Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ze gaf mijn pony ook nog medicatie en we moesten 1 eetlepel per dag geven, terwijl de dosis voor een paard 1theelepel per dag was! Toen kreeg mijn pony ook nog maagproblemen... Toen lieten we die andere veearts komen want dit werd ook niet beter, blijkt dat ze een cyste op haar eierstok had... Medicatie gegeven (in de juiste verhouding!!!) en was echt heel snel opgelost!

geerke schreef:in de medische geneeskunde voor mensen worden ook heel vaak fatale fouten gemaakt.
Vaak komt de chirurg daar gewoon mee weg.
In de diergeneeskunde is het jammergenoeg niet anders.
Waar mensen zijn worden fouten gemaakt,het is alleen jammer dat deze mensen nooit voor hun fouten uikomen.
Er is een tuchtcollege voor klachten over dierenartsen....ik heb nog nooit een zaak gelezen waarbij de aanklager(het slachtoffer)gelijk kreeg van de rechter.Triest eigelijk....of zegt dat iets over de rechters?
(die taakstraffen uitdelen als iemand wordt dood gereden?)
Caira schreef:Heb je geen contact gehouden tijdens je reis?
Verder, het is moeilijk om zonder echo zoiets te diagnosticeren
aikon schreef:Mijn oude hengst werd zwaar dampig verklaard, jaren voor ik hem kocht was er niet van op de hoogte. Na jaren op een manege gehad te hebben, ZONDER problemen wat ademhaling betrof, heb ik hem dichter bij huis moeten plaatsen. Toen begonnen de problemen. DA gebeld "ja maar dit paard is zwaar dampig" o ja?, ik weet van niets. Ik ben zelf gaan kijken wat er op de nieuwe stal anders was. Grote vogels, eenden/kippen/duiven/ganzen. Deze dieren waren ook bij de stal waar ik hem kocht. Zou je denken dat dat het probleem zou KUNNEN zijn. Volgens DA kon dat niet, nee hij was zwaar dampig. Hij is een paar jaar behandelt voor dampigheid en het werd niet beter. Na lang zeuren heb ik hem eindelijk zo ver gekregen om mijn hengst te laten scopen, neusgaten bijna helemaal dicht! Linker neusgat kon het slangetje niet meer in, zo opgezwollen en rood. Op wat schuim na waren zijn longen schoon. Ja heel erg dampig. Na deze DA ga ik niet meer, zelf niet als het een spoed geval is. Het heeft me vele euro's gekost. DA wil fout nog niet toe geven.
cobiie schreef:Hier vorig jaar ook een zeer vervelende ervaring met een grote kliniek.
Er waren meerdere tekenen aan de wand dat er zaken niet lekker gingen. toen ik had gevraagd of er een arts van buiten de kliniek mocht komen omdat die ervaring had op een vlak dat de kliniek niet had, werd ik opeens de dag van het bezoek gebeld dat het paard opgehaald moest worden en die arts niet mocht komen. Er werd ook overdracht van de patiënt geweigerd. Het patiëntendossier heb ik heel vaak om gevraagd en keer op keer kreeg ik hem niet.
Omdat alles zo slecht aanvoelde (en ik een meer dood dan levend paard mee naar huis kreeg), heb ik geweigerd de rekeningen te betalen zolang ik het patiëntendossier niet kreeg.
Dit liep heel hoog op, duurde maanden, en uiteindelijk deden ze zelfs een aanbod een groot deel van de kosten kwijt te schelden in de hoop het dossier niet te hoeven af te geven.
Uiteindelijk toch het dossier meegekregen en dat bevestigde mijn gevoelens, ergste vind ik nog steeds dat er tot op het einde gelogen werd om hun eigen fouten te verbloemen. Oprechte excuses had ik juist heel erg kunnen waarderen, dan was ik waarschijnlijk minder woest geweest omdat idd fouten maken menselijk is.
Kan me voorstellen dat je je op dat moment compleet machteloos voelt. Heb je ergens een klacht in kunnen dienen of zou dat niet veel nut hebben gehad?
CarpeDiem schreef:Als dierenartsassistente vind ik dit wel een interessant topic. Ik hoop dat ik er nog wat uit kan leren, en meenemen naar de praktijk.
Ik denk wel dat iedereen in het achterhoofd moet houden dat GEEN enkele dierenarts 's ochtends opstaat en denkt: nou zal ik fijn eens wat verkeerde diagnoses gaan stellen.
Helaas heb ik ook meegemaakt dat dingen niet verliepen zoals gepland, en geloof me er zijn wel dierenartsen (en assistenten) die daar wel een nacht van wakker liggen. De meeste zijn namelijk ook gewoon vak-idioten.