van zijn been.
Zijn been was altijd dik, maar soms werd hij dan extreem dik en wou het paard ook niet meer lopen.
Ik moest hem dan een aantal dagen zelf spuiten geven en hij kreeg vochtafdrijvers over zijn voer.
Maar het opzwellen bleef wel altijd bij dat ene been.

Bij jouw paard zijn dus alle 4 de benen opgezwollen en zoals ik begrijp gaat het verder naar boven?
Eet en drinkt ze nog wel?