Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:nine1987 schreef:Ik heb t ook niet over eigendomsbewijs.. Ik heb alle papieren meegenomen toen ik haar weer op ging halen, lieverd, t is me toch echt zelf overkomen.. Dus weet echt wel waaar ik t over heb.. Dus die koude douche.... Mag je toch echt fijn zelf gaan nemenChipnummer staan wel de gegevens van eigenaar op.. Telefoonnummer etcetera, zodoende heb ik ook mijn paard terug kunnen krijgen..
Een transponder, of chip, wordt in serie in de fabriek gemaakt en is niet programmeerbaar. Het kan dus niet dat er op de chip zelf adresgegevens en telefoonnummers staan, ongeacht wat jij denkt begrepen te hebben. De chip is gelinkt aan een paspoort, en in dat paspoort en aanhangende database staan je gegevens. Echter zijn die niet bij ieder paard altijd even actueel, als paardlief een paar keer van handen is verandert, zonder dat dit doorgegeven is. Een database kan ook crashen, of ineens hele vreemde dingen doen. Al eens gehoord dat fouten maken menselijk is, maar om echt chaos te veroorzaken, je een computer nodig hebt?
Dus chip als garantie dat mensen je kunnen vinden omdat daar telefoonnummers en gegevens opstaan is gewoonweg niet mogelijk en niet waar. Je gegevens staan niet op de chip zelf!
Cassidy schreef:nine1987 schreef:Ik heb t ook niet over eigendomsbewijs.. Ik heb alle papieren meegenomen toen ik haar weer op ging halen, lieverd, t is me toch echt zelf overkomen.. Dus weet echt wel waaar ik t over heb.. Dus die koude douche.... Mag je toch echt fijn zelf gaan nemenChipnummer staan wel de gegevens van eigenaar op.. Telefoonnummer etcetera, zodoende heb ik ook mijn paard terug kunnen krijgen..
Een transponder, of chip, wordt in serie in de fabriek gemaakt en is niet programmeerbaar. Het kan dus niet dat er op de chip zelf adresgegevens en telefoonnummers staan, ongeacht wat jij denkt begrepen te hebben. De chip is gelinkt aan een paspoort, en in dat paspoort en aanhangende database staan je gegevens. Echter zijn die niet bij ieder paard altijd even actueel, als paardlief een
paar keer van handen is verandert, zonder dat dit doorgegeven is. Een data
base kan ook crashen, of ineens hele vreemde dingen doen. Al eens gehoord dat fouten maken menselijk is, maar om echt chaos te veroorzaken, je een computer nodig hebt?
Dus chip als garantie dat mensen je kunnen vinden omdat daar telefoonnummers en gegevens opstaan is gewoonweg niet mogelijk en niet waar. Je gegevens staan niet op de chip zelf!
JaBa schreef:Volgens mij liggen problemen die gemeld worden in Nederland puur aan het ondeskundig inbrengen op een verkeerde plaats. Hier in België hebben we dat dus echt niet! Ook bij de dravers chippen ze al meer dan tien jaar en geen problemen. En aan een goed koerspaard mag er geen haartje scheef zitten, of ze presteren niet meer. Toch is er bij die dravers geen enkele persoon die protest aantekent om zijn paard te chippen. Hoe komt dat dan? Denk dat Nederland een grote fout maakt om het chippen niet te coördineren en vooral door het te laten doen door niet geschoolde mensen.
JaBa schreef:Hier gaan we weer.
@TS: kan je eens op de foto aanduiden waar de chip zit volgens de chiplezer van de DA? En dan vervolgens aanduiden waar die chip was ingebracht een jaar geleden. Daar ben ik nu eens benieuwd naar voor ik mijn mening geef.
@nine1987: Jij bent van nederland, dus ik kan mij niet uitspreken over hoe het bij jullie gaat, maar hier in België is de chip wel degelijk gekoppeld aan eigenaar, met naam en adres. Een chip alleen is niet voldoende, dat chipnummer moet in de databank gelinkt staan aan persoonlijke gegevens. Je krijgt ook een mutatiedocument en dat is het eigendomsbewijs.
JaBa schreef:Volgens mij liggen problemen die gemeld worden in Nederland puur aan het ondeskundig inbrengen op een verkeerde plaats. Hier in België hebben we dat dus echt niet! Ook bij de dravers chippen ze al meer dan tien jaar en geen problemen. En aan een goed koerspaard mag er geen haartje scheef zitten, of ze presteren niet meer. Toch is er bij die dravers geen enkele persoon die protest aantekent om zijn paard te chippen. Hoe komt dat dan? Denk dat Nederland een grote fout maakt om het chippen niet te coördineren en vooral door het te laten doen door niet geschoolde mensen.
manic schreef:Hoe werkt iris scan bij paarden dan? Ik ben niet zo bekend met de anatomie van het paardenoog. Bij mensen is de failure rate bij iris scan al vrij hoog (in tegenstelling tot retina scan). Het lijkt me dat de herkenbare patronen bij paarden wat lastiger te identificeren zijn.
Overigens heb ik me laten vertellen dat bij het paard van een vriendinnetje waar de chip onvindbaar was deze uiteindelijk bij de Atlas weer teruggevonden is. Chip is er op de goede plek ingegaan, ze heeft hem zelf laten chippen.
K_H schreef:JaBa schreef:Volgens mij liggen problemen die gemeld worden in Nederland puur aan het ondeskundig inbrengen op een verkeerde plaats. Hier in België hebben we dat dus echt niet! Ook bij de dravers chippen ze al meer dan tien jaar en geen problemen. En aan een goed koerspaard mag er geen haartje scheef zitten, of ze presteren niet meer. Toch is er bij die dravers geen enkele persoon die protest aantekent om zijn paard te chippen. Hoe komt dat dan? Denk dat Nederland een grote fout maakt om het chippen niet te coördineren en vooral door het te laten doen door niet geschoolde mensen.
Ehm ik ben van België dus je theorie is niet echt correct..Chip is waarschijnlijk wel op juiste manier ingebracht maar heeft zich verplaatst, kan altijd voorkomen natuurlijk.. Veearts zei dat hij wel eens een chip had teruggevonden in de borst, die was dus ook zo ver verplaatst.
Cassidy schreef:Hoe vaak denk je dat er op wedstrijden wordt gecontroleerd op de chip?