Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tieme schreef:nombrado schreef:weten jullie hoe lang een tetanus enting bij een mens geldig is?
ik dacht zo'n 10 jaar.
M_D_H schreef:ja, maar die chemische rotzooi helpt wel tegen een infectie waaraan 90% van de dieren die het krijgen dood gaan
vito05 schreef:M_D_H schreef:ja, maar die chemische rotzooi helpt wel tegen een infectie waaraan 90% van de dieren die het krijgen dood gaan
Dat is wat ze de mensen vertellen.
Als je paard geent en door een reden toch een slechte weerstand heeft is die evengoed vatbaar.
Je kunt mensen en dieren nou eenmaal niet voor alles beschermen, soms moet het lichaam ook zelf dingen oplossen.
Shanna schreef:Ik vroeg mij af of mensen hun paarden jaarlijks laten enten.
- Indien ja, waarom wel? ik heb gezien wat tetanus en influenza doen- dat wil je niet meemaken
waarvoor laat je ze enten?tetanus, influenza, rhino WNV
wat ben je per paard kwijt?Geen idee, heb er 3, vorig jaar incl boostershots WNV bijna 600euro
hoe houd je het paard? snachts op stal met uitloop 2 vd 3, overdag wei
Wat doe je met het paard?hobbelen![]()
- Indien niet, waarom niet?
hoe houd je het paard?
Wat doe je met het paard?
Ik zelf ent mijn paarden niet. Al jaren niet. Waarom niet? Omdat het er eigenlijk gewoon nooit van komt..
Mijn paarden staan zoveel mogelijk buiten, en in de winterperiode 's nachts binnen.
Ik rijd geen wedstrijden o.i.d., al kom ik af en toe wel met mijn paarden op andere stallen. Hierbij is mij nog nooit naar de entingen gevraagd, en komen mijn paarden niet met andere paarden in contact. Ik vind het wel prima zo eigenlijk, en zie de meerwaarde van een enting niet zo in.
ellepel schreef:wat ik altijd zo vreemd vind met die tetanus entingen...
als ik gebeten word door een hond moet ik een prik halen en deze is vervolgens 10 jaar geldig.
en een paard zou dan elk jaar moeten?
dat wil er bij mij dus niet in dat een prik bij een paard niet ook veel langer werkzaam zou zijn.