Is dit iets of is het schadelijk?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:15

xmarlies96 schreef:
Ja ik ga ook de DA bellen.

Misschien is het dan handig als je eerst zijn temperatuur even opneemt, dan kun je die meteen in je gesprek met de da doorgeven want deze zal er naar alle waarschijnlijkheid naar gaan vragen..
Laatst bijgewerkt door JPS op 04-02-11 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:16

To,hoe is het paard verder?
Maakt hij een lome zieke indruk of valt dat wel mee??
En eten,gaat dat ??

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:16

Fijn :) Laat je even weten wat de dierenarts zei? Hopelijk gaat de eigenaar ook meewerken.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:17

Ik zou eerst eens temperaturen, heeft ze dit al langer? Of zag je het nu voor de eerste keer? Als je getemperatuurd hebt kun je misschien de dierenarts om advies vragen ( telefonisch)
Een paard hoort geen groen slijm te hebben in elk geval, ook niet als het warmer of kouder word.. Het hoesten daarbij opgeteld maakt het ook niet beter... Ik zou toch nog een keer aandringen bij de eigenaren, lastig hoor dat ze er zelf niet naar laten kijken..
Blijft ze hoesten tijdens het lopen? Of hoest ze alleen in het begin?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:19

Kolkje schreef:
To,hoe is het paard verder?
Maakt hij een lome zieke indruk of valt dat wel mee??
En eten,gaat dat ??

Nou haar ogen zien er moe uit & eten doet ze nog wel.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:19

_Dune_ schreef:
Fijn :) Laat je even weten wat de dierenarts zei? Hopelijk gaat de eigenaar ook meewerken.

Ja ik laat je weten wat de DA zei ik ga morgen even bellen ;)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:21

stoer schreef:
Ik zou eerst eens temperaturen, heeft ze dit al langer? Of zag je het nu voor de eerste keer? Als je getemperatuurd hebt kun je misschien de dierenarts om advies vragen ( telefonisch)
Een paard hoort geen groen slijm te hebben in elk geval, ook niet als het warmer of kouder word.. Het hoesten daarbij opgeteld maakt het ook niet beter... Ik zou toch nog een keer aandringen bij de eigenaren, lastig hoor dat ze er zelf niet naar laten kijken..
Blijft ze hoesten tijdens het lopen? Of hoest ze alleen in het begin?

Hoe moet ik precies de tempratuur opmeten?
Ze hoest tijden het lopen en draven het meest & stilstaan ook en ze verslikt zich ook een beetje in het slijm.
En ze hoest de hele tijd door behalve op het einde viel het weer wat mee.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:23

De temperatuur neem je op door een thermometer in de anus te stoppen. Wel goed vasthouden!!

http://www.bokt.nl/wiki/Thermometer

En waarom bel je niet vandaag? Het klinkt mij alsof het paard echt niet lekker is.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:23

ik zal toch even foenegriek toe diennen dat maakt de slijm los en is gewoon tekoop in de dieren ''paarden'' winkel ook bij de DA is dit tekoop maar word dan al gau wat duurder!

Nixxs

Re: Is dit iets of is het schadelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:25

Hoe zeker weet je dat het slijm is,is het plakkerig ??
Of zou het misschien pus kunnen zijn ?? Dit is een dikke brij,maar minder
slijmerig dan slijm...zeg maar ;)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:25

Ik zou niet wachten tot morgen!

xmarlies96 schreef:
_Dune_ schreef:

Ja ik laat je weten wat de DA zei ik ga morgen even bellen ;)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:26

_Dune_ schreef:
De temperatuur neem je op door een thermometer in de anus te stoppen. Wel goed vasthouden!!

http://www.bokt.nl/wiki/Thermometer

En waarom bel je niet vandaag? Het klinkt mij alsof het paard echt niet lekker is.

Ik bel vandaag niet omdat ik morgen waarschijnlijk even naar haar toe ga als het dan nog niet weg is bel ik de DA.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:26

caboclo, dat lijkt me een prima advies als je zelf enige medische kennis hebt. TS heeft waarschijnlijk niet zoveel kennis als jij, dus die kan beter op het oordeel van een dierenarts afgaan. Ik vind het ook altijd een beetje gevaarlijk om via internet een diagnose te stellen en dan maar met allerlei medicatie en ondersteunde middelen te gaan strooien. Je hebt het paard toch niet eens gezien?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:28

Een paard wat al zo hoest en slijm heeft help je echt niet met alleen foenegriek! Dat kan inderdaad ook alleen een dierearts beoordelen.
Ik vind het best heftig klinken en zou er echt bij de eigenaren op aandringen om een dierenarts te laten komen! Ik zou ook zeker niet rijden als ze zo hoest en zich verslikt in het slijm!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:29

