xmarlies96 schreef:Ja ik ga ook de DA bellen.
Misschien is het dan handig als je eerst zijn temperatuur even opneemt, dan kun je die meteen in je gesprek met de da doorgeven want deze zal er naar alle waarschijnlijkheid naar gaan vragen..
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
xmarlies96 schreef:Ja ik ga ook de DA bellen.
stoer schreef:Ik zou eerst eens temperaturen, heeft ze dit al langer? Of zag je het nu voor de eerste keer? Als je getemperatuurd hebt kun je misschien de dierenarts om advies vragen ( telefonisch)
Een paard hoort geen groen slijm te hebben in elk geval, ook niet als het warmer of kouder word.. Het hoesten daarbij opgeteld maakt het ook niet beter... Ik zou toch nog een keer aandringen bij de eigenaren, lastig hoor dat ze er zelf niet naar laten kijken..
Blijft ze hoesten tijdens het lopen? Of hoest ze alleen in het begin?
_Dune_ schreef:De temperatuur neem je op door een thermometer in de anus te stoppen. Wel goed vasthouden!!
http://www.bokt.nl/wiki/Thermometer
En waarom bel je niet vandaag? Het klinkt mij alsof het paard echt niet lekker is.
stoer schreef:Een paard wat al zo hoest en slijm heeft help je echt niet met alleen foenegriek! Dat kan inderdaad ook alleen een dierearts beoordelen.
Ik vind het best heftig klinken en zou er echt bij de eigenaren op aandringen om een dierenarts te laten komen! Ik zou ook zeker niet rijden als ze zo hoest en zich verslikt in het slijm!
_Dune_ schreef:TS, ik heb zelf weinig verstand van hoesten, maar ik heb even de zoekfunctie gebruikt.
search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=topics&keywords=%40post_subject+%40post_subject+hoesten&fid%5B%5D=3&sf=titleonly&ch=1000
Misschien kun je hier meer info vinden?
Ik zou trouwens gewoon vandaag bellen. Bellen kost je toch niets, maar dan ben je misschien meer gerustgesteld.
edit: Je kan toch gewoon even bellen? Paarden hebben zeer gevoelige luchtwegen, daar wil je geen problemen aan hebben.
_Dune_ schreef:caboclo, dat lijkt me een prima advies als je zelf enige medische kennis hebt. TS heeft waarschijnlijk niet zoveel kennis als jij, dus die kan beter op het oordeel van een dierenarts afgaan. Ik vind het ook altijd een beetje gevaarlijk om via internet een diagnose te stellen en dan maar met allerlei medicatie en ondersteunde middelen te gaan strooien. Je hebt het paard toch niet eens gezien?