Even voor de mensen die weer gaan vragen waarom ik vandaag niet bel:

Ik ben vandaag niet bij haar geweest en weet dus niet hoe het met haar gaat misschien is het al weg misschien niet. Maar als het heel erg is bellen de eigenaren misschien wel. Maar ik ga morgen toch voor de zekerheid even naar haar toe kijken hoe het gaat en als het nog zo slecht gaat als gisteren bel ik de DA.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:30

stoer schreef:
Een paard wat al zo hoest en slijm heeft help je echt niet met alleen foenegriek! Dat kan inderdaad ook alleen een dierearts beoordelen.
Ik vind het best heftig klinken en zou er echt bij de eigenaren op aandringen om een dierenarts te laten komen! Ik zou ook zeker niet rijden als ze zo hoest en zich verslikt in het slijm!

Ik wou eigenlijk gisteren wel op haar rijden maar toen ik zag dat ze zo aan het hoesten was heb ik het ook maar niet meer gedaan.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:31

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:32

_Dune_ schreef:
TS, ik heb zelf weinig verstand van hoesten, maar ik heb even de zoekfunctie gebruikt.

search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=topics&keywords=%40post_subject+%40post_subject+hoesten&fid%5B%5D=3&sf=titleonly&ch=1000

Misschien kun je hier meer info vinden?
Ik zou trouwens gewoon vandaag bellen. Bellen kost je toch niets, maar dan ben je misschien meer gerustgesteld.

edit: Je kan toch gewoon even bellen? Paarden hebben zeer gevoelige luchtwegen, daar wil je geen problemen aan hebben.

Zoals ik al heb gezegd als het echt heel erg is bellen de eigenaren wel.
Want als het namelijk heel erg is merk je dat wel aan het paard. Want dan doet ze denk ik nog raarder dan wat ze gisteren deed.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:34

Maar kan het ook iets zijn dat ze het koud heeft ofzo?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:36

Nee zeker niet. Ondoorzichtig slijm en hoesten = ziek paard. Dat heeft niets met kou te maken. Ik zou hier geen dag mee wachten. Erger moet het zeker al niet worden.
Komt de eigenaar vandaag wel bij het paard?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:36

Oh ja dit heb ik nog niet verteld toen ik haar aan het poesten was ze zat helemaal vol met zand.
Toen kwam er stof & zand uit haar vacht toen dat stof & zand een beetje naar haar toe ging begon ze ook te hoesten maar weet zeker of het daar van kwam.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:36

_Dune_ schreef:
Nee zeker niet. Ondoorzichtig slijm en hoesten = ziek paard. Dat heeft niets met kou te maken. Ik zou hier geen dag mee wachten. Erger moet het zeker al niet worden.
Komt de eigenaar vandaag wel bij het paard?

De paarden staan bij huis dus ze komen er elke dag wel bij.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:36

Kolkje schreef:
Hoe zeker weet je dat het slijm is,is het plakkerig ??
Of zou het misschien pus kunnen zijn ?? Dit is een dikke brij,maar minder
slijmerig dan slijm...zeg maar ;)

??

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:38

_Dune_ schreef:
caboclo, dat lijkt me een prima advies als je zelf enige medische kennis hebt. TS heeft waarschijnlijk niet zoveel kennis als jij, dus die kan beter op het oordeel van een dierenarts afgaan. Ik vind het ook altijd een beetje gevaarlijk om via internet een diagnose te stellen en dan maar met allerlei medicatie en ondersteunde middelen te gaan strooien. Je hebt het paard toch niet eens gezien?

klopt maar een paard wat hoest word ter alletijden foenegriek toe gewezen
ken ook met zekerheid zeggen als de ts de DA belt en zegt dat ze alleen advies wilt dan ze dan idd zeggen foenegriek

het is het zelfde als je je paard met rotstraal beoordeeld wat geef / doe je dan
soda , blauwspray en uit het nat houden.

wat doe je met hoesten als mens paracetamol slikken en of een hoestdrankje

foenegriek is voor het tegen te gaan dat het overslaat of naar binnen slaat spiaal voor paarden met luchtweg problemen , hoesten , snotneuzen.

maar ts moet het zelf weten ze vraagt omraad en ik heb goede ervaringen met foenegriek en dat bied ik als optie aan
ik verplicht dat niet..!!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:40

Oke bedankt voor de tips van de Foenegriek. Die tip onthoud ik ;)